Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pierun pidättelystä suolistossa vaurioita

Lähettäjä: Pidättelijä 
Päivämäärä:   20.6.25 10:45:08

Tavallaan hilpeä mutta vakava aihe joka aiheuttanut itselle kipua ja noloja tilanteita. Tuli mieleen toisesta ketjusta kysyä täältä onko kellään muulla pierun pidättelystä venynyt suolisto? Kävin joskus tähystyksessä ja valitin ilmavaivoista. Ilmavaivat aamusin oli sitä luokkaa että jos pidätin niin suolistosta kuului tosi kovia ääniä ja lopulta se koitti tulla vain väkisin pihalle. Lääkäri totesi tähystyksessä että suolistossa on pullistumia. Sellaisia venyneitä kohtia jotka tulleet ilmavaivojen pidättelystä. Sain hoidoksi ruokavalion muutoksen ja ilmakuplia rikkovaa lääkettä. Edelleen on ilmavaivoja aika paljon muttei onneksi joka päivä niin pahoja mitä ennen. Ennen en voinut osallistua aamupäivällä oikeastaan mihinkään sen takia. Muina oireina on erityisesti ummetusta ja peräpukamatkin sen mukaiset...

Re: Pierun pidättelystä suolistossa vaurioita

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   20.6.25 11:18:01

Miksi pieraseminen on niin hävettävää ksikki ihmiset pieraisee joka päivä. Pidättäminen on epäterveellistä. Jos paikalka on muita henkilöitä voi mennä sivuun hetkeksi tai vessaan. Kaupassa katselen käytävän jossa ei muita lähellä.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   21.6.25 11:55:52

Pitäiskö sun tarkistaa ruokavaliota. Mulla auttoi siirtyminen viljattomaan.

Lähettäjä: anssi 
Päivämäärä:   23.6.25 10:57:54

Ei rupsua kannata pidättää kuin jossain äärimmäisessä tilaisuudessa (tyyliin työpaikkahaastattelu). Pieru ei vahingoita ketään, päinvastoin tuo hymyn useimpien huulille.

En pahemmin pidättele, mutta yritän olla kohtelias tietysti. Kerran hississä päästin pitkän pierun niin 2 ihmistä alkoi nauramaan -> pieru tuo iloa.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   24.6.25 23:21:18

"Miksi pieraseminen on niin hävettävää ksikki ihmiset pieraisee joka päivä. Pidättäminen on epäterveellistä. Jos paikalka on muita henkilöitä voi mennä sivuun hetkeksi tai vessaan. Kaupassa katselen käytävän jossa ei muita lähellä."

Piereminen on merkki vääränlaisesta ruokavaliosta ja vääristä ruokailutottumuksista.
Et ole ikävä kyllä ainoa haisuli, joka pilaa muiden kauppareissut haisuillaan. Häpeä moukka!

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   24.6.25 23:25:45

"En pahemmin pidättele, mutta yritän olla kohtelias tietysti. Kerran hississä päästin pitkän pierun niin 2 ihmistä alkoi nauramaan -> pieru tuo iloa."

No jopa on halvat huvit joillakin. Itse olisin miettinyt, että saakeli kun piti osua tuollaisen haisevan moukan kanssa samaan hissiin.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.6.25 00:39:42

Jep. Hissijuttu tuskin (toivottavasti) ei ollut totta, mutta nämä julkisella paikalla tahallaan pierevät ovat kyllä oksettavia.

Lähettäjä: cowboy 
Päivämäärä:   25.6.25 06:13:25

Pierutorille/tapahtumaan kaikki mukaan.

Lähettäjä: Rilla 
Päivämäärä:   25.6.25 07:19:53

Piereminen on merkki vääränlaisesta ruokavaliosta ja vääristä ruokailutottumuksista.

Kyllä kai jonkinasteinen kaasunmuodostus on ihmisen ruoansulatusjärjestelmälle ihan normaalia. Mutta jos ilmaa on ihan mahdottomasti ja se häiritsee normaalielämää, kannattaa tietenkin miettiä, voisiko asiaa korjata ruokavaliolla.

Päivämäärä:   25.6.25 09:47:30

Siis en nyt tarkoituksella hississä piereskele :D sattui vaan käymään noin ja itse otan huumorilla. Kaupassa ja muualla julkisissa paikoissa pieraisen todellakin jos huvittaa, ei siinä kenenkään nokkaan sentään pieraista.

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   25.6.25 10:29:57

Ei se ääni mutta haju

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.25 10:35:53

Voihan pieruallegikot.

Minä annan paukkua jos tilanne sen sallii. Luonnollinen asia.

