Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vastasyntynyttä katsomaan, mitä viedä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.6.25 10:51:00

Mitä olette vieneet tai te synnyttäneet, mitä toivoisitte että vieraat toisivat?

Re: Vastasyntynyttä katsomaan, mitä viedä?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   20.6.25 10:55:29

Vaippapaketit ja ruoka oli ihan kiva.

Lähettäjä: Pim 
Päivämäärä:   20.6.25 10:58:15

Äidille suklaata!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.6.25 10:58:48

Älä vie vaatteita, edes isompia. Niitä varmasti on liikaa jo.

Vaipat on hyviä, kysy kuitenki mitä merkkiä ja kokoa käyttävät. Ja lahjakortti vaikka ruokakauppaan.

Päivämäärä:   20.6.25 11:00:43

Herkkuja vanhemmille, varsinkin jos äiti on luopunut herkuistaan raskausaikana ja voi nyt taas syödä niitä.

Päivämäärä:   20.6.25 11:00:53

Ja tuttipullot ja tutit on semmosia mihin on kaikilla omat mieltymykset, älä niitäkään vie.

Me saatiin ja saadaan turhia lahjoja vauvalle mille ei ole käyttöä. Ihan riittäisi paikalle tuleminen vaan.

Päivämäärä:   20.6.25 11:01:59

Mun mielestä ne vaatteetkin oli kivoja, etenkin kun tuli vähän kalliimpaa merkkiä jota omasta mielestäni ei ollut ns järkeä itse ostaa.

Päivämäärä:   20.6.25 11:02:53

Ja me ei oltu aluksi hankittu kylläkään kun 50-56 kokoa niin ei haitannut jos tuli seuraavaa kokoa.

Päivämäärä:   20.6.25 11:03:48

Minusta olisi outoa saada joku kaupan lahjakortti. Vähän sama, kuin joku toisi rahaa. Toki jos tietää perheen vähävaraiseksi, niin sitten varmasti voi olla ihan hyvä lahja.

Herkut oli ihan kivoja lahjoja. Laitoin usein pöytään jotain pientä herkkua vieraille ja itselle, kun keitin kahvit. Ja jos joku ei ollut mieleistä itselle, se takuulla jollekin kelpasi. Vauvalle kirja on kiva lahja.

Päivämäärä:   20.6.25 11:05:02

Kaikki vauvat ei myöskään syö tuttia tai juo pullosta, niin ei välttämättä ole tarpeellisia.

Päivämäärä:   20.6.25 11:06:07

Minä olen myös vienyt kirjoja, ihan oikeita satukirjoja, ei mitään vauvojen pehmo-. Kirjoja olisin toivonut itsekin, vaatteita on tullut vauvoille ovista ja ikkunoista ihan käytettynä.

Päivämäärä:   20.6.25 11:06:25

Saa ihan rohkeasti kysellä mitä tarvitsee, oli kiva kun tajusin että ruokalappujakaan en ollut hankkinut vielä (eikä tietysti ollut heti ajankohtaistakaan) ja niitä tuli sitten yhdeltä vieraalta, ei tarvinnut itse hankkia.

Yksi joka ei osannut tuoda vauvatarviketta tms niin kysyi mitä halutaan Mc Donald'sista ja toi sitten vanhemmille sieltä ateriat. Sekin oli kiva kun ei sitä ruokaa paljoa ehtinyt/jaksanut itse tehdä.

Päivämäärä:   20.6.25 11:11:42

Meillä onneksi jotkut on ymmärtänyt että vanhemmat itse tietää, mitä lapsi tarvitsee ja milloin niin ne ovat osanneet tuoda rahana sen "pakollisen" lahjan. Etenkään kun ei ole säilytystilaa yhtään ylimääräistä niin vaikea jemmata mitään "no vuoden päästä näitä käytätte paljon"-lahjoja mihinkään.

Päivämäärä:   20.6.25 11:12:21

.: Niinpä. Isosisaruksille olisi tärkeämpää tuoda tavaraa kuin vauvalle.

Päivämäärä:   20.6.25 11:13:58

Yksi parhaista oli kuitenkin, kun kaveri toi vanhoja tyynyliinoja <3. Toiset tykkää harsoistakin.

