Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos mies pitää hoikkuudesta naisella,

Lähettäjä: miksi ongelma? 
Päivämäärä:   18.6.25 16:20:22

Miksi miehenä ei saisi sanoa mieltymyksekseen hoikkaa naista? Jos kaveri sanoo pitävänsä uhkeista ja pyöreistä, se on ok eikä aiheuta paheksuntaa. Outo ilmiö.

Re: Jos mies pitää hoikkuudesta naisella,

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   18.6.25 16:23:33

Kyllä saa sanoa! Jos siis aidosti sellaisesta pitää eikä nyt missään vihkiseremonian aikana sellaiska huutele. Se taas on tyhmää, että sanoo esimerkiksi "Minä pidän muodokkaista naisista byäää uliuli enkä yhtään sinunlaisistasi hongankolistajista uliuli". Mutta pelkkä "hoikat/uhkeat/pitkät/punahiuksiset naiset ovat minun mieleeni" on ok.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.6.25 16:29:01

Veikkaan, että tässä ei niinkään ole kyse siitä mitä sanotaan vaan miten sanotaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.6.25 16:29:14

Se lienee ongelma vain ei-hoikkien naisten mielestä ja sellaisten miesten, joilla ei ole hoikkaa naista mutta haluaisivat että olisi.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   18.6.25 16:31:57

99% näistä "eikö näin ja näin saa sanoa"- tyypeistä omaa sellaisen ulosannin ettei ihmekään että heidän jutuistaan pahastutaan.

Kun ei osata neutraalisti sanoa että "minua miellyttää hoikat naiset" vaan suusta tulee joku "en voi sietää sitä kun nykynaiset on kaikki läskejä nönnönnöö minä tykkään että nainen on hoikka mutta isot tissit saa olla kumminkin"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.6.25 16:35:32

Eikös jossain maajussille morsian ohjelmassa noussut poru kun alkuhaastatteluissa tms maajussi kertoi pitävänsä hoikista naisista.

Päivämäärä:   18.6.25 16:37:09

1. Mieltymyksistä saa puhua (kun se on tahdikasta ja oleellista). Toisia ei saa lytätä.
2. Jos tavoitteena on pitkäaikainen parisuhde tulisi ymmärtää, että ihmiskeho muuttuu iän ja elämäntilanteiden myötä eikä kukaan (miehetkään) pysy kaksikymppisinä ikuisesti. Jos omat preferenssit sulkevat normaalin elämänkaaren ulkopuolelle ja johtavat tyytymättömyyteen ja tyytymisen tunteeseen, olisi jo oman itsensä takia hyvä työstää niitä omia ajatuksia, mitä seksuaalisuuteen liittyy. Eli ihan yksinkertaisesti miettiä kuinka realistisia ne omat toiveet on.

Lähettäjä: Jaana 
Päivämäärä:   18.6.25 16:40:02

Saa pitää hoikasta, jos on itse hoikka. Olen itse laiha, ja 95 % miehistä, jotka ovat lähestyneet minua, ovat olleet sairaaloisen ylipainoisia. Kertovat silti ihan avoimesti, että kiinnostuivat minusta, koska olen laiha.

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   18.6.25 16:49:50

Mä tykkään hoikista miehistä, mutta en missään nimessä dissaa pulleampia miehiä. Oma mies on hoikka, oli suorastaan laiha silloin kun tavattiin 13 vuotta sitten ja on lihonut tänä aikana vain 10 kiloa (ollaan noin 45-vuotiaita nyt) eli on hoikka edelleen mutta ei enää laiha. Tietenkin iän myötä keho muuttuu, se pitää vaan hyväksyä, itsekin olen lihonut 20 kiloa tänä aikana, olin myös laiha silloin aikoinaan mutta hormonitoiminta muuttunut niin paljon tässä välissä että kiloja on vaan tullut lisää vaikka syömiset ja liikkumiset ei ole muuttuneet juuri yhtään vuosien varrella. Ihan yhtälailla voi mies sanoa pitävänsä hoikista kuin nainenkin, pitää vaan sanoa tahdikkaasti eikä alkaa halveeraamaan isompia ihmisiä. Eikä mulle sillä hoikkuudellakaan ole enää niin suurta merkitystä, pääasia tietenkin on että ollaan muuten terveitä ja kohdellaan toisiamme hyvin.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   18.6.25 16:56:23

"Saa pitää hoikasta, jos on itse hoikka"

Mikä logiikka? Saako nainen tykätä parrakkaista miehistä vain jos itse kasvattaa parran? Pitääkö ylipäänsä parisuhteessa olla ihan samanlainen ja omata samat mieltymykset kuin toisella osapuolella?

Päivämäärä:   18.6.25 16:58:24

Pisterivi tätä mäkin mietin.

Lähettäjä: Roger 
Päivämäärä:   18.6.25 17:02:12

Minä olen keski-ikäinen mies, hoikka ja hyvässä kunnossa. Lihakset näkyy, 180cm pitkä, maskuliiniset piirteet jne jne komea kuulemma.
Onko minulla "varaa vaatia" ?
No saahan sitä toivoa mitä tahansa, eipä vain ikäisiäni itseäni vastaavassa kunnossa olevia sinkkunaisia oikein ole tarjolla. Ja ei, nuoremmat ei kiinnosta.