Lähettäjä: Taina 
Päivämäärä:   25.6.25 12:31:55

Meillä töissä yksi käytöstavaton moukka, joka ei pysty sulkijalihastaan ilmeisesti hallitsemaan vaan pieree joka paikassa. Kerran istui paltsussa mun vieressä ja kolmannen pierun kohdalla korotin ääneni ja sanoin suoraan" nyt meet muualle haisemaan, mä yrjöön kohta tässä paskankäryssä", eipä sen jälkeen piereskellyt mun vieressä.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   25.6.25 13:18:47

Kaikki ei saa tuota edes ruokavaliolla kuriin ja kuten sanottu, pidättely tuo vain ongelmia. Päästäminen on ongelma vain sosiaalisesti mutta ei terveydelle haitallista.

Itse en voi nukkua täysin alasti, kun jostain syystä sillon pidätän pieruja. Aina pakko olla alushousut. Älkääkä kysykö, miksi käy noin... En tiedä.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   25.6.25 13:22:12

Kuulovammainen tuttavani päästelee kovia pieruja missä milloinkin. Kukaan ei ole ehkä kertonut hänelle, että pierussa on mukana myös ääni ja läheltä sen kuulee kyllä. On ollut monta hauskaa hetkeä sen takia.

Lähettäjä: sanonta 
Päivämäärä:   25.6.25 13:28:00

Niinhän se sanonta kuuluu että se joka pierua pihtaa, sillä on muutakin salattavaa :D

Päivämäärä:   25.6.25 13:29:54

Lähettäjä: Hmm
Päivämäärä: 25.6.25 13:22:12

Kuulovammainen tuttavani päästelee kovia pieruja missä milloinkin. Kukaan ei ole ehkä kertonut hänelle, että pierussa on mukana myös ääni ja läheltä sen kuulee kyllä. On ollut monta hauskaa hetkeä sen takia.

------
:D :D aivan loistava! Muidenkin kannattaa höllätä pipoa, ei ne pierut tapa. Naurattaa vain. Tosin, oma pieruhan se on joka haisee hyvälle, muut pahalle!

Lähettäjä: fiina 
Päivämäärä:   25.6.25 13:31:05

Mitä enemmän pieruja, ja mitä pahemman hajuisia, sitä paremmin suolisto voi. Oli iltapulussa joku kuukausi sitten.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.6.25 14:36:33

Miksi puhutte pieruista vaikka naiset ei piere?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   25.6.25 14:36:47

Exällä oli tapana piereskellä esim. autossa. Oli oikeasti pahan hajuista ja tällä oli varmaan vatsassa joku pahempi ongelma, kun sitä ilmaa niin paljon pukkasi. Tämän perceenreiän mielestä se oli hauskaa. Olisin tunnistanut jätkän paskan hajusta missä tahansa, varmaan paremmin kuin vaikka puheäänestä. Suhde jäi lyhyeksi.

Lähettäjä: Prööt 
Päivämäärä:   25.6.25 15:40:51

Armeijassa tuli kerran tykiteltyä sotkun äänieristetyssä puhelinkopissa ihan huolella, liekö hernekeitto ja letut syynä. Puhelu oli lopetettava etuajassa, kun silmiä kirveli ihan tajuttomasti. Vasta kopista ulos rynnätessä huomasin pitkän jonon sinne. Vaivihkaa poistuin takavasemalle, enkä jäänyt havainnoimaan reaktioita. Jälkikäteen otin asian huumorilla.

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   25.6.25 15:48:56

"Meillä töissä yksi käytöstavaton moukka, joka ei pysty sulkijalihastaan ilmeisesti hallitsemaan vaan pieree joka paikassa. Kerran istui paltsussa mun vieressä ja kolmannen pierun kohdalla korotin ääneni ja sanoin suoraan" nyt meet muualle haisemaan, mä yrjöön kohta tässä paskankäryssä", eipä sen jälkeen piereskellyt mun vieressä."

Hyi @!#$. En tajua ihmisiä, jotka pakottavat muut haistelemaan suolikaasujaan. Kuka pieree _tahallaan_ palaverissa?!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.6.25 15:49:00

"Miksi puhutte pieruista vaikka naiset ei piere?"

Miehet käy pskalla ja naiset lady gagalla.

Lähettäjä: Jepu 
Päivämäärä:   26.6.25 10:06:07

Prööt : heh, mä kerran päästin todella pahan hajuisen hississä...olin joutunut muutenkin pidättämään kauan ja oli todellinen helpotus vapauttaa suolikaasut ilmaan. Haju oli mellevä ja nauratti ihan älyttömästi kun pääsin hissillä alas niin siellähän oli muutama hienohelma tulossa sisään. Hyvää matkaa :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.