Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uskaltaako kysyä tilastolle rotuoria

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.6.25 08:40:11

Uskaltaako kysyä tilastoponille (tuonti) ponioria, jolla jalostusmainoksessa lukee että "rotunsa terveille ja jalostussäännön mukaisille tammoille"?

Tämä ei kyl oo kumpaakaan. Diasteema löytyy ja tyhjä sukutaulu. Mut hemmetin hyvä luonne, kaunis rakenne ja erilaisväri.

Miten orin pitäjät suhtautuu näihin kyselijöihin?

Re: Uskaltaako kysyä tilastolle rotuoria

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   16.6.25 08:42:02

Riippuu orinpitäjästä. Joillekin on yhdentekevää millaisia kantturoita orin jälkeläislistalta löytyy, jotkut valikoivat hyvinkin tarkkaan kenelle oriaan lainaavat. Kysymällä selviää ollaanko vain rahan perässä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   16.6.25 09:00:39

Kannattaa tietty kysyä. Jotkut astuttaa ja hankkii lisää varsarahoja -jotkut nipottaa.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   16.6.25 09:16:57

Jos mainostaisin rotuoriani jo tekstin mukaan samanrotuisille, jalostussäännön mukaisille tammoille, saisihan sitä muillekin kai kysyä, mutta aika ärsyttävää se olisi ja hiukan idioottina pitäisin kysyjää.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   16.6.25 09:21:24

Onko se rotunsa ainoa ori vai miksi pitää kysyä juuri sitä, joka jo mainostaa että nimenomaan ei anna tilastoille?

Vilkaise orin jälkeläisiä ja niiden emiä. Eiköhän sen huomaa jos poikkeuksia tehdään. Jos ei, niin etsisin toisen orin.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   16.6.25 09:22:40

No jos ei edes kysy niin ei ainakaan voi saada ?

Lähettäjä: xxx 
Päivämäärä:   16.6.25 10:43:01

Rotuorin omistajana hämmentyisin kysymyksestä, en heti osaisi kieltää tai hyväksyä, miettisin muutaman minuutin, tunnin tai päivän, ja koska itse kasvatan rotupuhtaita, vastaisin melko varmasti kieltävästi. Erikoisväri ja hyvä luonne olisivat tietona merkityksettömiä.

Päivämäärä:   16.6.25 18:46:21

Miksi näinkin huonoina aikoina (jolloin varsoja ei synny enää yhtä paljon), vaihtoehtoiselle kasvattamiselle nyrpistellään?

Ajattelis, että jatkossakin tarvitaan ratsastuskouluponeja/lasten poneja sekä seuralaisia...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.25 18:48:17

Älä kysy kun on erikseen sanottu että rotuisilleen. Etsi toinen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.6.25 18:51:53

ei kysymisestä ole haittaa, voi aina kieltäytyä. itse en ole sekarotuisia vastaan, hyviä käyttöhevosia. ajattelitko itselle teettää ratsuksi? :)

Lähettäjä: Puuro 
Päivämäärä:   16.6.25 19:01:37

No varmasti suunnilleen kaikki orinomistajat haluavat orilleen samanrotuisia ja hyviä tammoja. Kyllä oria voi silti kysyä toisenlaisellekin tammalle. Kysyminen ei maksa mitään ja orinomistaja voi vaikka jättää vastaamatta, jos hänen aikansa on niin kallista, ettei voi vastata edes "ei kiitos". Se, miten idioottina orinomistaja vaikka minua pitäisi, on itselleni yhdentekevää.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   16.6.25 19:02:42

Riippuu varmaan myös tämän hetken tammamäärästä, onnistuuko. Kerro sitten, mitä vastasivat.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.25 20:00:51

Eli oot värin perässä. Itse en anna, en anna kaikille samanroruisillekkin kun osa vaan värin perässä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.25 20:05:32

Missä luki että aloittaja on värin perässä?

Lähettäjä: u-h 
Päivämäärä:   16.6.25 21:31:15

"Missä luki että aloittaja on värin perässä?"

Aloituksessa. Aloittaja haluaa kivan värisestä tilastotammastaan varsan rotuorilla.

Päivämäärä:   16.6.25 23:38:56

Olen rakenteen perässä eniten ja luonne hyvänä kakkosena. Minulla on myös toinen (ihan eri värinen) mielessä, mut silläkin sama maininta.

Päivämäärä:   16.6.25 23:40:01

Eli surkea arvaus, olit väärässä

Lähettäjä: mietin 
Päivämäärä:   16.6.25 23:49:06

Jos on nimenomaan mainittu, että vain jalostussäännön mukaisille tammoille niin miksi edes kysyä.

Lähettäjä: djdj 
Päivämäärä:   17.6.25 01:17:45

Osta oma ori niin saat teettää varsoja sillä tilastollasi keneltäkään kysymättä. Voit sitten ihan vapaasti kasvattaa niitä ratsastuskouluponeja, lasten poneja sekä seuralaisia...

Päivämäärä:   17.6.25 02:17:07

Ei oo mitään järkeä perustaa nyt semmosta farmia yhen pikkuasian takia

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.