Lähettäjä: +++ 
Päivämäärä:   18.6.25 17:02:56

Olisikohan Jaana tarkoittanut sitä, että on huvittavaa vaatia toiselta jotain, mihin ei itsekään kykene? Esim olet itse rötväävä sohvaperuna, mutta toisen pitäisi olla timmi ja urheilullinen? Tai voihan toki vaatia, mutta on ymmärrettävä, että se toinen osapuoli saattaa mieluummin etsiä itselleen sopivampaa kumppania. Sairaalloinen ylipaino rajoittaa jo elämää ja harvassa ovat hoikat ja liikunnalliset, jotka haluavat elämäänsä tällaisen rajoittavan tekijän. Ei voi esim harrastaa yhdessä tms.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   18.6.25 17:05:28

"1. Mieltymyksistä saa puhua (kun se on tahdikasta ja oleellista). Toisia ei saa lytätä.
2. Jos tavoitteena on pitkäaikainen parisuhde tulisi ymmärtää, että ihmiskeho muuttuu iän ja elämäntilanteiden myötä eikä kukaan (miehetkään) pysy kaksikymppisinä ikuisesti."

Naisena kommentoin, että

1. Jos sanon pitäväni ulkonäöllisesti tummahiuksisista pitkistä salimakeista, se ei ole vaaleiden hintelien miesten lyttäystä. Samoin jos mies sanoo pitävänsä hoikista siroista bruneteista se ei ole ylipainoisten blondien lyttäystä, vaikka juuri näinpäin sitä sellaisena pidetään. Kukaan ei vihjaisekaan hoikkien lyttäyksestä jos mies sanoo ihanteensa olevansa ylipainoinen. Olisi sitäpaitsi järjetöntä vaatia ihmistä suhteeseen henkilön kanssa, jota ei koe viehättävänä vain siksi ettei tule lytänneeksi mielestään epäviehättävän näköisiä- ulkonäkö on kuitenkin olennainen osa keskinäistä kemiaa.
2. Ikä ja ikääntyminen ei tarkoita lihomista niin että koska olen nelikymppinen, olen siksi ylipainoinen. Jos tarkoittaisi ei olisi hoikkia 3-, 4-, 5-, 6- jne kymppisiä. Lihominen johtuu elämäntavoista ja varsinkin ruokavaliosta, lukuunottamatta paria prosenttia, joilla syynä on todellinen sairaus tai sen lääkitys. Kaksikymppisenä ei kukaan pysy, mutta hoikkana tai normaalipainoisena voi pysyä.

Päivämäärä:   18.6.25 17:06:34

Mikäs se olikaan se miesten saunailtapodcasti jossa äijät puhuivat samasta aiheesta, ja kummastelivat miten siitä nousi haloota :D

Ja heitto meni kutakuinkin näin: "Minkä takia ei saisi sanoa että pitää hoikista naisista? Onko siinä jotain väärää ettei halua herätä ryhävalaan vierestä?"

Ja voi facepalm sentään. Tälle nauroin pitkät pätkät. Miten miehet ovat niin uunoja että ovat ihan ällikällä lyötyjä kun ei saa puhua omista mieltymyksistä (eli haukkua naisia ryhävalaiksi" :D

Päivämäärä:   18.6.25 17:08:00

"Mikä logiikka?"
Ei yhtään mikään. Ihan jokainen saa laittaa kriteereitä kumppanilleen. Kellään ei silti ole velvollisuutta kenenkään kumppanikseen ryhtyä.

Päivämäärä:   18.6.25 17:08:30

No: niin, voit hyvin kertoa, millaisista miehistä pidät, kunhan et töräytä loppuun rumasti. Ja jos istut kahvilla vaaleja hintelän miehen kanssa ja puhutte marsujen eläinlääkärireissuista, niin ehkä vähän tahditonta hokea joka välissä, että pitää pitkistä tummista salimakeista.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   18.6.25 17:14:16

"Ja jos istut kahvilla vaaleja hintelän miehen kanssa"

Miksi pitkistä tummista salimakeista pitävä nainen päätyisi kahville varomaan sanomisiaan vaalean hintelän miehen kanssa sellaisissa tunnelmissa, että miestä loukkaisi tummien salimakejen kehuminen? Jos minua kyselisi treffeille vaalea hintelä mies ja pitäisin tummista salimakeista, sanoisin mieltymykseni jo siinä vaiheessa jos mies ei kohteliasta treffikieltäytymistä uskoisi vaan jankkaisi asiasta. Jos taas kaverimies olisi vaalea ja hintelä, häntä ei pitäisi loukata salimakeintoilu.

Päivämäärä:   18.6.25 17:15:36

Mitä hittoa? Jo on aikoihin eletty, jos siskon miehen tai työkaverin kanssa ei voi kahvilla istua ilman seksiä mielessä. Huh huh!

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   18.6.25 17:21:09

Näihin miesten mieltymyksiin lähes poikkeuksetta liittyy joko vastakkaisten ominaisuuksien haukkuminen, tai sitten mieltymykset täyttävän naisen haukkuminen ja syyllistäminen, kun ei ko. nainen viehätykään juuri kyseisenlaisesta miehestä. Kuvittelevat vissiin, että naiselle kelpaa mies kuin mies, kunhan nainen vaan täyttää miehen kriteerit.

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   18.6.25 17:22:15

Mulla tuli puheeksi mieltymykseni hoikkiin miehiin kun homppeliystäväni kertoi miesmaustaan. Eipä oo heteromisten kanssa puhuessa ikinä tullut puheeksi.

Lähettäjä: nnb 
Päivämäärä:   18.6.25 17:33:02

Kyllähän mieltymyksia saa olla, ja saahan ne ääneenkin sanoa, mutta silloin kannattaa myös itse olla niiden mukainen. Eli jos haluaa naisen olevan hoikka/siro, niin silloin pitää itsekin olla hoikka ja timmi. Ei saa olla pullea, lihava, nallekarhumainen möhkäle. Pitää olla siisti ja timmi. Ei epäsiisti ja löllö.

Muutenkin ihmetyttää, että miehet vaativat naisilta sitä, että pitää olla laittautunut ja siisti, mutta siihen ei saa käyttää aikaa tai rahaa. Ja sitten kuitenkin he itse vain haisevat ja lihovat, eivät viitsi edes pestä hampaita, saati persettään.

