Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokonaiset eläimet ovat ällöttäviä...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.6.25 12:19:02

...ruokapöydässä. En tahdo, että kuollut porsas katsoo minua silmillään, saati kokonainen sammakko.

Re: Kokonaiset eläimet ovat ällöttäviä...

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   19.6.25 12:20:31

Ok

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   19.6.25 12:22:44

Tää onkin varmaan tosi iso ongelma?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.6.25 12:23:23

Miehenjyrähdysmäinen nolla-aloitus.

Päivämäärä:   19.6.25 12:23:42

Lounaspöydällä meitä tillotti marsu. Ja joo, ei kuulu tapoihin, mutta joskus käy näin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.6.25 12:25:09

Mua tuijottaa lähes aina kokonainen kissa ruokapöydässä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.6.25 12:26:29

Paljon parempi, että se koko eläin käytetään, kuin pelkät fileet. Se jos mikä on tekopyhää. Ja juu, mieluusti grillaan tai savustan vaikkapa kokonaisen kalan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.6.25 12:57:17

Miten se eroaa lihapalasta mitenkään?

Päivämäärä:   19.6.25 13:01:20

Se muistuttaa eläimestä.

Lähettäjä: Sika hyvää 
Päivämäärä:   19.6.25 15:36:09

Minä taas iloitsen kun on tarjolla kokonainen sika vartaassa, nam. Silmät on sillä kiinni sievästi niin ei tarvitse pyörtyillä tuijotuksesta.

Sammakkoa en ole kokonaisena paistettuna nähnytkään. Mitäs se mahtaa tuijottaa kun haukkaa reittä, kertokaapa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.6.25 18:26:16

"Mua tuijottaa lähes aina kokonainen kissa ruokapöydässä."

Samaistun tähän :D

Lähettäjä: xxx 
Päivämäärä:   19.6.25 21:37:20

Minulla on onneksi vain kokonaisia eläimiä. Usein ovat ruokapöydän alla. Ruokapöydällä en niistä tykkää varsinkaan ruoka-aikana.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   20.6.25 09:10:17

Siinähän vain tulee todellisuus liian lähelle. Pitäisi kestää kun kerra lihaa syöt.

Päivämäärä:   20.6.25 09:14:14

"
...ruokapöydässä. En tahdo, että kuollut porsas katsoo minua silmillään, saati kokonainen sammakko."

Se herättää sinussa syyllisyyttä. Käsittele se tunne. Eli älä välttele sitä vaan tuijota vaikka sitä possua silmiin kunnes tulet joko järkiisi ja elät arvojesi mukaan tai päädyt muuhun ratkaisuun.

Päivämäärä:   20.6.25 09:35:20

Kyllä ne eläimet kuuluu pilkkoa ennen syömistä/tarjoilua.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.6.25 10:13:03

Niin, yksi teoriahan on että ei ihminen ole luonnostaan lihansyöjä. Leijona haukkaisi heti sikaan kiinni, ihmistä ällöttää. Meidän leukakin liikkuu kuin kasvissyöjillä, ei pelkästään kiinni-auki niinkuin lihansyöjillä. Ja esimerkiksi äidin maidon proteiinipitoisuus on sama kuin kasviksissa.

Jos laitat pupun ja omenan pienen lapsen kanssa pinnasänkyyn, kumpaa se alkaa syömään?

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   20.6.25 10:19:51

Lapsessa tosiaan ei herää mitään saaliistamisviettiä- lintujakin lapset lähinnä hätyyttää. Jos lapsi yrittää saada eläimiä kiinni, niin sitä pidetään vähän ylivilkkaana tai huomionhakuisena.

Mielestäni on vain hyvä jos lihansyöjät joutuvat kohtaamaan eläimen, jonka aikoo syödä. Itse syön todella vähän lihaa, mutta pakko sanoa, että kokonaiset eläimet tarjolla ei ällötä yhtään. Ainoa mikä aiheuttaa todella vahvoja puistatuksia on se, jos paistettuun kanankoipeen on jäänyt niitä sulkapiilkejä kiinni. Mielestäni se on selvä merkki siitä, että minun ei kuulu syödä broileria.

Lähettäjä: tassu 
Päivämäärä:   20.6.25 10:35:27

"Niin, yksi teoriahan on että ei ihminen ole luonnostaan lihansyöjä."

Ei olekaan, vaan sekasyöjä kuten lähimmät sukulaislajimmekin. Ihminen on apina, ei leijona eikä kani, ja lähimmät apinaserkkumme syövät kasvien lisäksi lihaa, usein pienempiä apinoita. Lihan osuus ruokavaliossa vaihtelee populaatioiden välillä enkä muista edes keskimääräistä osuutta, mutta sen verran kuitenkin ettei niitä voi parhaalla tahdollakaan väittää kasvinsyöjiksi.

Päivämäärä:   20.6.25 12:08:36

Ahvenet ja varsinkin pienemmät kalat sopivat ruokapöytään päineen ja pyrstöineen.

Kyllä pienikin lapsi hyvin kypsennettyä pupua syö, joskus mieluummin kuin omenaa.

Päivämäärä:   20.6.25 12:50:52

Sika ei tuntisi kiitollisuutta vaan söisi sen pelastaneen vegaanin jos olisi mahdollista.

Päivämäärä:   20.6.25 14:09:18

”Niin, yksi teoriahan on että ei ihminen ole luonnostaan lihansyöjä.”

Ikinä en ole kuullutkaan, että kukaan ihmistä lihansyöjäksi olisikaan väittänyt.

No aloitukseen, minua ei ällötä, se kokonainen sikakin on hyvää.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   20.6.25 15:21:23

"Jos laitat pupun ja omenan pienen lapsen kanssa pinnasänkyyn, kumpaa se alkaa syömään?"

Entä kun laitat ne pienten kissan- tai koiranpentujen kanssa? Ei nekään ala syömään kumpaakaan. Leikkiä voivat yrittää. Jos emo tulee paikalle ja pilkkoo lihan niille niin sitten alkavat syömään.

Kokonaisena paistettu sika tuksuu hyvältä ja vesi tulee kielelle. Ja menee ainakin kuin kuumille kiville ihmisten ruuaksi.

Päivämäärä:   20.6.25 16:27:30

kokonaisena paistetussa ne silmät on kiehuneet jo pois.
ite nappaan pään pois kun ei siinä syötävää ole ja aivot on hyvät taljan tekoon.mutta muu ruho kokonsisena jos sellsisen haluaa tehä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.