Lähettäjä: 675
Päivämäärä: 15.6.25 23:28:36
Kysyin jo aiemmin, olisiko paha kylvää kesäkurpitsa taloyhtiön joutomaalle. Meillä on siis sellainen n. 4m x 3m kokoinen pläntti, jossa ei kasva mitään, ei ole kasvanut koko sinä aikana, kun olen tässä asunut (useampi vuosi). Kukaan ei myöskään sitä ole hoitanut.
Ajattelin, että laitetaanpa nyt sitten sinne reunustalle pari kesäkurpitsaa, tuskin haittaa ketään. Olen niitä kastellut parin päivän välein tässä kesäkuun alusta asti. Tänään joku tuli sitten siihen valittamaan, että mitä kummaa olen kylvänyt pihalle. Sanoin, että laitoin kaksi kesäkurpitsaa, kun aiemminkin ollut täysin joutomaana. Kuulemma maa on ollut täynnä siemeniä joka vuosi ja pilasin nyt istutukset kylvämällä isoja kasveja. (Kurpitsat ovat siis jo selvästi näkyvissä, mitään muuta siellä ei kasva).
Pyytelin anteeksi ja missään ei ole mainittu, että kyseinen pläntti olisi mikään kasvatettu, kun siinä ei ole mitään kasvua näkynyt koskaan aiempinakaan vuosina. Naapuri puuskahti aika tylysti, että "Jotkut ei sitten muita ajattele".
Taloyhtiön kokouksessa, ilmoitustaululla tms ei ole ollut mainintaa, että tuo olisi jonkun "oma" tai edes tällä pienellä alueella ei ikinä ole ollut kukaan sitä hoitamassa tai kastelemassa, eikä siellä ole mitään kasvanutkaan. Teinkö nyt kovinkin suuren virheen, kun en tiennyt jotain "sovittua" etikettiä?
|