Ja kun miesten mielestä nainen on aina lihava, vaikka olisi alipainoinen tai alipainon rajalla, niin siinäkään ei mitään järkeä ole. Varsinkin, kun kyseiset lihavuudesta huomauttelevat ovat itse tukevasti ylipainon puolella ja lihovat koko ajan lisää.... :)

Ja kun miehet huomauttelevat naisten ulkonäöstä, niin eivät katso yhtään, miltä itse näyttävät ja onko heillä varaa arvostella. Ja kun naiselle hoetaan ,että ei saa vanheta, lihoa, sitä ja tätä, niin silti he kuitenkin itse vanhenevat, lihovat, rupsahtavat ja niin edelleen.

Minulla on omat mieltymykseni miesten ulkonäön suhteen. Vaikka luonne onkin se ratkaiseva, eikä paskaa pään sisustaa hyvä ulkonäkö pelasta, niin kyllä ulkonäölläkin on merkitystä. Pitää olla minulle sopiva kokonaisuus. Olen itse hoikka, bmi 20,3, mutta en ole tissivä ja persevä, minulla ei ole ampiaisvyötäröä, enkä juuri jaksa tälläytyä. Olen siisti ja huolehdin hygieniasta, mutten jaksa meikata ja laittaa hiuksia.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   18.6.25 17:33:18

"Olisikohan Jaana tarkoittanut sitä, että on huvittavaa vaatia toiselta jotain, mihin ei itsekään kykene? Esim olet itse rötväävä sohvaperuna, mutta toisen pitäisi olla timmi ja urheilullinen?"

Hoikka ei ole sama asia kuin timmi ja urheilullinen.. ja vaikka olisikin, niin mitä jos sen hoikan silmään ei-hoikka onkin paremman näköinen?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   18.6.25 17:35:22

"Jo on aikoihin eletty, jos siskon miehen tai työkaverin kanssa ei voi kahvilla istua ilman seksiä mielessä."

Tietenkin voi, mutta miksi vaalean hintelän siskon miehen tai työkaverin kanssa kahvitellessa ei voisi sanoa pitkien tummien salimakejen ulkonäön miellyttävän? Ei minua S-kokoisena hlökohtaisesti haittaa vähääkään saati että minua loukkaisi, jos työkaverimies kehuisi kuinka hänen makuunsa ovat XL-naiset. Jos deitti taas sanoisi samaa, ei sekään varsinaisesti haittaisi, mutta hänestä tulisi ex-deitti. Ei siksi, että pitäisi lihavista, vaan siksi että miksi deittailisin hänen kanssaan kun en olisi hänen mieleisensä ulkoisesti.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   18.6.25 17:36:39

"Jo on aikoihin eletty, jos siskon miehen tai työkaverin kanssa ei voi kahvilla istua ilman seksiä mielessä"

En sano, ettei voi, mutta en kyllä keksi yhtään syytä miksi istuisin miespuolisen työkaverin tai siskon miehen kanssa kaksin kahvilla.. olis nyt edes se sisko mukana.. tai tällöin se mies olisi lähinnä mukana

Lähettäjä: bb 
Päivämäärä:   18.6.25 17:37:57

"Eikös jossain maajussille morsian ohjelmassa noussut poru kun alkuhaastatteluissa tms maajussi kertoi pitävänsä hoikista naisista."

Hän toivoi naisen olevan normaalipainoinen. Ei sanonut, että pitää olla hoikka.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maajussi-mauno-listaa-naiskriteerinsa-
toivoisin-rehellisesti-sanottuna-normaalipainoista-naista/6800026

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   18.6.25 17:38:15

"Eli jos haluaa naisen olevan hoikka/siro, niin silloin pitää itsekin olla hoikka ja timmi. Ei saa olla pullea, lihava, nallekarhumainen möhkäle. Pitää olla siisti ja timmi. Ei epäsiisti ja löllö."

MIKSI? Miksi pitäisi olla itse sellainen, kun haluaa puolisonsa olevan? Koskeeko luonnettakin vai vain ulkonäköä? Pitääkö naisen olla pitkä, jos haluaa pitkän miehen?

Päivämäärä:   18.6.25 17:42:03

No, toisten lyttäystä on se, jos haukut vastakkaista ominaisuutta. Esimerkiksi alatkin kertoa miksi et lihavaa halua. Ja muutenkin ihan se, että onko omien mieltymysten töräyttely joka tilanteessa tahdikasta. Kyllä, silloin voi puhua niistä, jos aiheena on deittailu ja ulkonäkö ja tämä aihe on muillekin ok. Mutta hyvin harvoin näitä omia mieltymyksiä on tarpeen sanoa.

Ja se mitä "hoikka" tai "normaalipainoinen" monelle miehelle tarkoittaa on hyvin vääristynyt. Moni kuvittelee sen tarkoittavan sellaista 18v Britney Spearsin kroppaa ja unohtaa ettei edes Britney ole yhtä siro ja hoikka enää nelikymppisenä vaikka hänen uransa pyörii hyvin pitkälti ulkonäön ympärillä ja on kaikki aika ja raha ulkonäön ylläpitoon. Tai kuinka Margot Robbien raskauskuva sai kommentoijat haukkumaan häntä lihavaksi... Tai miten Selena Gomezia on kutsuttu lihavaksi.

Eli monesti vaikka puhutaan "normaalipainosta" tai "hoikasta" tarkoitetaan parikymppisen siroutta ja pyykkilautavatsaa ilman raskauden jälkiä. Ja kun naisen maha venyy raskauden jälkeen ja mahassa näkyy pehmeää kudosta kuvitellaan että jumppaamalla sen saa parikymppisen pyykkilaudaksi ja että edes sellaisen vaatiminen olisi kohtuullista.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   18.6.25 17:45:24

Minäkin pidän nuoren Richard Geren ja Harrison Fordin näköisistä miehistä, mutten hiero sitä jokaisen vastaantulevan miehen naamaan.

