Lähettäjä: Kehitys
Päivämäärä: 16.6.25 08:12:36
Kannattaa mennä terapiaan, jos löydät hyvän terapeutin. Äitisi ei voi antaa sinulle sellaista, mitä vaille on itse jäänyt. Et voi muuttaa äitiäsi, mutta voit auttaa itseäsi kehittymään ja irtautumaan äidistäsi henkisesti, eli kasvamaan omaksi itseksesi. Se vie aikaa koko elämän. Olisiko narsismia taustalla? Kuulostaa niin omituiselle. Kannattaa ehkä harventaa vierailuja, jos käyt äitisi luona niinkin usein. Et ole velvollinen mihinkään. Keskity itseesi ja itsesi pelastamiseen. Minulla on myös kokemusta, että en saanut mitään tukea äidiltä minulle tärkeissä asioissa. Hän oli kiinnostunut sukulaisista ja minun kavereista, jotka menivät aina minun ohi ainakin omassa mielessäni. En siis ollut tärkeä, erityinen hänelle. Äidillä oli narsismia ja paljon pimeitä puolia itsessään, joita hän ei itse nähnyt. Hän mm sanoi, ettei ole koskaan ollut kateellinen kenellekään. Meissä olevat pimeät puolet, joita emme itse nää, ohjaavat elämäämme. Mielestäni yksi elämän tarkoitus on tulla niistä puolista tietoiseksi. Tämä vie aikaa vuosia. Ainakin itselläni on vienyt. Nyt olen tullut tietoiseksi narsismista ja se on muuttanut sisäistä elämääni ratkaisevasti. Tsemppiä aloittajalle! Pystyt menemään eteenpäin elämässäsi lähtökohdistasi huolimatta. Kehitys on itselläni ollut hidasta. Esimerkiksi omien rajojen asettamista olen alkanut harjoittelemaan vasta viime vuosina. Se on myös pelottavaa, mutta hyvin hyvin palkitsevaa, kun vihdoin uskaltaa sanoa ei! Paljon rohkeutta sinulle!
|