Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Puolison sijainnin seuraaminen sovelluksilla

Lähettäjä: Riley 
Päivämäärä:   20.6.25 20:22:53

Mitä ajattelette siitä, että puoliso seuraa toista kännykkäsovelluksella? Teettekö itse sitä? Seuraako puolisosi sinua? Missä tilanteissa katsotte toistenne sijainnin?

Hesarissa oli tänään juttu kumppanin seuraamisesta sovelluksella. Jutussa kirjoitettiin, että "lain mukaan paikantaminen perustuu paikannettavan suostumukseen. Ilman suostumusta paikantaminen on mahdollista vain hätä­tapauksissa poliisin tai pelastus­viranomaisen määräyksestä.

"Sijaintia ei ole pakko jakaa puolisollekaan jatkuvasti, Kinnunen huomauttaa. Joillekin pareille sopii parhaiten, että sijaintia jaetaan vain ennalta sovituissa tilanteissa. Joku saattaa esimerkiksi haluta varmistaa, että toisella paikka­kunnalla asuva kumppani on päässyt turvallisesti kotiin."

Tässä valossa minua mietityttää autojen seurantasovellukset. Meillä on onneksi niin vanhat autot, ettei tätä tarvitse miettiä, mutta tietääkseni seurannan pois kytkeminen ei ole aina ihan yksinkertaista. Minua aina hirvittää, millaisia vallankäytön välineitä ne ovat kontrolloiville puolisolle tai mustasukkaisille eksille. Vaikka minulla ei sellaisia pulmia ole, en kyllä halua että.pulisoni näkee sijaintini reaaliajassa. Epämiellyttävä ajatus.

Ihmettelen, ettei autojen seurantasovelluksista ei puhuta enempää nimenomaan yksityisyyden näkökulmasta. Eikös ole niin, että jos lainasin naapurini autoa, hänen pitäisi kertoa, jos autossa on seuranta?

Re: Puolison sijainnin seuraaminen sovelluksilla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.6.25 20:24:06

Pelkäätkö että huoraamisesi paljastuu?

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   20.6.25 20:35:54

Ihan normaalia seurata esim työntekijöiden sijaintia puhelimien kautta. Tiedä siitä onko edes laillista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.6.25 22:18:52

Meillä on töissä nainen, joka seuraa miestä ja lapsiaan ja oikeasti kahvillakin välillä katsoo, että missä kukakin on ja ilmeisesti tulee jotain ilmoituksia. Mä en voi käsittää mikä järki.. pienellä paikkakunnalla vielä joten täysin epätodennäköistä, että ne yläaste+ ikäiset lapset esim.vaan katoaisi johonkin.

Päivämäärä:   20.6.25 22:23:57

Sairasta enkä koskaan suostuisi tuohon ilman todella hyvää syytä. Joku yksittäinen reissu ehkä jos on syytä murehtia että eksyn pahasti tai joku kidnappaa minut?

Lähettäjä: .-.-. 
Päivämäärä:   20.6.25 22:53:57

Meillä laitellaan välillä Whatsappin kautta liveseuranta, esim jos menee johonkin jne.
Mitään jatkuvaa paikannusta ei ole käytössä.

Kaveri välillä katsoo heidän auton webaston sivuilta auton sijainnin

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   20.6.25 23:02:25

En seuraa puolisoani eikä hän minua mutta maastoillessa se voisi olla hyvä eikä haittaisi vaikka niin tekisi. Sitten kun lapset sen ikäisiä että liikkuvat yksinään niin ajattelin siirtyä nykyaikaan ja turvallisuussyistä seurata, maailma sen verta paha paikka.

Lähettäjä: Papu 
Päivämäärä:   20.6.25 23:34:12

Webaston sovelluksen avulla näen, missä auto on menossa ja joskus olen sen tarkistanut syystä tai toisesta, jos mies on ollut autolla töissä/koulussa, enkä muista monelta pääsee.

Päivämäärä:   20.6.25 23:47:49

Maastoilen lähes päivittäin yksin ja jaan aina sijainnin puolisolle jos jotain sattuu reissun aikana.

Lähettäjä: Rilla 
Päivämäärä:   20.6.25 23:59:07

Myös minä jaan maastoillessani sijainnin puolisolle tai jollekulle muulle. Mutta muuten ei ei ei. Ahdistava ajatus.

Päivämäärä:   21.6.25 00:04:55

Miksi te kaikki puhutte puolisosta ettekä miehestä?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   21.6.25 00:14:26

No ei tulisi mieleenkään seurata puolisoa. Lapsiakaan en seuraisi.
Puolison menemiset ei kuulu mulle enkä halua että lapsikaan ajattelee että olen stalkkeri.

Päivämäärä:   21.6.25 00:18:53

En seuraa puolisoni sijaintia eikä hän minun. Todella outo ja vastenmielinen ajatuskin. Sijainnin seuraaminen voisi tulla kyseeseen vain turvallisuussyistä.

Lähettäjä: Ebba 
Päivämäärä:   21.6.25 00:22:55

Miksi te kaikki puhutte puolisosta ettekä miehestä?

Puoliso käsittää kaikki sukupuolet. Sehän on mitä paras ilmaus.

Päivämäärä:   21.6.25 00:28:58

>kaikki sukupuolet

Tarkoitit kai molemmat?

Päivämäärä:   21.6.25 00:54:13

Ylisviivaa ahdistaa.

Lähettäjä: Sori mut 
Päivämäärä:   21.6.25 01:20:32

"Ylisviivaa ahdistaa."

:D

En kyllä tajua mikä puolisossakaan häiritsee? Ihan tavallinen sana.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.