Lähettäjä: 3 
Päivämäärä:   18.6.25 17:46:23

"Mikäs se olikaan se miesten saunailtapodcasti jossa äijät puhuivat samasta aiheesta, ja kummastelivat miten siitä nousi haloota :D"

Iltalehdestä löytyy juttua tuosta:

"Puhetta ylipainoisista naisista

Podcastin toinen jakso käsitteli deittailua. Molemmat miehistä totesivat jaksossa, etteivät he halua seurustella ylipainoisen naisen kanssa, sillä se ei ole heistä seksuaalisesti kiinnostavaa.

– Mentaliteettini on se, että haluan olla hyvässä kunnossa ja pitää itsestäni huolta. Tiedän, että jos toisella on runsaasti ylipainoa, niin se mentaliteetti ei vaan kohtaa, Viljakainen sanoi.

– Mimmeillä saa olla isoja standardeja, mutta en saa sanoa, etten halua toisen olevan läski. Onko se pahasti sanottu? Ei minulla ole mitään läskejä vastaan, mutta en halua, että puolisoni on mikään ryhävalas, Heiskari esitti oman kantansa."

Päivämäärä:   18.6.25 17:50:22

^huonoa käytöstä tuossa on a) olettaa että lihava ei olisi liikunnallinen. Lihavakin voi olla liikunnallinen. Ja hoikka voi olla sohvaperuna. Ja b) kutsua jotain ihmistä ryhävalaaksi. Ihan hyvin voi vain sanoa, että ei ole omaa tyyppiä.

Lähettäjä: )( 
Päivämäärä:   18.6.25 17:51:12

"MIKSI? Miksi pitäisi olla itse sellainen, kun haluaa puolisonsa olevan?"

Ei pidä olla, mutta silloin ei pidä myöskään ihmetellä jos ei parisuhdetta löydy, jos tavoittelee niinsanotusti tasoa 9,5 ollen itse 6.

"Mutta hyvin harvoin näitä omia mieltymyksiä on tarpeen sanoa."

Mutta on oikein suotavaa kertoa mieltymyksensä silloin kun ne eivät ole = hoikkuus. Niinhän se menee, että on törkeää sanoa pitävänsä hoikista mutta ok sanoa pitävänsä pyöreistä.

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   18.6.25 17:56:05

"huonoa käytöstä tuossa on a) olettaa että lihava ei olisi liikunnallinen. Lihavakin voi olla liikunnallinen. Ja hoikka voi olla sohvaperuna."

No mitä sitten vaikka olisi kuinka liikunnallinen? Ei liikunnallisuus tarkoita, että olisi hoikka, sen enempää kuin että hoikka olisi välttämättä liikunnallinen. Ulkonäkö on oma asiansa, liikunnallisuus omansa. Jos ei koe ylipainoa ja isokokoisuutta viehättävänä parisuhdemielessä niin ei koe ja jos kokee liikuntaa harrastamattoman ns. laihaläskin viehättäväksi koska hoikka niin sitten kokee. Ryhdytkö sinä suhteeseen mielestäsi epäviehättävän ihmisen kanssa? Miksi kukaan muukaan ryhtyisi?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   18.6.25 17:59:05

Häh, sairalaloisen lihava, joksi tuolla joku kuvaili hänestä kiinnostuneita miehiä, ei varmastikaan ole kovin liikunnallinen. Ihan vaan jo siksi, että sen tason lihavuus vaikuttaa jo päivittäiseen elämäänkin.

Päivämäärä:   18.6.25 18:01:35

Jokainenhan tykkää mistä tykkää, mutta käytännössä kovin usein huomaa, että "Tykkään hoikista" takoittaa vain "Vihaan läskejä ja tuon sen esiin joka tilanteessa oli tarpeen tai ei". Ihan normaalipainoisena naisena karsastan jo näitä mainintoja profiileissa, koska en halua käyttää aikaani toisten ulkonällä revittelyyn ja yleiseen kaiken liikkuvan läskittelyyn.

Lähettäjä: jsj 
Päivämäärä:   18.6.25 18:08:22

Laitoin joskus deittiappiin olevani hoikka ja lapseton. Moni villiintyi tuosta. Eräskin helmi laittoi heti ekaan viestiin "Rakastan hoikkia naisia! Ja vielä lapseton, tiukka p1llu!! <3"

Olisihan tuon voinut sanoa jotenkin muutenkin...

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   18.6.25 18:10:07

Jos mies pitää hoikkuudesta ja siroudesta niin se pitää. Jos liikunnallinen nainen on isokokoinen niin ei se silloin ole hoikka ja siro, vaikka ei olisikaan varsinaisesti "läski". Ihme jankkausta aina naisilla toi lihava voi olla liikunnallinen. Voi tietenkin, mutta ei se tarkoita hoikkaa ja siroa jos se on sitä mitä toivoo.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.6.25 18:13:03

Saa olla mieltymyksiä, onhan naisillakin. Mutta ketään ei tarvitse haukkua, se antaa vain juntin kuvan ihmisestä :)

Ja tosiaan on myös miehiä, joiden tulisi ehkä ymmärtää, että heidän ihanteensa eivät välttämättä ole lainkaan realistisia. Jos mies on tasoltaan 2/10, on hänen todennäköisesti turha tavoitella sitä 10/10 naista. Ihan yleinen fakta, että vanhat, epäsiistit ja lihavat miehet koittavat pokailla nuoria ja kauniita naisia.

