Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Keräysvarojen panttaus

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   17.6.25 10:33:28

Uskomaton sekoilu Miikka Pentikäisen lapsille kerätyistä varoista. Seura järjesti keräyksen joka tuotti n 10 000 euroa ja aikovat laittaa rahat sijoitustilille jotka lapset voivat käyttää täytettyään 18 vuotta
Sairasta sillö nehän lahjoitettu tukemaan lasten arkea ja lahjoittajia huijattu
Toki silloinkin rahaa tarvii mutta tietty nyt kun lapset pieniä ja isä kuollut niin varmasti tuki enemmän tarpeen.

Re: Keräysvarojen panttaus

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   17.6.25 10:37:02

Kiitos palautteesa.

Kinosti.

Päivämäärä:   17.6.25 10:38:37

Tuliko korkattua jo juhannusjiomat?

Lähettäjä: Lahjoittaja 
Päivämäärä:   17.6.25 11:55:50

Mietin ihan samaa. En ainakaan itse tarkoittanut lahjoitustani sijoittamista varten vaan juurikin auttamaan pieniä isättömäksi jääneitä lapsia tähän ensi hätään. Itse ajattelin että lahjoitukset käytetään esim. talvihaalareihin, urheiluvälineiden tms. pakollisiin lasten kuluihin. Yhtäkkiä yksinhuoltajaksi jääneellä äidillä tuskin on rahaa hankkia lapsille kaikkis tuollaisia tarvittavia kamppeita.

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   17.6.25 12:24:19

Arkielämään lapset saavat perhe-eläkettä. Ei tuolla perheellä tule olemaan säästöjä siinä vaiheessa, kun lapset lähtevät opiskelemaan, hankkivat ajokorttia ja kulkuneuvoja ja ovat muutenkin kovassa kulutusiässä. Siinä mielessä ymmärrän sijoittamisen.

Silti pidän lahjoittajien huijaamisena sitä, että rahat eivät ole heti lasten käytettävissä tämän ajan tarpeisiin.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   17.6.25 12:30:10

Sijoittamalla rahat varmistetaan, että äiti ei käytä niitä itseensä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.6.25 12:38:58

Taisi lähteä isä oman käden kautta. Silloin ei vakuutuksista saa mitään ja perheen elatus on pudonnut yhden vanhemmat harteille, joka ehkäpä vielä mahdollistanut miehensä uran toimimalla kotiäitinä ettei ole itse hyvätuloinen?

Varmasti se 5000e per lapsi olisi tarvetta nyt ihan arkeen kuten keräyksessä olikin.

Sijoittaminen lapsille on hieno asia, mutta nuo varmaan tarvitsevat rahaa juuri nyt.

Perhe-eläke on surkean pieni.

Lähettäjä: Lahjoittaja 
Päivämäärä:   17.6.25 14:17:40

Ei sillä perhe-eläkkeellä kummoisia laiteta. Oma isä kuoli kun olin lapsi ja muistan selkeästi kuinka meillä ei ollut varaa esim. uusiin talvitakkeihin puhumattakaan luistimista. Siksi lahjoitinkin. En sitä varten, että lapsilla olisi sijoitusvarallisuutta tultuaan täysi-ikäisiksi.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   17.6.25 14:28:52

Tässä on varmaan tehty se nmoka, että rahat on kerätty lapsille. Lapsille kerättävät rahat on aina hankalia, koska tällöin rahat on lapsen omaisuutta eikä vanhempi saisi niitä käyttää esim ruokaan, asumiseen, vaatteisiin tai muuhun perus elämiseen, josta vanhempi on vastuussa.

Eli periaatteessa tämä menee oikein, että äiti ei saa rahoja vaan rahat on lasten ja lapset saavat ne aikuisina käyttöönsä.
Mutta tuo syö totta kai koko keräyksen pointin, kun on haluttu avustaa perhettä nyt tässä akuutissa tilanteessa.

Rahat olisi pitänyt alunperinkin kerätä äidille, jolloin ne olisivat tulleet hänen käyttöön ja hän toivottavasti sitten olisi käyttänyt ne myös lasten hyväksi.

Päivämäärä:   17.6.25 15:21:36

Eikö noissa yleensä ole joku edunvalvoja yms joka seuraa että rahoja käytetään vaan lasten kuluihim ? Muistan vaan jonkun jutun kun joku maanviljelijä kuoli työtapaturmaan ja tila meni lapsille - eivät tainneet olla naimisissa ja emännällä oli vaikea pyörittää tilaa koska kaikki oli lasten ja hyväksyttettävä jossain muualla .

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.