Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten usein vaihdat

Lähettäjä: kypärän? 
Päivämäärä:   21.6.25 15:44:16

Jos kypärä ei ole saanut mitään kolhuja. Suositus kai on 4-5v.

Re: Miten usein vaihdat

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   21.6.25 15:58:36

Suositukset on yllättäen myyjiltä. Jos kypärä ei ole kolhiintunut, sitä ei tarvitse vaihtaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   21.6.25 16:13:01

Kyllä muovi ajan kuluessa menettää ominaisuutensa. Uusin kypäräni aina jos se on pudotessa osunut maahan tai joka tapauksessa viiden vuoden välein. Kyllähän se 500-600 euroa aina hankintahetkellä vähän kirpaisee, mutta pääni turvallisuudesta se ei ole liian paljon.

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   21.6.25 16:14:22

Ekan kypärän ostin 2002, seuraavan 2021.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   21.6.25 21:48:23

Liian harvoin...

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   21.6.25 23:56:45

Jos löydän hyvän kypärän, en siitä hevillä luovu. Se kymmenen vuotta voi mennä hyvinkin. Sitten välillä otan kaapista vanhan mukavan kypärän käyttöön ihan huvikseen. Niillä ei ole koskaan pudottu.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.6.25 05:07:41

Mä en tajua kuinka jotkut malttaa ostaa melkein tonnin kypäriä... :O kun eikös noi kaikki nyt kuitenkin melkolailla yhtä turvallisia ole. Että eikö se 200 e kypäräkin toimisi ihan hyvin... itse jos edelleen ratsastaisin, niin kyllä 100 e olis ehdoton yläraja kypärälle. Mutta onko vaan niin että se kypärä pitää olla se trendimerkkinen ja joku horzen potta on ihan nolo.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.6.25 07:51:49

*: Käytän itse turvallisuuden takia vain mipsiä, mutta sellaisen saa noin 250 eurolla.

Lähettäjä: Norah 
Päivämäärä:   22.6.25 08:02:36

Lähettäjä: *
Päivämäärä: 22.6.25 05:07:41

Mä en tajua kuinka jotkut malttaa ostaa melkein tonnin kypäriä... :O kun eikös noi kaikki nyt kuitenkin melkolailla yhtä turvallisia ole. Että eikö se 200 e kypäräkin toimisi ihan hyvin... itse jos edelleen ratsastaisin, niin kyllä 100 e olis ehdoton yläraja kypärälle. Mutta onko vaan niin että se kypärä pitää olla se trendimerkkinen ja joku horzen potta on ihan nolo.

Kalliimmista mallit on yleensä ratsastajan omaan makuun kustomoituja, eli itse omaan mieleen valitut koristelut jne esim niin että ne sopii hyvin kisa-asuun.
Itse olen ollut pienestä lapsesta asti sen tyyppinen ihminen, jolle visuaalinen ilme ja värien harmonia on tärkeä kaikessa (sisustuksessa, arkivaatteista, kotivaatteissa, harrastusvälineissä jne, jos koen itseni tai vaikka kotiympäristöni epäsiistiksi tai esim värit riitelee pahasti, niin se tekee oloni epämukavaksi ). Se piirre minua vaikuttaa myös kypärän hankintaan, ostan mielummin sopivan omaa silmääni miellyttävän kalliimman mallin kuin sopivan halvimman turvallisen joka ei ole minun silmiini niin kaunis. Merkillä ei ole mulle mitään väliä, vaan ihan puhtaasti kypärän ulkonäöllä (ja pakollinen itsestäänselvyys eli tietenkin istuvuudella).

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.6.25 09:30:34

En ole trendimerkkiä vailla ja ulkonäkö on toissijainen asia, vaan haluan että kypärä istuu hyvin päähäni ja että siinä on mips. Nämä kaksi vaatimusta nostavat hintaa jonkin verran. Tonnia ei kypärästä näillä vaatimuksilla tarvitse maksaa, mutta sekin olisi pieni hinta siitä, jos sillä saa estettyä aivovamman.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   22.6.25 22:08:25

Maksoin Uvexin mips kypärästä 160 €. Edellisellä ikää 10 v.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   22.6.25 22:11:41

5 vuotta tai, kun saa osumaa.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   23.6.25 03:37:22

Joka kerta kun tulee tippumisen yhteydessä isku kypärään. Näin tuppaa käymään muutaman vuoden välein.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   23.6.25 16:42:00

Sitten kun saa osumaa. En muista milloin olen viimeksi tippunut, ehkä 10 vuotta sitten ja silloin ostin viimeksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.