Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos verkkokaupassa ei ole vaihtokokoa, pitääkö

Lähettäjä: maksaa? 
Päivämäärä:   21.6.25 20:43:02

Tilasin suomalaisesta verkkokaupasta tuotteet A ja B. Niiden yhteishinta oli sen verran paljon, että sain kaupan päälle tuotteen C ja lisäksi ilmaiset postikulut.

Palautusehdoissa lukee, että jos on yhteishinnan ansiosta saanut kaupanpäällisen ja/tai ilmaiset postikulut ja jos palauttaa jonkun tuotteen niin, että tuotteen palautuksen jälkeen yhteishinta alittaa kaupanpäällisen ja/tai ilmaisten postikulujen rajan, pitää kaupanpäällinen palauttaa ja/tai postikulut maksaa. Tämän ehdon ymmärrän kyllä.

Tuote A oli hyvä, mutta tuote B oli liian pieni. Palautin B:n ja pyysin tilalle kokoa suuremman. Tästä n. viikko aikaa, verkkokaupasta ei ole kuulunut mitään.

Juttelin erään kaverin kanssa ja hän etsii myös tuotetta B, samassa koossa jota nyt odotan vaihdossa. Kaveri sanoi, että B:tä ole tuossa koossa enää mistään saatavilla, hän on kaikki verkkokaupat käynyt läpi. Kävin katsomassa ”oman” verkkokauppani sivuja, eikö B:stä tosiaan ollut enää kokoja jäljellä.

Jos verkkokauppa ei pystykään toimittamaan minulle vaihdossa kokoa isompaa B:tä vaan palauttavat rahat, niin pitääkö minun maksaa postikulut ja palauttaa kaupanpäällinen? Mieluummin ottaisin tuotteen B oikeassa koossa enkä rahoja takaisin.

Re: Jos verkkokaupassa ei ole vaihtokokoa, pitääkö

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   21.6.25 22:25:10

Todennäköisesti ehtojen puitteissa menetät saamasi edut, mutta voi riippua myös kyseisestä verkkokaupasta eli on mahdollista, että asiakaspalvelun nimissä saat pitää edut.

Lähettäjä: Pim 
Päivämäärä:   21.6.25 22:41:24

Kyllä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.6.25 22:52:17

Saat varmaan sopimalla pitää tuotteen c jos otat jotain muuta vastineeksi samalla rahan arvolla.

Tai et palauta ja yrität myydä itse sen tuotteen jos noin suosittu on että osat koot on jo loppu. Loppunee sitten tuokin koko.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.