Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 18.6.25 17:32:03
Häh: Kyllä roikkuu. Niin on roikkunut mussakin myös itse varattu mies seitsemän vuotta. Hänestä säännöllisesti kuuluu vaikkei mitään vastakaikua saa. Eipä niitä yhteydenottoja selvin päin tule että lähinnä ne on sellaisia kännissä mokia, mutta silti. Aika vähän pitää ihmisten mielistä ymmärtää jos kuvittelee oman pitkän suhteessa olevan ainoa tapa kokea asioita. En usko myöskään hetkeäkään siihen ettei 26 vuoden aikana ole koskaan ollut kriisiä sen suhteen että haluatteko olla yhdessä. Ettei se teidän suhde niin kovin suureen rehellisyyteen taida perustua. Itse en olisi koskaan miehen kanssa joka ajattelisi musta et jos haluan lähteä, niin saankin lähteä. Ettei hän ainakaan perään itke. Aika vähän on välittämistä sellaisessa suhteessa jossa toinen on ilmeisen ihan sama.
Ikinä, koskaan, milloinkaan, ketään ei voi anella tai painostaa jäämään. Ei ainakaan näitä mun miehiä, jotka eivät ole koskaan olleet mitään naisten lapasia. Kyllä se anelu ja itkien anteeksipyytäminen on menneet ihan toisinpäin. Mähän otin lapseni ja lähdin, muutin kokonaan toiseen kaupunkiin. Perässä muutti mies, ei suinkaan samaan asuntoon sillä sinne ei ollut tervetullut. Ettei nyt kannattaisi puhua asiastaan mitään, josta ei aidosti mitään tiedä. Mies teki ison duunin että sai mun luottamuksen takaisin ja on nykyisin täysi koiranpentu joka pyörii onnessaan mun jaloissa ja mä oon onnellinen siitä, että pyörii.
Se, mistä mä puhuin, oli se ettei kannata väittää haluavansa erota, jos ei aidosti halua eikä kannata tuhota siinä mahdollisessa raivossaan niitä loppujakin välejä, jos ei siis todella halua toista menettää. Mä tein niin alkuun kunnes tajusin etten nyt pelaa lainkaan omaan pussiini vaan toisen. Tajusin että haluan pitää perheeni (siihen asti olin heilunut ees taas kuten aloittaja, se on ihan normaalia) ja aloin toimimaan siten. Ei se tarkoita lainkaan sitä että asia olisi ollut sillä loppuun käsitelty tai mitään muutakaan typerää vaan ainoastaan sitä että mä muistin kuka mä todellisuudessa olen ja sitten sen muisti mieskin. Sen jälkeisen työn on tehnyt mies ja tekee sitä edelleen joka ikinen päivä.
Ja sille joka ei usko että voi rakastaa kahta ihmistä samaan aikaa. Aika harvoin noi sivusuhteet on aitoa rakkautta. Mutta vaikka olisikin, niin hyvin voi rakastaa kahta ihmistä samaan aikaan. Itsekin olen rakastanut vuosia kahta ihmistä. Tämän nykyisen suhteen aikana. Miehelle kerroin siitä ensimmäisenä ja on hyvin tiennyt tämän. Myös siitä että ensimmäiset pari vuotta arvoin näiden välillä ihan avoimesti. Elämä on paljon monimutkaisempaa kuin moni luulee. Rakkaus on valinta, ei pelkkä tunne.
|