Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paikka irtosi hampaasta

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.6.25 19:10:30

Eilen illalla irtosi siististi paikka hampaasta, hammas ei siis ole lohjennut tmv.

Ongelma on nyt ensin juhannus ja sunnuntainen matkalle lähtö. En pääse mihinkään hammaslääkäriin ennen tuota lähtöä ja palaan kotiin viikon päästä perjantaina.

Hain apteekista väliaikaisen paikka-aineeen, mutta jäin nyt empimään sen laittoa, koska mun pitää lentää. Jostain ymmärsin, että hampaan sisään mahdollisesti jäävä ilma voi aiheuttaa ongelmia lentokoneessa.

Onko paikalla jotain oikeasti asiasta tietävää? Onko pienempi paha laittaa paikka-aine vai antaa tuon paikan vaan puuttua viikon verran?

Re: Paikka irtosi hampaasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.6.25 19:14:56

Ilmasta en tiedä, mutta kyllä se reikään menevä ruokakin voi aiheuttaa ongelmia.

Päivämäärä:   19.6.25 19:23:45

Sitä tässä pallottelen ottaako riski hampaaseen jäävästä ilmasta ja tukkia ruoan pääsy reikään vai päinvastoin...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.6.25 19:58:48

onko reikä iso ja minkä mallinen? ei reikä aina ole vaarallinen, saattaa joutua jonottamaan paikkausaikaa kuukausia... ota se paikkausaine mukaan ja laita perillä. ja palattuasi soitat seuraavana päivänä päivystykseen ja valittelet karmeeta särkyä... saatat päästä jo samana päivänä.

Päivämäärä:   19.6.25 20:23:16

Kävisin kovaan kipuun vedoten päivystyksessä ennen matkalle lähtöä etenkin jos matka on ulkomaille. On meinaan sáátanallinen kipu sitten jos alkaakin vaivata, pääsee vaikka tulehtumaan niin menee koko reissu pilalle.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   19.6.25 20:29:11

No onhan tässä montaa päivää, esim Terveystalo tarjoaa hammaslääkäriaikoja pe-la-su nyt juhannuksenakin. Hoida hammas kunnolla ennen matkaa, matkavakuutus ei korvaa mahdollisia kuluja jos matka peruuntuu/keskeytyy kun paikka irronnut ennen matkaa.

Päivämäärä:   19.6.25 20:38:27

Mulla oli aikanaan paikka auki aika kauankin hammaslääkäripelkoisena. Lensin muutamaan otteeseen ei mitään ongelmia tai tullut edes mieleenkään että voisi olla. Paikka piti sen monien kuukausien semmosena että kipua ei tullut sinne. Putsasin usein hyvin hammasväliharjoilla jne. Laita se paikka. Ei sinne silleen edes ilmaan jää jos kiertää siitä vahasta terävänkärjen ja tunkee sisään ja peittää hyvin reijän ympäri.

Päivämäärä:   19.6.25 21:02:51

Mä nyt päädyin varaamaan huomiselle aamulle yksityiseltä ajan ton korjaamiseen.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   19.6.25 21:09:10

Mulla meni hammas juurihoitoon kun en heti paikkauttanut.
Tuossa tietty riski jos lähtee reissuun että jos slkaakin särkeä niin reissu pilalla.

Päivämäärä:   19.6.25 21:12:18

Ihan samaa väliaikaista hammaslääkärissäkin laitetaan jos esim juurihoito kesken. Sen kanssa uskaltaa kyllä lentää. Mutta aina tietenkin parempi jos pääsee vaikka yksityiselle heti korjauttaan

Päivämäärä:   19.6.25 21:15:35

Multa lähti viime lauantaina hampaasta paikka, tänään kävin hammaslääkärissä, kun halusin tietylle. 152e maksoi ja hyvin meni lähes viikko ilman paikkaa. Toki kylmä ja kuuma vihloi ikävästi, kun hammasluu esillä.

Ota se paikka-aine matkalle mukaan ja laita tarvittaessa, jos ei ilman pärjää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.