Lähettäjä: Täti45
Päivämäärä: 18.6.25 17:12:50
Ehkä hölmö ongelma, mutta miten tekisit minun sijassani?
Minulta on poistettu kohtu ison myooman takia 4v sitten, ja toinen munasarja ison kystan takia 2v sitten. Kysyin silloin lääkäriltä, tarvitaanko mitään kontrollia tai jälkiseurantaa jäljelle jääneen munasarjan osalta. Vastaus oli että ei, että nämä eivät vaikuta siihen tuleeko viimeiseen myös joskus jotain.
Ehkä kuvittelen tai huolehdin itse vaan turhia, mutta nyt on tullut sellainen tunne että haluaisin ultrauttaa tilanteen, onko kaikki kunnossa. Jos rahaa olisi reilusti, menisin toki heti yksityiselle ja tilaisin haluamani palvelun. Mutta tuntuu tyhmältä kuormittaa julkista terveydenhoitoa "ilman oireita", vain siksi että itse saisin mielenrauhan.
Jos kaikki on hyvin, niin toki se muutaman satasen ei talouttani kaataisi loppujen lopuksi. Mutta jos jotain taas löytyisi, miten sellaisessa tilanteessa jatko menisi? Tuhansia euroja minulla ei mitenkään olisi laittaa yksityisellä leikkaamiseen, pystyisinkö sitten vaihtamaan diagnoosin saatuani kuitenkin julkiselle jonottamaan leikkausta tai lisätutkimuksia?
|