Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pääsin turvotuksesta ja suolistovaivoistz

Lähettäjä: Jess!! 
Päivämäärä:   22.6.25 07:32:52

Täällä moni kyselee, miten pääsee turvotuksesta. Mulla oli pitkään ruuan jälkeen palloksi turvonnut maha ja vuorotellen ummetusta ja ripulia.

Ripuli lähti, kun vaihdoin laktoosittomaan maitoon ja vähensin vehnän käytön olemattomiin.

Ummetukseen auttoi keitettyjen kasvisten lisääminen ruokavalioon (porkkana, parsa, kaali jne).

Sitten aloin käyttää maitohappobakteerivalmistetta, ja lähti näkyvä turvotus parissa päivässä.

Olen aina liikkunut päivittäin ja ruokavalioon on kuulunut salaatit ym päivittäin.

Tsemppiä kohtalotovereille.

Re: Pääsin turvotuksesta ja suolistovaivoistz

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.6.25 07:33:32

Hienoa! Oikeasti todella hyvä juttu.
Valitettavasti ei toimi minulla :(

Lähettäjä: Jess!! 
Päivämäärä:   22.6.25 07:42:22

Vielä lisään tuohon, että vähensin myös kahvin juontia radikaalisti. Nyt juon pienen kahvikupin aamulla, en kolmea isoa päivässä. Ennen join varmaan 1-1,5 litraa päivässä kahvia. Nyt menee vettä enemmän.

Lähettäjä: Yei 
Päivämäärä:   22.6.25 07:44:04

Hei ihanaa, että sun ongelma ratkesi noin! Olen tosi iloinen puolestasi! :)
Minulla on nyt kokonaan ruokavaliosta karsittua pois mm kaikki maitotuotteet, viljat ja muilla valinnoilla olen ihan oikeasti tosissaan yrittänyt optimoida ruokavaliotani mahdollisimman vähän turvottavaksi. Mutta vaiva ei silti oikein katoa, joskus tuntuu huonoimpina päivinä että vesilasillinen riittää ja siitä se lähtee. Sellaista ruoka-ainetta ei ole löytynyt, mikä olisi ns täysin turvotus-turvallinen minulle :/ talvella ongelma on helpompi peittää (paitsi treeneissä), mutta kesävaatetus saa murehtimaan asiaa taas enemmän.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.