Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Purentavika (OK)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.6.25 19:00:58

7 viikoisella pennulla purentavika, alaleuka lyhyempi kuin yläleuka. Ell oli sitä mieltä, että tuskin korjaantuu, mutta ihmeitä voi toki tapahtua. Ellin mukaan edessä voi olla alakulmurien poisto, mutta muuten ei tulisi vaikuttamaan koiran elämään.

Kokemuksia, ajatuksia?

Ja mitä hintaan tulee, ei tarvitse maksaa pennusta mitään. Näyttelyhaaveita ei ole, ehkä jalostukseen olisi voinut muutoin käyttää, hyvästä suvusta kun on, mutta ei tietenkään purentavikaista käytetä.

Re: Purentavika (OK)

Lähettäjä: Tippi 
Päivämäärä:   17.6.25 19:06:31

Kestääkö leuka kulmureiden poiston?
Kuinka paljon sinun on mahdollista laittaa rahaa asiaan?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.6.25 19:11:08

Antaisin pennun ensin kasvaa, pää kehittyy yleensä viimeisenä. Enkä poistattaisi yhtään hammasta ilman useamman asiantuntijan mielipidettä.

Päivämäärä:   17.6.25 19:15:30

Mulla on ollut kaksi purentavikaista, alapurentainen ja yläpurentainen.
Kummastakin tuli ihan hyvä ja kulmureita ei poistettu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.6.25 19:33:22

Ei kai sitä voi tuossa iässä lopullisesti tietää? Mun toisella koiralla oli alapurenta, joka ajan myötä korjaantui. Nykyisellä koiralla oli pentutarkastuksessa normaali purenta ja nyt 10kk iässä alapurenta.
Ei haittaa elämää mitenkään.

Lähettäjä: .:. 
Päivämäärä:   17.6.25 19:38:38

onko se alaleuka selkeästi lyhyempi, onko yläpurentaa milleissä vai senteissä? en hötkyilisi vielä minkään poistojen kanssa tuon ikäisellä jos yläpurenta ei ole ihan hurjan selkeä.

Päivämäärä:   17.6.25 19:57:22

”onko se alaleuka selkeästi lyhyempi, onko yläpurentaa milleissä vai senteissä?”
Kesikokoinen (15kg aikuispaino) rotu, niin ei nyt senteistä puhuta, mutta on selkeästi lyhyempi. Ja juuri tuon selkeän eron vuoksi ell epäilikin, että tuskin ottaa kasvussa kiinni.

”Kestääkö leuka kulmureiden poiston?
Kuinka paljon sinun on mahdollista laittaa rahaa asiaan?”
En osaa sanoa, kestääkö poistoa. Mistä sen voi tietää? Ainakin nyt sen pennun hankitahinnan verran on ns. ylimääräistä laittaa vaikka heti, kun tosiaan itse pennusta ei tarvitsekaan maksaa.

-ap

Lähettäjä: mimi 
Päivämäärä:   17.6.25 22:44:39

Mulla yksi kasvatti, jolla lyhyt alaleuka. Alakulmurit poistettiin 15vk vanhana ja elelee ihan mukavaa lemmikkielämää.
Yhdellä kasvatilla myös reipas alapurenta, mutta kulmurit oikein. Ei ongelmia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.