Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Käsivarret kuntoon

Lähettäjä: Mkc 
Päivämäärä:   17.6.25 21:57:51

Mulla on toi hauisosio mikä lie yhtä roikkuvaa perunapeltoa, ällöttävää. Miten saisi kuntoon, tehokkain treni?

Re: Käsivarret kuntoon

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.6.25 22:00:29

Tehokkain treeni on sellainen jonka teet. Ei kannata aloittaa heti jollain huipputehotreenillä, kipeytät vaan itsesi. Alat vaan tehdä JOTAIN niillä lihaksilla päivittäin ja etenet siitä.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   17.6.25 22:09:05

Läski ei lähde kuin laihduttamalla, eikä se lähde siitä kohtaa mitä treenaa, mutta käsivarsiin helppo ja tehokas treeni kotioloissa on etunojapunnerrukset ja leuanveto.
En tiedä mikä on lähtötilanne, mutta kokeile vaikka 20 punnerrrusta ja 5 leukaa putkeen päivässä viikon. Päivä lepoa ja rajusti proteiinia. Seuraavalla viikolla 22 punnerrusta ja 6 leukaa. Jne...
Tuolla tavalla vedin parikymppisenä yhtä paljon leukoja mitä itse painoin.

Lähettäjä: Wi 
Päivämäärä:   17.6.25 22:34:03

5 leukaa aika kova. Itellää treenitaustaa aikaisemmin 4v ja nyt oli muutama vuosi välissä. Treenannut nyt vajaan vuoden kovemmin taas, ei ylipainoa ikinä ollut. En saa kun avustettuja leukoja

Päivämäärä:   17.6.25 22:39:55

Kuten sanoin. En tiedä lähtötilannetta.
5 leukaa oli joskus minimi palo-opistoon, joka oli minulle jo yläasteella naurettavan vähän.
Intissä taisi olla kiitettävä 12 leukaa.

Kävin muuten juuri nyt kokeilemassa.
20 men helpostii ja ikää 47.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.6.25 22:47:38

No en tiedä aloittajan sukupuolta mutta naiselle on turha puhua että joo viis leukaa on naurettavan vähän

Päivämäärä:   17.6.25 22:52:16

"mutta naiselle on turha puhua että joo viis leukaa on naurettavan vähän"

En olekkaan näin sanonut, vaan sanatarkasti "oli minulle jo yläasteella naurettavan vähän.".

Lähettäjä: Annika 
Päivämäärä:   18.6.25 12:28:16

Mä en osaa edes vetää leukaa :D

Millä mä saan allit pois? Ei auta nähtävästi hevoshommat siihen ällötykseen.... Olin vakavasti sairas ja kaikki lihakset suli. Hauis alkaa kasvamaan, mutta nuo allit :(

Lähettäjä: Nih 
Päivämäärä:   18.6.25 13:02:10

Mulla edelleen allit kädessä vaikka crossfitissä säännöllisesti 3x vko jo 4 vuoden ajan. Leuanveto menee edelleen asustettuna kumpparin kanssa, punnerrukset saan nykyään jotai 3-5 tehtyä miesten tekniikalla.
Miten kotikonstein siis vahvistaa selkää että nuo molemmat liikkeet alkaisi aikuisten oikeasti kehittymään??

Lähettäjä: Lasse 
Päivämäärä:   18.6.25 13:09:29

Tuolidippejä. Käsivarret taakse tuolin istuinosalle ja laskeudut liki maahan pehvallasi. Alkuun jalat koukussa, n 90 asteen kulmassa, myöhemmin jalat suorina.

Lähettäjä: hiiri 
Päivämäärä:   18.6.25 13:13:02

Aloita käsipainoilla ihan perus liikkeillä.

Googlaa ojentaliike. Painon pudotus on myös välttämätöntä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   18.6.25 13:29:08

Alli P:n allithan photoshopattiin aikanaan lehtikuvaan. Kun ei pidä käsivarsistaan, kannattaisiko välttää hihattomia asuja. Jos Allilla olisi ollut kyynärpään peittävät tai edes lyhyet hihat, koko asiaa ei olisi tarvinnut miettiä. Allin mekkokaan ei olisi ollut huonompi hihallisena.

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   18.6.25 13:29:54

Jos on roikkuvat allit - siis ne ovat pelkkää nahkaa. Ei niihin auta mitkään leuanvedot vaan ihan kirurgin puukko.

Lähettäjä: Mkc 
Päivämäärä:   19.6.25 13:20:11

Ei oo pelkkää nahkaa.

Tällä hetkellä treenaamista vaikeuttaa jäätynyt olkapää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.6.25 13:34:56

Jos jäätynyt olkapää, sitä suuremmalla syyllä pitää treenata koko yläkropan ja lapaluiden alueiden lihaksia. Fyssari osaa neuvoa oikeat liikkeet. Itse pystyn tekemään esim punnerruksia jäätyneen olkapään kanssa vaikka monia olkapää- ja hauisliikkeitä en.

Ylipäänsä en tee tällä hetkellä liikkeitä jossa nostetaan käsiä ylös, koska se käy juuri tuohon olkapään kipeään yläosaan, mutta sellaisia jossa liike lähtee lapaluista tai käsivarren alapuolelta, pystyn tekemään. Kuten sanoin, kokenut fyssari osaa neuvoa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   19.6.25 13:37:10

Jumppakuminauhalla.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.6.25 20:30:22

Nopein ja ainoa oikeasti toimiva keino on laihdutus. Paitsi jos ovat roikkuvaa nahkaa, niin sekään ei auta. Toki kannattaa treenata lihaksia myös, mutta niitä pitää sitten treenata oikeasti isoilla painoilla, ei riitä kuminauha tai jotkut parin kilon pikkupuntit. Ojentaja, hauis, olkapää. Olkapäätä voi treenata ainakin kahdesta suunnasta. Tällainen treeni 2-3 kertaa viikossa. Mutta jos et samalla laihduta, ei siitä juuri ole hyötyä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.6.25 20:33:04

Edellinen kirjoittaja vielä, tarkoitan tässä hyödyllä siis sitä, että ulkonäkö muuttuisi. Lihakset toki vahvistuvat ilman laihdutustakin ja se on suuri hyöty :)

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   19.6.25 20:48:18

Kahvakuula treenejä suosittelen. Itsellä ollut ongelmaa toisen käden kanssa ja punnerrukset eivät onnistuneet, mutta taas kahvakuula treeneistä löysin nopeasti liikkeet mitkä ei ärsytä kättä. Netissä paljon hyviä treenejä.

Lähettäjä: Joopa 
Päivämäärä:   19.6.25 21:20:00

Kuntosali.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.