Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minkä ikäinen yksin uimahalliin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.6.25 14:08:11

Minkä ikäisen olette päästäneet yksin uimahalliin? Itsestäänselvyys toki että täytyy osata uida, mutta mikäs sen määrittelee.. Itse muistan 8-vuotiaana käyneeni yksin uimassa, mutta onhan ajat siitä muuttuneet.

Re: Minkä ikäinen yksin uimahalliin

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   19.6.25 14:10:52

Meillä oli aina kaksi, joten yksin olisi varmaan vasta huomattavasti vanhempana päässyt. Oltaisko oltu 8 ja 10 kun saatiin kaksistaan alkaa käymään.

Päivämäärä:   19.6.25 14:21:16

Itse taas päästäisin lapsen mielummin yksin kuin muiden kanssa. On fiksu ja rauhallinen, mutta kyllä sr joukossa tyhmyys (ja uhkarohkeus) tiivistyy. Mutta pitää olla ihan virallisesti uimataitoinen. Ei siis niin, että jotenkin räpiköi altaanmitan. Sen vuoksi kaikki muu harrastaminen on meidän perheessä vapaaehtoista ja lajit valitsevat itse, mutta vuoden käyvät uinnin tekniikkavalmennuksessa, että saavuttavat oikean uimataidon.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   19.6.25 14:25:10

Kyllä uimataidolle on ihan virallinen määritys. Monissa uimahalleissa on ikärajat.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   19.6.25 14:29:39

Kyllä kaksi tai kolme sisarusta toisensa paremmin valvoo kuin yksi.

Isompi kaveriporukka on jo riski.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.6.25 17:21:24

9-vuotiaasta asti on meidän tyttö käynyt kaverinsa kanssa kahdestaan uimahallissa.
Sitä aiemmin eivät edes kysyneet päästä kahdestaan.
Eikä aivan yksin ole kysynyt pääsyä koskaan. Toki päästäisin yksinkin. On nyt 11 v.

Molemmat osaavat uida hyvin, kun vauvauinneista asti ollaan säännölliset käyty uimassa.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   19.6.25 18:48:26

Hieman uimahallikohtaista, jossakin riittää 10 v., jossakin vaaditaan 12 v.

Päivämäärä:   19.6.25 20:11:57

Eikö uimataidon raja ole kilometri?

Yläasteella kyspä ja fiksu lapsi voi mennä yksin tai kaverin kanssa uimaan.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.6.25 20:24:35

Uimataidon "raja" on, että osaa uida 200 metriä syvässä vedessä, joita 50 metriä selällään.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   19.6.25 20:45:26

*: no niinpäs olikin. Ja kuulemma kolmosluokallakaan iso osa ei osaa sen määritelmän mukaan uida :(

Päivämäärä:   19.6.25 20:46:32

13v

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   21.6.25 08:34:43

Riippuu ihan lapsesta.

Mun 7v sai mennä kavereiden kans omikseen uimarannalle, osasi uida hyvin.

Nuorimman nyt 5v:n voisin päästää yksin uimahalliin. Osaa toimia saunatiloissa itse ja uida isossa altaassa omikseen.
Itse olen saanut uida neljä vuotiaana hallissa omikseen, toki äiti oli uimavalvojana töissä mutta osasin uida yksin vallan hyvin isossa altaassa eikä äiti siellä minua valvomassa ollut sen kummemmin kuin muitakaan

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   21.6.25 10:38:39

Miksi et voi itse mennä mukaan? Tai joku muu aikuinen?

Päivämäärä:   21.6.25 11:01:21

! Jos lapsia on useampi ja yksi on innokas uimari, niin vanhempi ei vaan joka päivä pysty menemään mukaan uimaan.

Päivämäärä:   21.6.25 11:39:43

Meillä on lapset oppineet uimaan suht nuorina. Olivat jo tokaluokkalaisina täyttäneet uimataidon määritelmän, eli uivat yhtäjaksoisesti 250 metriä, josta 50m selällään.

Nykyään (6lk ja 4lk) molemmilla suoritettu 2km matkauintimerkki ja uimamaisterin kortit myös.

Mutta nämä olivat pienempänä niin kaheleita, etten uskaltanut päästää keskenään uimahalliin kuin vasta 5lk ja 3lk iässä. Uimataitoa oli, mutten luottanut siihen, että olisi ollut käytöstaitoja. Saattoivat aloittaa painimatsin vedessä jne :'D Nykyään pärjäävät hienosti uimassa keskenäänkin.

Lähettäjä: Wi 
Päivämäärä:   21.6.25 12:34:21

Ai en täytä uimataitoo kun selälleen uinti ei onnistu

Lähettäjä: Jone 
Päivämäärä:   21.6.25 17:28:45

"Henkilö, joka pudottuaan syvään veteen niin, että pää käy veden alla ja päästyään uudelleen pinnalle, ui yhtäjaksoisesti 200 metriä, josta 50 metriä selällään, on uimataitoinen."

10 vuotta on Espoossa ikäraja. Sitä nuoremmilla pitäis olla aikuinen mukana, mutten ymmärrä miksei 15 vuotias kilpauimari "aikuisesta" kävisi. Kävisin puhumassa valvojille tollasessa tilanteessa.

Lähettäjä: Joku 
Päivämäärä:   21.6.25 17:57:47

Miks pitää uida selällään? Siis kun sehän on helppoa, niin voi uida loputtomiin, niin eihän se mikään mittari ole uimataidolle.

Päivämäärä:   21.6.25 18:20:56

Varmaan juuri siksi. Todellisessa hätätilassa matkaa rantaan voi olla vaikka kuinka paljon. Eli kun osaa uida selkää, pystyy ehkä uimaan pidemmän matkan.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   22.6.25 16:23:59

Monissa uimahalleissa on ikäraja lapsille,esim.alle 12v.vain aikuisen seurassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.