Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Jos tarvitset joskus apua"-fraasi

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.6.25 11:26:05

Voi, tuo fraasi, jota heitetään enemmän tai vähemmän ahdingossa olevalle ystävälle. Mutta sen ainoan kerran, kun sitten satutkin tarvitsemaan sitä apua, nämä sananhelinän hokijat ovat poissa. Kellään ei ole aikaa!

Re: "Jos tarvitset joskus apua"-fraasi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.6.25 11:28:24

Joo, sama pätee talkoisiin, niistä hoetaan. Mutta sitten kun sellaiset lupaa järjestää niin kukaan ei ole edes näkevinään ilmoitusta. Ja loppujen kissalla on kiima tai synttärit tms.

Päivämäärä:   21.6.25 11:38:57

Jep. Surullista mutta totta.

Lähettäjä: Jii 
Päivämäärä:   21.6.25 12:19:11

Valitettavan totta=(

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.6.25 12:50:36

Mulla ex ystävä valitti ettei multa saa vastapalveluksia, hän muka auttanut monta kertaa mua (tod 2 kertaa). Mä jeesasin sitä ihan älyvapaissa pyynnöissä monesti ja kun kerran en pystynyt niin jo alkoi paskan jauhanta. Että terveisiä vaan sinne jonnekin, luet tätä kuitenkin marttyyrina.
No vähän meni ohi otsikon aiheen.

Päivämäärä:   21.6.25 13:07:00

Ei tuo fraasi tarkoita sitä että on valmis pudottamaan kaiken että pääsee auttamaan sitten kun toinen pyytää, vain että on halukas auttamaan jos voi.

Antaisit ihmisille useammin mahdollisuuden auttaa niin näkisit että kyllä sitä apua mielellään tarjotaan.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.6.25 13:31:29

On minullekin loukkaannuttu, kun en päässyt auttamaan muutossa, kun oli nilkka murtunut. Kyllä, olin luvannut, mutta ilman kristallipalloa en tiennyt murtavani nilkkaani muuttoa edeltävällä viikolla. Vanha asunto oli kolmannessa kerroksessa ilman hissiä, uusi toisessa, ja kainalosauvoilla kipsin kanssa könkkäsin.

Lähettäjä: Mama 
Päivämäärä:   21.6.25 13:49:23

Kyllä mä mielelläni autan kavereita, kun he apua tarvitsevat JOS pystyn.

Mutta en todellakaan jätä sen takia jotain työtäni, eläimiäni, treenejäni aiemmin sopimiani menoja tai lupaamiani asioita tekemättä. Joissain tilanteissa voin koittaa uudelleen sovitella jo sovittua mutta pääsääntöisesti en ala venkslaamaan ellei tosiaan ole joku sos tila.

Meillä neljän hengen tiiviimpi kaveriporukka ja en edes muista koska oltaisiin saatu järjestettyä edes mitään kivaa näkemistä tai olisi ollut juhla, johon kaikki olisi päässyt paikalle samaan aikaan vaikka kaikki olisi saman päivän aikana päässyt esim. juhlatilaisuudessa päässyt käymään.

Päivämäärä:   21.6.25 13:56:01

Mama asenne on ongelma kun ei voi joustaa mistään treeneistä yms, ei niitä muuttoja yms voi järjestää toisten treenipäivien mukaan, kyllä auttajan pitää pystyä joustamaan omissa menoissaan.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   21.6.25 15:33:01

Juuri näin. Kun ei mistään voi joustaa. On saunavuoroa, kauppareissua, pyykkitupaa...

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   21.6.25 15:41:48

No ei ole pelkästään avunpyynnön ongelma. Multa moni on kinunnut juhlien järjestämistä, kun olis taas niin kiva juhlia. Ja sitten kun järjestän ja vaikka koitan kysellä milloin mahdollisimman monelle sopisi, niin lopulta vain kourallinen ihmisiä vaivautuu paikalle ja hekin vain äkkiä piipahtamaan, koska huomenna on serkun kissan nimipäivät. En viitsi enää vaivautua. Enkä myöskään pyydä apua tai muita palveluksia kuin ihan parilta uskollisimmalta ystävältä. Muuten maksan ja ostan kaiken ihan itse. Kerrankin yksi kaveri kuulutti somessa kovasti kuinka heiltä saisi nyt hakea kaikki raparperia ilmaiseksi, kun sitä on niin paljon. No erehdyin kysymään ja koskaan ei kuitenkaan sopinut noutaminen. Eli ei ainakaan mulle ollut tarkoitettu se tarjous. Hain omani torilta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.