Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ehdota liikuntaharrastusta laiskalle

Lähettäjä: Laiskuri 
Päivämäärä:   20.6.25 20:14:10

Olen tosi laiska liikkumaan. Normaalipainoinen, mutta lihakseton ja huonokuntoinen. Ratsastan ja sen takia teen kotona (hyvin vähän) keskivartalotreeniä ja venyttelyä, että ratsastaisin paremmin, mutta minun on vaikea liikkua pelkästä liikkumisen ilosta. En tykkää hikoilla tai hengästyä, en saa siitä itsessään mitään fiilistä.

Esimerkiksi juokseminen on mielestäni aivan kammottavaa. :D Pyöräily on ok, jos pyöräilylle on joku tarkoitus ja määränpää.

Tykkään siis selvästi lajeista, joissa on joku juttu ja "tavoite". Esim. eksäni kanssa kävin sulkapalloilemassa, mutta se ei ole enää vaihtoehto, kun pelikaveria ei ole. Siinä ei haitannut hikoilu tai hengästyminen, kun peli vei mennessään.

Olen laiska lähtemään yksin, joten olisi kiva, jos löytyisi joku ohjattu (ryhmä)harrastus, jossa voisi opetella jotain uutta ja siinä sivussa kunto kasvaisi. Esimerkiksi joku tanssi voisi olla hauskaa, mutta mistä lähteä liikkeelle?

Re: Ehdota liikuntaharrastusta laiskalle

Lähettäjä: Eikä 
Päivämäärä:   20.6.25 21:02:03

Tarvit siis lajeja, joissa liikunta on sivutuote ja varsinainen tavoite joku muu. Ehdotan suunnistusta ja tanssia

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   20.6.25 21:09:13

Mites itsepuolustuslajit? Niissäkin on mistä valita.

Lähettäjä: savossa 
Päivämäärä:   20.6.25 21:09:58

Ehdotan lavatansseja näin kesällä. Ihan mahtavia kohtaamisia ihmisten kanssa.

Lähettäjä: Vesi 
Päivämäärä:   20.6.25 21:36:01

Uinti/vesijuoksu tai jos pitää olla ohjattua, niin vesijumppa. Minäkin vihaan hikoilemista (ratsastus ok), mutta vedessä sitä hikoilun tunnetta ei tule.

Jos rahaa, aikaa ja sosiaalisuutta riittää, niin golf. Siinä tulee käveltyä useita kilometrejä. Yksinäisille pelaajille kentät järjestävät pelikavereita (kaverini pelaa ja kun hän tulee käymään luonani, käy samalla läheisellä golfkentällä, jossa ei hänellä ole tuttuja, mutta jotenkin kenttä järjestää hänelle aina pelikavereita).

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   20.6.25 21:49:51

Etsi uusi sulkapallokaveri. Vaikka jostain paikallisesta puskaradiosta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.6.25 22:24:18

Raviurheilu on sopivaa urheilua laiskallekin

Lähettäjä: Laiskuri 
Päivämäärä:   20.6.25 22:40:23

Oho, tuli tosi hyviä ehdotuksia! Suunnistus ja golf kuulostavat juuri sellaisilta (ulkoilma)lajeilta joista voisin pitää.

Muistin juuri, että frisbeegolfia kävin heittelemässä joskus vuosia sitten. Sekin voisi olla hyvä. Isompaa innostusta siihen ei syttynyt, mutta se on kiva matalan kynnyksen laji. Pitääpä mennä joku päivä taas.

Talveksi pitää keksiä vielä jotain, ehkä käyn kokeilemassa sitä tanssia.

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   20.6.25 23:28:59

Minä harrastan myös ratsastusta ja se on oikeastaan paras motivaatio sille että harrastan muitakin urheiluita. Haluan olla hyvässä kunnossa hevosen selässä. Itse olen todennut yhdeksi parhaimmista pilateksen/ratsastuspilateksen. Tämän lisäksi poljen työmatkat, käyn puistossa porrastreeneissä, salilla, polkujuoksemassa, frisbeegolfaamassa, teen tallitöitä jne. Crossfit?

Lähettäjä: delilah 
Päivämäärä:   21.6.25 04:44:19

Täällä yksi laiskimus, joka ei myöskään saa yhtään mitään kiksejä liikunnasta tai hikoilusta, vaan haluan homman olevan ennenkaikkea hauskaa. Inhoan kaikenlaista suoritusten tai elintoimintojen mittaamista, joku sykkeiden, kulutuksen tms tarkkailu älykelloata olisi pahin painajaiseni ja kuntosalit ja ohjatut jumpat on minulle vastenmielisiä.
Minä rakastuin balettiin kuusi vuotta sitten ja sitä tulee tanssittua tunneilla nykyään kolmella tanssitunnilla viikossa. Balettiin en koe meneväni liikkumaan, vaan pitämään hauskaa. Tanssilajeja siis suosittelen ehdottomasti, alkeiskurssillle rohkeasti! Lajeja on laaja kirjo mistä valita. Sunnuntaiaamuisin juoksen naisten juoksukerhon kanssa pienen lenkin (ns hyvän mielen ryhmä, joka kokoontuu joka sunnuntai klo 10). Sinne menen vain, koska on se tuo elämään uusia kavereita ja on hauska aina vaihtaa kuulumiset ja jutella ns naisten juttuja, juokseminen on siellä kaikille ihan sivuseikka. Olen tutustunut tosi ihaniin about saman ikäisiin ja saman henkisiin uusiin ihmisiin tuossa porukassa. Mutta tämä ei ehkä aloittajan juttu, jos juokseminen vastustaa :D
Lisäksi ratsastan noin 4-5 x viikossa, mutta lasketaanko se nyt liikunnaksi - sanoisin että maastopäiviä ei, mutta valmennuspäivät kyllä. Se tuo minulle vaan kaikin tavoin hyvää mieltä, erityisesti kun päivän aamulla aikaisin ratsastamalla, niin ai että päivästä vaan tulee aina parempi

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.6.25 09:36:21

"Jos rahaa, aikaa ja sosiaalisuutta riittää, niin golf. Siinä tulee käveltyä useita kilometrejä. Yksinäisille pelaajille kentät järjestävät pelikavereita (kaverini pelaa ja kun hän tulee käymään luonani, käy samalla läheisellä golfkentällä, jossa ei hänellä ole tuttuja, mutta jotenkin kenttä järjestää hänelle aina pelikavereita)."