Moni mies haluaa myös ns. luonnonkauniin naisen, mutta ei ymmärrä, että se "luonnonkauneus" on monella ison työn takana. Tai sitten mies haluaa laihan naisen, jolla on kuitenkin isot tissit ja ahteri, ja joka on timmi, mutta ei kuitenkaan liian - koska eihän naisella saa olla liikaa lihasta. Sitten kuitenkin odotetaan, että ulkonäön hoitoon ei menisi yhtään aikaa tai rahaa... :)

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   18.6.25 18:13:29

"Ihan normaalipainoisena naisena karsastan jo näitä mainintoja profiileissa, koska en halua käyttää aikaani toisten ulkonällä revittelyyn ja yleiseen kaiken liikkuvan läskittelyyn."

No samasta syystä ne on sinne profiiliin laitettu - kun ei haluta käyttää aikaa ulkoisesti epäkiinnostaviin. Jos profiilissa olisi, että pidän pyöreistä, se "ulkonäön revittely" ei varmaankaan haittaisi.

Lähettäjä: Lenni 
Päivämäärä:   18.6.25 18:14:39

Kaveri sai lapsen. Hirveä stressi koko ajan miehensä vuoksi, koska mies ei halunnut, "että raskauden jälkeen sitten leviät". Ei voinut nauttia raskaudestaan ja voivotteli koko ajan välttämättömiä kertyviä kiloja. Raskausmahakaan ei poistunut hetkessä ja mies vieressä suurin piirtein vaatimassa, että joko toi möykky pian katoaa. Kaveri lenkkeili, ui ym ihan hulluna päästäkseen entisiin mittoihinsa. Kaveri oli liki nelikymppinen lapsen saadessaan, joten kilojen karistaminen oli työn ja tuskan takana.

Tiedän nuoria naisia, joita arveluttaa raskaaksi tulo ja kropan muuttuminen sen myötä, koska heidän miesystävänsä ihannoivat vähän turhankin hoikkaa vartaloa. Siksi varmaan naisilla ottaa vähän luonnon päälle miesten toivoma hoikkuus, kun joidenkin kohdalla se tarkoittaa itsensä näännyttämistä, kun kilot kertyy niin helposti. Naisen vartalossa on lähtökohtaisesti enemmän rasvaa kuin miehessä, meidän hormonitoiminta on täysin erilaista. Siinä missä mies pudottaa painoa liikunnalla, naisella se ei onnistu. Naisella voi olla hormoniehkäisy, joka tekee hommasta jälleen kerran vaikeampaa. Siksi sellainen ehdoton hoikkuuden vaatiminen ahdistaa, kun tietää jo sen tosiasian, että vanhemmiten suurimmalla osalla niitä kiloja kuitenkin kertyy, niitä kertyy myös raskauksien myötä. Miehiltä ei tunnu löytyvän mitään ymmärrystä naisen kehon toimintaa kohtaan.

Mitä jos sairastuu ja sairauden tai lääkityksen vuoksi lihoo? Onko mies heti jättämässä? Eikö naisessa muka mikään muu merkitse kuin kehon muoto? Että olkoot vaikka millainen kuspo, kunhan on hoikka? Ei kukaan halua tällaista stressitekijää elämäänsä.

Päivämäärä:   18.6.25 18:16:24

"No samasta syystä ne on sinne profiiliin laitettu - kun ei haluta käyttää aikaa ulkoisesti epäkiinnostaviin. Jos profiilissa olisi, että pidän pyöreistä, se "ulkonäön revittely" ei varmaankaan haittaisi."

Maininta ei ole revittelyä, se tulee sitten kun ollaan päädytty treffeille ja minut on hoikaksi hyväksytty. Eka kehu on "Onneksi ole läski" ja paino ja lihavuus on miehellä jatkuvasti mielenpäällä. Tämä on moneen kertaan koettu.

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   18.6.25 18:24:13

On tämä hauska keskustelu, ylipainoiset ovat liikunnallisia ja heitä on pidettävä viehättävinä eikä saa moittia, mutta hoikat on kuspoja koska hoikkia.

"vanhemmiten suurimmalla osalla niitä kiloja kuitenkin kertyy"

Ei kerry. Omassa keski-ikäisessä tuttavapiirissä on ainoastaan yksi nainen, joka on kokoa M suurempi.

Päivämäärä:   18.6.25 18:37:02

"No samasta syystä ne on sinne profiiliin laitettu - kun ei haluta käyttää aikaa ulkoisesti epäkiinnostaviin. Jos profiilissa olisi, että pidän pyöreistä, se "ulkonäön revittely" ei varmaankaan haittaisi." Ei tietenkään haittaisi, paitsi jos sitä seuraisi jokin ruma töräytys sitten niistä toisista naisista. Ja joo, lihava ihminen voi harrastaa vaikka pitkiä vaelluksia ja etsiä seuraa niille. Joku (joku, siis ei kaikki) laiha saattaa olla vaikka niin sairas, ettei kykene liikkumaan. Siksi ei kannata ihan pelkkää ulkonäköä ottaa kriteeriksi. Hoikka, erästelystä pitävä nainen kertoo jo enemmän. Tai vain se, että haluaa laskettelukaveria. Tai haluaa hoikan kumppanin, joka tykkää kauhuelokuvista, possuista ja maalaiselämästä.

Mutta se, että kertoo haluavansa lihava tai muodokkaan naisen ei vielä kerro mitään. Pahimmassa tapauksessa siellä treffeillä se tyyppi rupeaa jalkaa poikien fyi fafattelemaan toisia naisia.

Lähettäjä: Exg 
Päivämäärä:   18.6.25 18:44:45

Siinähän sanoo, kunhan ei sitten hauku muita.

