Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millaista on olla lomittaja?

Lähettäjä: ehkäpä 
Päivämäärä:   15.6.25 17:02:24

Ja mitä tehtäviä siihen kuuluu? Onko kovinkin aikataulutettua?
Kiitos!

Re: Millaista on olla lomittaja?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.6.25 17:24:23

Jokapäiväiset eläintenhoitotyöt, riippuu ihan tilasta. Jossakin on kevyemmät hommat ja jossakin raskaammat. Jossakin tehdään yksin hommat ja joissakin kaverin kanssa. Itsellä pari vakkaripaikkaa joissa on joustava aikataulu, ei tarvitse olla navetalla just silloin kun listanmukainen työaika alkaa eikä isäntäväki kyttää koska tulee ja lähtee.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.6.25 17:34:08

On aikataulutettu melkein minuutilleen jos lypsykarja. Meilläpäin tilat sellasia että aamulypsylle 6.00, kotiin pääsee 10.00, iltalypsylle 16, ja kotiin 19.

Lähettäjä: Joopa 
Päivämäärä:   15.6.25 17:37:41

Työnjohto voi kytätä, että töissä ollaan kellon mukaan. Listat on suunniteltu, että työtunnit tulevat täyteen.

Jokaisella paikalla on oma työaikansa, riippuu eläinmäärästä ja eläinlajista myös. Päivätauko voi olla pari tuntia, tai vaikka 6 tuntia.

Ruokintaa ja siivousta on jossakin määrin varmaan jokaisessa paikassa. Jossain nuo on käsityötä, jossain kaikki tehdään koneilla. Maitotiloilla on myös lypsytyötä.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   15.6.25 18:32:50

Kellon kyttäys tosiaan riippuu johtavista lomittajista, tiloista ja lomittajan ammattitaidosta (mitä parempi ja halutumpi lomittaja, sen enemmän saa anteeksi mm. aikatauluissa). Ja kaikki maitotilatkaan ei elä minuuttiaikataulussa (eikä saisikaan, koska sillon se erilainen päivä saa lehmät pahemmin sekasin).

Vuosilomalomitukset sisältää eläinten päivittäisen hoidon (ruokinta, lypsy, puhtaanapito jne) ja sairaslomalomitus/maksullinen taas voi sisältää vaikka sorkkahoitopäivässä mukana olon.

On talikkohommista konehommiin, riippuu ihan paikasta.

Itse rakastan, mulla on aivan ihania vakkaripaikkoja.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.6.25 22:45:09

Mä kuittaan sen mukaan mitä työlistaan on laitettu tunnit, vaikka menisikin töissä vähemmän aikaa. Joskus isäntäväki oikein sanonut että laita vaan täydet tunnit ettei vaan aleta heiltä tunteja vähentämään. Vastapainoksi en sitten aina hae jatkoaikaa lisää jos vähän menee ylitöiksi. Meillä saa kyllä jatkoaikaa hakea. Pitää vaan ilmoittaa sitten syy miksi meni ylitöiksi.

Lähettäjä: Niin joo 
Päivämäärä:   15.6.25 22:52:48

Juu, ei missään nimessä kirjata vähempää tunteja. Itse vaikka siivosin vessan tai muuta.

Lomitin ennen hevostalleja ihan kunnalla.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   16.6.25 20:13:17

Oon itse vakkarina tilalla mutta meillä käy lomittajia silloin kun oon puolet vuodesta ulkomailla/omistajien lomalla. Lomittajat saa tehtyä työt 9h. Paikalla on aina kaksi tekijää - toinen hoitaa konehommat

Lähettäjä: 1234 
Päivämäärä:   16.6.25 20:27:43

Meillä lomittaja vain lypsää ja siivoaa aseman. Työaika 7-11 ja 17-20. Lomittaja ei ole yksin vaan omaa porukkaa aina 2-4.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.