Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Auttaako Leponex ahdistukseen ja itsetuhoisuutee

Lähettäjä: Karoliina 
Päivämäärä:   21.6.25 22:01:18

Onko kellään kokemusta Leponex-lääkkeestä ahdistuksen, unettomuuden sekä erittäin vaikean itsetuhoisuuden hoidossa? Olen voinut huonosti jo kauan.

Nostaako Leponex painoa, kuulemma pienellä annoksella ei pitäisi?? Pystyykö sen kanssa osallistumaan tavallisiin liikuntaharrastuksiin normaalisti?

EKG ja verikokeet olivat normaaleja, onko jollakulla tullut muutoksia Qt-aikaan tai veriarvoihin; aiheuttaako Leponex useinkin fyysisiä haittoja?

Re: Auttaako Leponex ahdistukseen ja itsetuhoisuutee

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.6.25 22:06:54

Jos sulle klotsapiinin aloitusta suunnitellaan, niin sulla ei taida muitakaan vaihtoehtoja olla.

Haittavaikutukset ja hyödyt on aina yksilöllisiä. Sinun painosi ei välttämättä nouse, vaikka Pirkko kertookin hänellä nousseen painon jne

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   21.6.25 22:09:16

Leponexia käytetään skitsofrenian hoitoon yleensä. Ne joiden tiedän käyttäneen, ei painoa ole tullut. Kehuneet, että se on hyvä lääke.

Lähettäjä: Karoliina 
Päivämäärä:   21.6.25 22:13:26

Mulla ei ole skitsofreniaa, toki muita diagnooseja on kolme ja olen huomattavan vaikea-asteisesti itsetuhoinen sekä ahdistunut. Traumakokemusten vuoksi olen toisinaan myös kovin huonouninen.

Lähettäjä: Noni 
Päivämäärä:   21.6.25 23:05:06

Lihottaa. Kymmeniä kiloja tullut painoa. Osastolla olin puoli vuotta ja sinä aikana söin: aamulla kahvin, kaksi pientä ruokaa, pullan ja kahvin päivällä ja omenan illalla. Nukun 15 tuntia ja väsyttää edelleen koko päivän ja nyt kotona olen sortunut syömään sokeria väsymykseen. Mikään ei innosta eikä kiinnosta, asiat/harrastukset joista ennen sain nautintoa. Olen miettinyt pitäisikö lopettaa vaan, mieluummin hullu ja elämäniloinen kun koko ajan sellainen olo että odottaa vain kuolemaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.6.25 23:12:14

"Osastolla olin puoli vuotta - - Olen miettinyt pitäisikö lopettaa vaan, mieluummin hullu ja elämäniloinen kun koko ajan sellainen olo että odottaa vain kuolemaa."

Älä hittolainen lopeta itsenäisesti! Yleensä lääkkeet lopettamalla saa itsensä, usein pysyvästi, vain huonompaan kuntoon, eikä lääkkeillä saada oireisiin enää samanlaista vastetta. Kysy ennemmin hoitotaholtasi voisiko sinulle kokeilla abilifyta aamulääkkeeksi, se aktivoi ja nostattaa mielialaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.6.25 23:14:45

” Kysy ennemmin hoitotaholtasi voisiko sinulle kokeilla abilifyta aamulääkkeeksi, se aktivoi ja nostattaa mielialaa.”

Suurella todennäköisyydella aripipratsoli on kokeiltu ennen klotsapiinia. Klotsapiini kun ei ole ikinä ensimmäinen eikä toinen lääkekokeilu.

Päivämäärä:   21.6.25 23:17:32

"Suurella todennäköisyydella aripipratsoli on kokeiltu ennen klotsapiinia. Klotsapiini kun ei ole ikinä ensimmäinen eikä toinen lääkekokeilu"
Tiedän tämän hyvin, mutta aripipratsoli voi siitä huolimatta olla kokeilematta ja aiempaan kuvaukseen olotilasta voisi tässä hetkessä sopia vallan hyvin.

Lähettäjä: Noni 
Päivämäärä:   21.6.25 23:20:04

Aripipratsolista tuli vaan levottomat jalat ja pieniä pakkoliikkeitä esim silmien puristaminen kiinni jatkuvasti, ei mitään muuta muutosta..

Päivämäärä:   21.6.25 23:29:48

"Aripipratsolista tuli vaan levottomat jalat ja pieniä pakkoliikkeitä esim silmien puristaminen kiinni jatkuvasti, ei mitään muuta muutosta.."
Todella harmi, sattuessaan on yleensä todella hyvä lääke. Kannustan silti neuvottelemaan lääkitysasioista ensin hoitotahon kanssa. Jos eivät meinaa tehdä muutoksia, niin voit hyvin mainita oireiden olevan niin pahat, että harkitset lääkkeiden pois jättämistä. Valitettavasti potilaan kokemiin haittoihin suhtaudutaan välillä kintaalla viitaten, joten on hyvä ilmaista asiansa rehellisen napakasti. Tarkoitus olisi kuitenkin auttaa sinua ja löytää potilasta ja tämän elämänlaatua parhaiten tukeva lääkitys.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.