Lähettäjä: Perkedea 
Päivämäärä:   20.6.25 11:41:15

"Ja lahjakortti vaikka ruokakauppaan."

ÖÖ se vähän riippuu hei sitten a) saajan tulotasosta ja b) kuin hyvin tunnetaan :D

Äveriäälle älytöntä viedä lahjakorttia ruokakauppaan. Köyhälle taas osuva, mut sit pitäs osata tuntea ettei loukkaa

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   20.6.25 11:53:45

Minä oisin ilahtunu kukkakimpusta ja joistakin herkuista. Vauvalle vaatetta vaikka 74cm, jos on jo taapero niin joku lelu. Paljon saatiin myös koriste esineitä esim pieni aaltomaljakko tms mitkä lapset saa sitten omaan kotiin mukaan.

Lähettäjä: Yhtäkkiä 
Päivämäärä:   20.6.25 12:45:16

Jos siellä on tiskiäniin tiskaa ja vie roskat että äiti saa olla vauvan kanssa

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   20.6.25 12:50:22

Isommat vaatteet todellakin tuli tarpeeseen. Ei mitkään juhlavaatteet vaan ihan bodyt ja collarit. Minun ystävillä tai sukulaisilla ei ollut vielä lapsia emmekä juurikaan shoppailleet muuta kun 40-koon vaatteita, joten meillä oli vain äitiyspakkauksen verran vaatteita. (Ne muuten riitti tosi hyvin, kun vauva ei ollut puklailevaa tyyppiä). Vaipat on aina hyvä.

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   20.6.25 12:51:33

Rotinaperinne kunniaan, eli ruokaa perheelle! Varsinkin, jos tiedät mistä perheessä tykätään.

https://wiki.aineetonkulttuuriperinto.fi/wiki/Rotinaperinne

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   20.6.25 12:53:50

Vein vauvalle sellaisen pehmolelun, jossa oli yövalo ja taisi jotain unimusiikkiakin soittaa. Äidille vein hänen toiveestaan valkkaria ja suklaata.

Päivämäärä:   20.6.25 13:10:55

Näinpä. Toisen turhake on toisen hyödyke. Kysy, mitä tarvii.

Päivämäärä:   20.6.25 13:19:47

.: ihan viisainta niin. Perinteisesti on ajateltu, että lahja olisi yllätys kokonaisuudessaan, mutta kun nykyään ihmisillä on liikaakin tavaraa...

Minä kyllä arvostan lahjakorttejakin, varsinkin jos ovat moneen käypiä. Siihenhän voi kirjoittaa, mihin antaja ajattelee lahjakortin, mutta sen voi käyttää muuhunkin. "Vaipparahalla" voi mennä hotelliin, "bensarahalla Mirkun harrastukseen" voikin käydä syömässä tai "hemmottelevalla jalkahoidolla" ottaa hieronnan.

Päivämäärä:   20.6.25 13:32:51

Me saatiin niin paljon tuttipulloja joille ei ollut mitään käyttöä että jos niiden ostohinnat olisi laskettu yhteen, oltaisiin saatu viikon ruuat.

Ja se on ikävää kieltäytyä lahjasta. Meillä oli jo vaipparoskis ja yksi sukulainen kantoi meille toista. Piti ovella sanoa jo että meillä on jo vaipparoskis, ei tarvita toista eikä mahdu. Veti kyllä herneen nenään kun kantoi lähtiessään sen takaisin autoon.

Siksi siis kysykää, että mitä on ja mitä tarvitsette. Meillä lahjarahoja on nyt myöhemmin käytetty mm. mieluisan kantorepun ostoon ja vyöhyketerapiakäynteihin ja sellaisiin, mitä silloin sairaalasta kotiutuessa tai aikaa ennen sitä ei ole osannut ajatella. Se raha ei oikeasti ole huono lahja, vaikka olevinaan paremmat ihmiset täällä niin väittää.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   20.6.25 13:34:51

Vietiin lahjakortti hierojalle ja lapselle villasukat ja -tumput, jotka oltiin itse neulottu. Oli pidetty lahja.

