Lähettäjä: maksaa?
Päivämäärä: 21.6.25 20:43:02
Tilasin suomalaisesta verkkokaupasta tuotteet A ja B. Niiden yhteishinta oli sen verran paljon, että sain kaupan päälle tuotteen C ja lisäksi ilmaiset postikulut.
Palautusehdoissa lukee, että jos on yhteishinnan ansiosta saanut kaupanpäällisen ja/tai ilmaiset postikulut ja jos palauttaa jonkun tuotteen niin, että tuotteen palautuksen jälkeen yhteishinta alittaa kaupanpäällisen ja/tai ilmaisten postikulujen rajan, pitää kaupanpäällinen palauttaa ja/tai postikulut maksaa. Tämän ehdon ymmärrän kyllä.
Tuote A oli hyvä, mutta tuote B oli liian pieni. Palautin B:n ja pyysin tilalle kokoa suuremman. Tästä n. viikko aikaa, verkkokaupasta ei ole kuulunut mitään.
Juttelin erään kaverin kanssa ja hän etsii myös tuotetta B, samassa koossa jota nyt odotan vaihdossa. Kaveri sanoi, että B:tä ole tuossa koossa enää mistään saatavilla, hän on kaikki verkkokaupat käynyt läpi. Kävin katsomassa ”oman” verkkokauppani sivuja, eikö B:stä tosiaan ollut enää kokoja jäljellä.
Jos verkkokauppa ei pystykään toimittamaan minulle vaihdossa kokoa isompaa B:tä vaan palauttavat rahat, niin pitääkö minun maksaa postikulut ja palauttaa kaupanpäällinen? Mieluummin ottaisin tuotteen B oikeassa koossa enkä rahoja takaisin.
|