Kenttä ei kenellekään järjestele pelikavereita. Jokaiseen lähtöön nyt vaan mahtuu 4 henkilöä ja käytännössä koskaan ei ns. sesonkiaikaan (kesällä arki-illat ja viikonloput) pääse pelaamaan yksin, kun joku muu varaa itselleen paikan samaan lähtöön. Golfkentällä kyllä pääsääntöisesti tapaa mukavia pelaajia. Mulkerot ja känniääliöt pelaa omien kaveriensa kanssa (täysin lähdöin). En ole koskaan tainnut törmätä ventovieraiden kanssa pelatessa ikäviin ihmisiin. Lisäksi monilla kentillä on vain naisille suunnattuja tapahtumia.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   21.6.25 09:50:44

Jumppakuminauha. 3 minuuttia päivässä riittää ylävartalon tehokkaaseen jumppaan.

Lähettäjä: Apua 
Päivämäärä:   21.6.25 11:26:13

Olohuoneessa tehtävät treenit ovat siitä hyviä, että aloittamisen vaiva on niin pieni, että tulee helpommin tehtyä. Hommaa vaikka pari kahvakuulaa ja niillä saa tehtyä vaikka mitä pienessä tilassa, sekä voima- että aerobista harjoittelua. 15-20minuuttia kahvakuulalla on jo paljon, joten kyllästymään ei ehdi.

Jos sosiaalisia ja jännittäviä lajeja etsit, niin miekkailu on sellainen. Se on kamppailulaji, jossa vammariski on pieni ja saa kuitenkin HIIT-tyyppistä treeniä, johon yhdistyy taistelulajin taktisuus jne. Kyseessä on yksilölaji, mutta seuroissa on mukana yleensä mukavaa sakkia joka ikäluokasta ja porukalla treenataan, joten joukkuelajin hyviäkin puolia saa. Miekkailun voi aloittaa vanhempanakin

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   21.6.25 12:23:40

Suunnistus on sellainen millä itseni saan liikkeelle. On just se määränpää, jota kohti huomaamatta tulee kilsoja! Plus rakastan metsässä liikkumista muutenkin, joten win-win.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   21.6.25 12:34:38

Olen vähän samanlainen, ja olen valinnut joukkuelajit. Pallon perässä juokseminen tuntuu järkevämmältä kuin juokseminen muuten vain, ja porukassa tulee huomaamatta liikuttua enemmän kuin yksin. Matalan kynnyksen porukoita löytyy aika helposti eikä lajitaustalla ole väliä

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.6.25 12:36:04

Kuntosalin ryhmäliikuntaa ehdotan, esim. BodyPump. Pienemmillä saleilla jumpissa käy aina sama porukka, joten sinne tulee lähdettyä, vaikkei niin huvittaisikaan. Ohjaajan kannustamana myös tulee tehneeksi tehokkaammin kuin yksinään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.6.25 12:42:47

Itse yllätyin kuinka hauskaa ja tehokasta ohjattu vesijumppa/-voimistelu oli. :D Se mielletään helposti mummojen lajiksi, mutta ryhmiä on tarjolla nuoremmillekin ja liikkeet myös sitten sen mukaisia.

Suunnistusta en ole harrastanut sitten kouluaikojen, mutta saattaisin itse yhdistää sen ja geokätköilyn.

Lähettäjä: solar 
Päivämäärä:   21.6.25 12:46:36

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 21.6.25 12:42:47

Itse yllätyin kuinka hauskaa ja tehokasta ohjattu vesijumppa/-voimistelu oli. :D Se mielletään helposti mummojen lajiksi, mutta ryhmiä on tarjolla nuoremmillekin ja liikkeet myös sitten sen mukaisia.

Saako sinne mummojen sekaan ns normaaliin ryhmään muuten kuitenkin mennä kaiken ikäiset (olen 30v) vai paheksutaanko mummojen toimesta? Eli onko jotain kirjoittamattomia sääntöjä uimahallissa tähän? :D Rauhallisempi vesijumppaa nimittäin kiinnostaisi!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.6.25 12:51:22

"Saako sinne mummojen sekaan ns normaaliin ryhmään muuten kuitenkin mennä kaiken ikäiset (olen 30v) vai paheksutaanko mummojen toimesta? Eli onko jotain kirjoittamattomia sääntöjä uimahallissa tähän? :D Rauhallisempi vesijumppaa nimittäin kiinnostaisi!"

En ole ollut ohjatuissa normaaliryhmissä, mutten usko mitään ongelmaa olevan. Muutaman kerran on nimittäin tullut käytyä ihan vain vapaavuorolla jumppa-altaassa, kun mummot ovat valinneet televisiosta kevyemmän ohjelman. Ainakin silloin ovat ottaneet täällä oikein hyvin vastaan ja tulevat aina rupattelemaan meille nuoremmillekin. :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.