Lähettäjä: ,.,. 
Päivämäärä:   20.6.25 14:50:08

minä tykkäsin eniten vauvan vaatteista lahjana, ja niitä me aika paljon saatiinkin. Etenkin toiselle oli kiva saada uusia vauvanvaatteita, kun en raaskinut hänelle paljon uutta ostaa.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   20.6.25 14:57:23

Kunhan ette mitään tauteja vie, että jos vähänkin jotain oiretta niin jäätte kotiin.

Meillä parhaita on olleet pinnasänkyyn kiinnitettävä soiva pehmolelumobile, oli lapselle tosi tärkeä ja rakas 3 vuotta kunnes hajosi. Isot pehmeät harsot (ovat edelleen lapsilla mukana kesällä pyyheinä uimarannalla) lahjakortit, äidin hemmottelutuotteet, kaikki syksyn/talven merinovillavaatteet, riittävän pienet vaatteet nykykäyttöön. En jaksa säilöä vaatteita vuotta jemmassa odottamassa koska olisi sopivat tai yritän toki, mutta en löytänyt niitä yleensä käyttöön kuin sattumalta jo liian pieninä.

Lisäksi kahvituomiset. Vastasyntynyttä katsomaan mentäessä etiketin mukaan ne vieraat tuo aina kahvitarjottavat.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.6.25 15:01:09

Ja 74 koko vastayntyneelle ihan liian iso 7-8 kk iässä menee vasta. Turha stressi äidille sellaisia yrittää säilöä ja sitten ottaa käyttöön oikeaan aikaan.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   20.6.25 15:34:23

Mun tyttö otti 74 vaatteet käyttöön 1v synttäreinä. Olivat silloin vielä reiluja. Kävelemään oppi kengillä kokoa 18.

Mitään yleispätevää juttua, joka olisi kaikille mieluisa, ei takuulla ole olemassa. Nuo ehdotetut vaippapaketitkin loukkaa jonku kiihkomielisen kestovaippamamman herkkiä tunteita. Lahjottavaa täytyy siis tuntea jonkin verran.

Olen itse vienyt omatekemiäni trikoopeittoja. Ne sopii joka vuodenaikaan, vaatetusta helpompi vaihtoehto vauvan lämmikkeeksi autoillessa viileämmällä, mahtuu vaunukoppaa peitoksi, käy imetyssuojaksi julkisella paikalla ja voi kylässä tai kotonakin nakata lattialle vauvan köllöttelyalustaksi. Hätätilanteessa toimii vaikka pyyhkeenä.

Jos on perheen ensimmäinen vauva, niin joku ensilelu on myös kiva. Jos taas suurperheen viidestoista, niin mielummin lahjakortti, jolla perhe saa tarpeellista, kuin just sille pienimmälle toukalle joku juttu, joita on jo jokaiselta edeltävältäkin.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   20.6.25 16:30:51

Itse ilahtuisin Libero Touch 2-koon teippivaippapaketista ja kahvileivonnaisista sitä kestitsemistä varten, näitä olen vienyt rotinahengessä myös kaikille kavereille :)
Vaatteita on nyt syntyvälle vauvalle jemmassa koissa 44-68 enemmän kuin riittävästi, näitä tullut kavereilta käytettynä heti kun sukupuoli selvisi.
Ollaan keskituloisia, mutta kyllä se K-ryhmän lahjakortti ilahduttaisi myös meitä. Saisi sitten sen pari pakettia vaippoja tai muuta itselle tarpeellista.

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   20.6.25 18:23:44

Kysy vanhemmalta mitä hän haluaisi? Tai vie S-ryhmän tai K-ryhmän lahjakortti.

Kauheinta on saada jotain, mitä ei koskaan tule käytettyä, mutta joku on ehdottomasti halunnut jotain tuoda omin päin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.6.25 19:06:32

Lahjakortit ruokakauppaan on vähän outoja. Itse ajattelisin, että luuleeko lahjan antaja meidän olevan köyhiä? Wolt-lahjakortti taas olisi ok ja osoittaisi että lahjan antaja ymmärtää millaista vauvan kanssa on :D Harsoja menee aina eikä ole väärää koko, myös vauvan peittoja tarvii erilaisia eikä mene hukkaan.

Kukkia ja herkkuja! Aina!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.