Päivämäärä:   18.6.25 18:44:53

Riippuu miten se sanotaan. Olin juuri ja juuri ylipainon puolella mutta hyvässä kunnossa. Mies ihannoi laihoja. Mies ei toki ollut lihava mutta kalju ja haisi. Miksi seurusteli mun kanssa jos halusi laihaa?

Kaikki tämä laihuuden ihannointi alkaa ahdistaa tosi pahasti. Olin nuori aikuinen heroin chic -aikakaudella ja se näyttää olevan tulossa takaisin. En ole koskaan ollut heroin chic enkä tiedä saako vartalostani sellaista muuten kuin lopettamalla syömisen kokonaan. Inhoan kaikkea miesten suusta tulevaa arvostelua, vaatimuksia ja oletuksia. Kohta alan työntää sormet kurkkuun ruuan jälkeen, sillä en pysty olemaan syömättä.

Lähettäjä: lii 
Päivämäärä:   18.6.25 18:52:14

Joskus nuorena parikymppisenä vietin aika paljon aikaa erään muutaman vuoden vanhemman miehen kanssa. Oli hyvän ystäväni poikaystävä ja vietin aikaa heidän kanssaan ja jonkin verran tuon miehen kanssa. Hän toi usein esiin sen, miten pitää lihavia naisia vastenmielisenä. Joskus kaverini kävi pikaisesti kaupassa ja minä olin tuon miehen kanssa autossa. Kaupasta tuli ulos lihava nainen ja mies alkoi hokemaan "No hyi" "yök" samalla kun puisteli ja ravisteli itseään inhon merkiksi. Vaikka olinkin hoikka, niin ei kyllä tuntunut kivalta tuollainen lihaville yökkiminen.

Iän myötä alkoi tuo mieskin vähän pullistua. Jossain vaiheessa hänen BMI oli yli 30 ja jatkuvasti valitti kiloistaan. Hänen silloinen naisystävänsä oli vähän pyöreä, ei hoikka, muttei tuo mies enää avoimesti ainakaan minun nähteni yökkinyt kenellekään. Ja eipä hän voinutkaan, koska oli itsekin lihonut. Jatkuvasti hoki minulle lihavuuttaan ja muisti mainostaa, kuinka on hoikistunut 8 kg tai kuinka painaa enää vain vähän yli 80 kg. No on se 80 kg:kin aika paljon miehelle, jolla paino ei tule lihaksista, koska hän ei juurikaan liiku eikä varsinkaan treenaa. Eli lihaksettoman miehen BMI on 27, niin eipä siinä vielä kehumista ole...

Ja toinen kaverimies muisti aina hokea, miten joku on lihonut ja että hän ei kyllä viehäty lihavista ihmisistä ja kavereidensa (varsinkin miesten) lihomisiakin muisti selostaa. Alkoi sitten itsekin lihoa ja hoikasta miehestä tuli punkero. Eipä ole enää hokenut, miten ihmisten pitäisi pysyä hoikkana ja ei enää raportoinut ja arvostellut kenenkään lihomisia.

Minä en ole montaakaan kiloa lihonut teiniaikojen jälkeen, vaatekoko edelleen XS-S. Ja saan kuulla siitä "et ole vieläkään lihonut". Ja moni mies kertoo pitävänsä minua viehättävänä, koska olen hoikka. Minä taas en viehäty miehistä, jotka tulevat kertomaan minulle, että olen kiinnostava hoikkuuteni vuoksi.

Lähettäjä: Lenni 
Päivämäärä:   18.6.25 18:57:16

Omasta nuoruudesta muistan, kun olen aina ollut hyvin hoikka, niin silloin pojat/miehet jatkuvasti sanoi, kuinka naisessa pitää olla muotoja, pitää olla jotain mistä ottaa kiinni, laudaksi haukuttiin ja vitsejä veisteltiin, kuinka meistä laudoista saa tikkuja. Kovin on ajat muuttuneet...

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   18.6.25 19:02:50

"Minä taas en viehäty miehistä, jotka tulevat kertomaan minulle, että olen kiinnostava hoikkuuteni vuoksi."

Juuri näin.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   18.6.25 19:12:41

Tuo että mies on yökkinyt ventovierasta lihavaa naista julkisella paikalla... en osaa sanoin kuvailla mikä moukka se on. Onneksi ei ole tullut sanomaan päin naamaa, harva uskaltaa vaan yökitään salaa autossa.

Päivämäärä:   18.6.25 19:20:08

Niin ja aivan sama se on muussakin "kehumisessa". Voi kehua Raijan uutta tukkaa, mutta ei tarvitse määkiä Ritvan lirutukasta siihen päälle. Enkä välttämättä puhua pulputtaisi jatkuvasti hiuksista jonkun juuri hiuksensa menettäneen ollessa seurassa.

Mutta jokuhan kommentoi tähän nyt, että sillä Raijalla on ihan rumat hiukset ja niitä kehutaan vain siksi ;).

Lähettäjä: Jone 
Päivämäärä:   18.6.25 19:31:51

Seksi sujuu lihavalta paremmin laihan kun toisen läskin kaa. Ja kahdella tosi laihalla voi luut kolista häirisevästi yhteen. Ehkä biologiakaan ei ohjaa heitä yhteen. Suomi on käsittääkseni vapaa maa ja kaikki saavat tykätä juuri sellaisista ihmisistä kuin haluavat. Kaikkien ei tarvitse silti tykätä kaikista.

Päivämäärä:   18.6.25 20:23:52

"No mitä sitten vaikka olisi kuinka liikunnallinen? Ei liikunnallisuus tarkoita, että olisi hoikka, sen enempää kuin että hoikka olisi välttämättä liikunnallinen. Ulkonäkö on oma asiansa, liikunnallisuus omansa. Jos ei koe ylipainoa ja isokokoisuutta viehättävänä parisuhdemielessä niin ei koe ja jos kokee liikuntaa harrastamattoman ns. laihaläskin viehättäväksi koska hoikka niin sitten kokee. Ryhdytkö sinä suhteeseen mielestäsi epäviehättävän ihmisen kanssa? Miksi kukaan muukaan ryhtyisi?"

