Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paranin kahdessa päivässä uupumuksesta

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.6.25 16:03:02

Olen ollut koko kevään uupunut. Viikonloput on menneet nukkuessa, sisulla olen käynyt viikoittaisella ratsastustunnilla. Stressi ja vaihdevuodet, kuorsaankin.
Torstaina hoksasin että olin kiskonut viikon melkoisen määrän Buranaa päänsärkyyn, vatsa ei tykännyt. Lääkäriin siis, päänsärystä.
Lääkäri totesi niskalihakset jännittyneiksi ja skannasi poskiontelot. Kyseli oliko ollut flunssaa, kun vaikutti tulehtuneelta. Ei ollut.
Pisti lääkkeet, ja tänään kävi ihme. Olen nukkunut koko yön kuorsaamatta ja jaksanut tänään vaikka mitä. Toivottavasti virtaa riittää myös huomenna töissä samaan malliin.

Re: Paranin kahdessa päivässä uupumuksesta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.6.25 16:24:37

Siis mitkä lääkkeet sait?

Todella monen uupumuksen takana on varmastikin huonolaatuinen uni.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.6.25 16:28:18

Mulla samantapaisia havaintoja. On siis todettu lievä uniapnea, siihen ei ole nyt hoitoa. Kokeilin huvikseni nenäsuihketta, jossa on kortisonia ja antihistamiinia. Juukeli kun ilma virtaa nenässä hyvin. Aina on nenä tuntunut ahtaalta ja tuhissut, näinköhän nukuin sen takia suu auki... Mutta mikä nenää ahtauttaa ja mistä siihen saa apua? Lääkärit ei kuuntele ollenkaan kun sanon että ilma ei kulje.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   15.6.25 16:39:41

Muukin kiinnostaa että mitkä lääkkeet

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.6.25 16:55:28

Mua kiinnostaa uupuneen uniapneetikko(:D)miehen puolesta (ei muka tarpeeksi vakava et sais cpapin)

Päivämäärä:   15.6.25 16:58:37

Hyvä että noin helposti auttoi! Ehkä tämä toppa auttaa muitakin samasta kärsiville :)

Lähettäjä: Ontelot auki 
Päivämäärä:   15.6.25 17:22:16

Poskiontelovaiva väsyttää todellakin ja mitä väsyneempi olet sen varmemmin myös kuorsaat. Siihen vielä lima joka tippuu nenäonteloista nieluun niin varmasti kuorsaa.
Joskus mulla pelkkä Buranakin auttaa saamaan poskiontelot auki.Otan kyllä vaan yhden tarpeeseen. Histec yöksi auttaa myös sekä valkosipulikuuri nenähuuhteluineen ja höyryhengityksineen. Antibiootteja en ole käyttänyt enää vuosiin.
Mulla siitepölyallergia on muuttanut muotoaan nenävaivasta eli tippuvasta vesinuhasta ja aivastelusta siihen että poskiontelot alkavat tuntumaan. Varsinkin kun laittaa päätä alaspäin niin sattuu ja vihlasee kunnolla.
En yhtään ihmettele jos uupumus katosi sulla kun pääsit vaivasta eroon.

Päivämäärä:   15.6.25 17:36:14

Kokeilkaapa sieraimenlevittäjiä, apteekeista ainakin saa. En enää nuku ilman vaikka ei ne varsinaisesti mukavia ole.

Lähettäjä: tlt 
Päivämäärä:   15.6.25 17:50:32

Niin mitkä lääkkeet lääkäri sinuun pisti? Voisitko kertoa edes sen?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.6.25 19:12:58

Lääkitys:
Amorion (antibiootti)
Mometason nenäsumute,
Otrivin Menthol nenäsumute
Nenäkannu 2 kertaa päivässä
Voltarenin halpis kopio Diklofenak geeli jännitysniskaan, ei reseptiä
Parasetamol päänsärkyyn vielä eilen
Aika setti! Tuo nenäkännu on hyvä ja se pistää sitkeän liman valumaan nieluun, olo paranee hetkessä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   15.6.25 19:23:27

Uupumus ei kyllä lähde parissa päivässä. Sulla ei ole ollut uupumusta, vain väsymystä. "uupumuksen syy ei ole väsymys. Sen todellinen syy on sielullinen: uupuneen ihmisen elämästä on kadonnut merkityksellisyys."

https://urly.fi/3S8u

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   15.6.25 22:08:35

No varmaan olo paranee jos sulla on ollut tulehdus ja sait antibiootin

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.