Jos et huomannut kommentoin tuota ylempää viestä, jossa nämä kaksi erillistä asiaa nähtiin synonyymeinä. Voi olla että haluaa sekä liikunnallisen että hoikan tai voi olla että haluaa vain liikunnallisen tai vain hoikan. Mutta nämä eivät ole synonyymeja.

Tuo liikunnallisuus ja itsestä huolehtiminen on monesti vain tapa yrittää tehdä oma mieltymys jotenkin hyväksytymmäksi. Miksi? Ja samalla se kuvastaa ikävää asennetta lihavia kohtaan, olettaen että lihava ei huolehtisi terveydestään. Lihavakin voi liikkua paljon ja syödä terveellisesti. Joko elämäntapamuutokset on vasta alkuvaiheessa tai sitten syö ruokaa vain liian paljon.

Päivämäärä:   18.6.25 20:35:57

'""vanhemmiten suurimmalla osalla niitä kiloja kuitenkin kertyy"

Ei kerry. Omassa keski-ikäisessä tuttavapiirissä on ainoastaan yksi nainen, joka on kokoa M suurempi."

Sekin on monelle muutos ja kilojen kertymisen seuraus. Moni 17-20v on kokoa xs tai s ja kiloja kertyy vanhemmiten ja koko muuttuu m-kokoon tai -hui kauhea- jopa L -kokoon! Jos katsoo parikymppisten kuvia, niin huomaa että ihan jo hartiat ja rintakehäkin ovat sirompia kuin vaikka 40 vuotiaalla.

Saati sitten se, että keho voi muutenkin muuttua "läskiksi" vaikka läskiä ei olisi. Esimerkiksi raskauden myötä, vatsa voi jäädä pömpöttämään, vaikka kehossa ei olisi yhtään enempää rasvaa.

Ja sitten ihan se, että mitä vaatimuksia naisen keholle asetetaan ja mitä arvotetaan. Erittäin surullista tämä on varsinkin silloin kun naisen keho on kokenut valtavan myllytyksen luodakseen uuden ihmisen ja synnyttänyt sellaisen maailmaan ja ruokkinut sen. Ja tämän valtavan ihmeen ja suuremmoisen saavutuksen äärellä naisen keho saakin vain kritiikkiä ja arvostelua täysin pinnallisista syistä.

Lähettäjä: voi pojat 
Päivämäärä:   18.6.25 20:41:47

Saahan sitä ihminen tykätä mistä haluaa.
Ja sitten suuntaudutaan itseään parempaan seuraan, eikä suinkaan hommauduta väärään porukkaan malahtelemaan, että minäpä se tykkään ihan toisenlaisesta porukasta.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   18.6.25 20:52:50

"Tuo liikunnallisuus ja itsestä huolehtiminen on monesti vain tapa yrittää tehdä oma mieltymys jotenkin hyväksytymmäksi. Miksi? Ja samalla se kuvastaa ikävää asennetta lihavia kohtaan, olettaen että lihava ei huolehtisi terveydestään. Lihavakin voi liikkua paljon ja syödä terveellisesti. Joko elämäntapamuutokset on vasta alkuvaiheessa tai sitten syö ruokaa vain liian paljon."

Jos lihava ei vaan laihdu sillä liikunnallisuudellaan niin ei liiku tarpeeksi. Aika iso osa ihmisistä ( myös hoikat ) kuvittelevat olevansa hyväkuntoisia ja liikunnallisia. Mutta laitapa juoksemaan 10 km yhtä soittoa. Jaksaako? Minä väitän että kun ihminen jaksaa juosta kunnon hölkkää 10m suht tasaisella yhteen putkeen, niin hän on hyväkuntoinen ja liikunnallinen.

Mitä taas tulee ulkonäkökriteereihin.. niitä on jokaisella omanlaisensa ja niihin sopimattomien on ihan turha nillittää sitä vastaan.

Päivämäärä:   18.6.25 20:58:08

"Jos lihava ei vaan laihdu sillä liikunnallisuudellaan niin ei liiku tarpeeksi."

Tai sitten vain syö liikaa. Liikunta ei kuluta niin paljon kuitenkaan. Vaikka paljon kuluttaisi.

Juoksu on yksi mittari, mutta yhtä lailla mittarina voisi pitää sitä kuinka paljon nostaa rautaa.

Päivämäärä:   18.6.25 21:02:52

LähettäjäJone

Päivämäärä18.6.25 19:31:51

Seksi sujuu lihavalta paremmin laihan kun toisen läskin kaa. Ja kahdella tosi laihalla voi luut kolista häirisevästi yhteen. Ehkä biologiakaan ei ohjaa heitä yhteen. Suomi on käsittääkseni vapaa maa ja kaikki saavat tykätä juuri sellaisista ihmisistä kuin haluavat. Kaikkien ei tarvitse silti tykätä kaikista."

Miksi hoikan pitäisi ottaa lihava? Kyllä itse normaalipainoisena naisena haluan normaalipainoisen miehen.

Lähettäjä: Papaija 
Päivämäärä:   18.6.25 21:10:31

Itse kieltämättä koen suuria paineita omasta painostani ja ulkonäöstäni, koska tiedän että miesystäväni tykkää siroista ja pienikokoista naisista ja on sanonut sen erään keskustelun yhteydessä ihan ääneenkin. Olemme tavanneet mieheni kanssa sellaisella hetkellä, kun olin tiettyjen stressitekijöiden seurauksena laihtunut ns normaalia minua laihempaan kuntoon (normaalipainosta hieman alipainon puolelle, en siis ole koskaan ollut iso) ja koen siksi tarvetta pitää itseni siinä koossa. Eli pidän itseäni ns minulle sitä luonnollisinta hyvinvointipainoani pienempänä ja se vaatii aika tiukasti tietynlaista elämäntyyliä. Korostan, että mieheni ei ole koskaan sanonut mitään negatiivista painostani tai vaatinut minua elämään näin, vaan koen ihan itse että minun on oltava tiukka kokoni suhteen jotta olen varmasti rakastettava miehen silmissä koska rakastan häntä. Suhteessamme on niin paljon hyvää ja arvokasta, että sen takia voin näin elää ihan mielelläni vaikka hautaan asti. Olemme olleet reippaat 9 vuotta yhdessä ja miehen vartalo on siinä ajassa hieman muuttunut isommaksi, mutta sillä taas ei minulle ole yhtään mitään väliä tai tee hänestä yhtään vähemmän viehättävää silmissäni. Minulle henkilökohtaisesti kun ylipäätään ihmisen paino tai timmiys ei ole koskaan ollut merkityksellinen kriteeri parinvalinnassa.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   18.6.25 21:12:10

"Juoksu on yksi mittari, mutta yhtä lailla mittarina voisi pitää sitä kuinka paljon nostaa rautaa."

Kyllä se juoksu on sen verran erilainen mittari että sopii oikein mainiosti sellaiseksi sormella osoittelu-mittariksi. Kova raudannostaja voi olla myös lihavampi. Mutta kova juoksija ei ikinä ole lihava.

Lähettäjä: jepujee 
Päivämäärä:   18.6.25 21:17:51

Yleensä nää jotka ihmettelee "eikö saa tykätä xx" ja "miksei voi sanoa/puhua" on niitä jotka pitää itseään oikeutettuina kertoa tuntemattomille naisille miksi juuri kyseinen naisihminen ei heidän makuun XDD Joo tykätkää vaikka Alma-tädistä mutta pitäkää se omana tietonanne.

Päivämäärä:   18.6.25 21:27:32

No eikö silloin yhdellä Maajussit kaudella ollut se kypsempi nainen, joka sanoi ääneen, että ei etsi pers`aukista miestä ja siitä tuli ihan hirveä haloo.

Lähettäjä: Jone 
Päivämäärä:   18.6.25 22:03:52

"Miksi hoikan pitäisi ottaa lihava? Kyllä itse normaalipainoisena naisena haluan normaalipainoisen miehen."

Lainaat piste tekstini kokonaan, myös sen kohdan jossa sanon että kaikkien ei tartte tykätä kaikista. Selkokielellä se tarkoittaa että laihojen tai normipainoisten ei tartte tykätä lihavista. Itse ottaisin paljon mieluummin pulskan naisen kuin esim. typerän vänkääjän jolle luetun ymmärtäminenkin on ihan liian vaikeaa.

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   18.6.25 22:13:00

Olen normaalipainoinen, itsestäni huolehtiva nainen. Toivon tulevaisuuden mieheni olevan normaalipainoinen, itsestään huolehtiva mies. Hiusten- ja ihonhoito, puhtaus ja hyväntuoksuisuus, ehjät ja puhtaat vaatteet sekä toisia huomioiva fiksu käytös lienevät meille molemmille itsestäänselvyyksiä ja molemminpuolisesti ne vaatimukset täytämme myös puolisokandidaatteina. Ilman että asias tarvitsee erikseen miettiä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.6.25 22:16:09

Saa tykätä hoikkuudesta, pienestä/isosta perseestä, tummasta, vaaleasta jne.

Mutta on törppöä kommentoida kenenkään ulkonäkö niin, että itse tykkään hoikemmasta, olisit kaunis jos olisit blondi, olet muuten hyvännäköinen, mutta liian pitkä jne. Emme me ole täällä muita miellyttääksemme, joten turha sellaista on kommentoida vaan ottaa sitten jonkun toisen joka enemmän miellyttää.

Ja tämä siis tottakai pätee sekä naisiin että miehiin.

Päivämäärä:   18.6.25 22:26:51

"Mutta on törppöä kommentoida kenenkään ulkonäkö niin, että itse tykkään hoikemmasta, olisit kaunis jos olisit blondi, olet muuten hyvännäköinen, mutta liian pitkä jne. Emme me ole täällä muita miellyttääksemme, joten turha sellaista on kommentoida vaan ottaa sitten jonkun toisen joka enemmän miellyttää."

Normaali parisuhde suuremmalle osalle.
Ihmiset katselee netissä ihanneihmisten kuvia ja parhaimmilla on
ihmisvartalokalenterit on seinällä.
Mutta haittako se, jos käy töissä ja maksaa laskut ja verot ja kerran viikossa harrastuksessa.
Voihan sitä rentoutua kuivarunkkaamisellakin, ettei pää leviä.

Päivämäärä:   18.6.25 22:50:54

Miesten pitäisi panostaa ulkonäköönsä jotta hoikka nainen kiinnostuisi. Siistit vaatteet, hygieniasta huolehtiminen ja parturi- sekä kosmetologikäynnit. Jospa edes hampaat voisi käydä suuhygienistilla hoidattamassa.

Olen kyllästynyt kaikenmaailman lihavien haisuleiden yrittämisiin. Haluan omantasoistani seuraa. Ei tarvitse olla parimetrinen laatikkoleuka, mutta perusasioiden pitää olla kunnossa.

Päivämäärä:   18.6.25 22:54:13

Missä tilanteessa ihmisen pitää sanoa, että tykkään hoikista? Silloin kun ympärillä pyörii läskejä.

Lähettäjä: siksi 
Päivämäärä:   18.6.25 22:55:28

Koska se ei ole kehopositiivista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.