Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laskutuslisä, menikö nyt ihan oikein?

Lähettäjä: Asiakas 
Päivämäärä:   15.6.25 11:14:15

Käytin hiljattain erään terveys- ja hyvinvointialan yrityksen palvelua. Isompi yritys jossa useita työntekijöitä ja toimipisteitä, ei mikään yksinyrittäjä tms. Ko. yrityksessä oli juuri otettu käyttöön uusi asiakas- ja laskutusohjelma ja ohjelmassa oli jotain häikkää, asiakkaita ei pystytty kirjaamaan sisään ja sen takia ei myöskään maksupuoli toiminut. Käyntini jälkeen kassalla minulle ehdotettiin, että lähettävät laskun kun kassalla maksu ei ohjelman takia toiminut. Toki suostuin kun ei vaihtoehtoa ollut. No lasku tuli parin päivän päästä ja laskussa 12 euron laskutuslisä! Minusta on melko kohtuutonta, että joudun maksamaan noin paljon ylimääräistä itsestäni riippumattomista syistä. Eri asia, jos olisin ollut rahattomana liikenteessä ja itse vaatinut käyntiä laskulla. Voiko tuosta laskutuslisästä valittaa? Tai onko tähän jotain lakia/suositusta? Minusta todella epäreilua asiakasta kohtaan.

  Re: Laskutuslisä, menikö nyt ihan oikein?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.6.25 11:17:53

Tietenkin voit reklamoida. Voit myös ottaa yhteyden kuluttajaneuvontaan ja kysyä niiden kantaa asiaan, jos yritys ei tule tässä vastaan ja mitätöi laskutuslisää.

  Re: Laskutuslisä, menikö nyt ihan oikein?

Lähettäjä: käyttäjä 
Päivämäärä:   15.6.25 11:18:00

Tietenkin valitat

  Re: Laskutuslisä, menikö nyt ihan oikein?

Lähettäjä: Kps 
Päivämäärä:   15.6.25 11:18:46

Voi reklamoida. Ota YSTÄVÄLLISESTI yhteyttä ko. firman asiakaspalveluun ja kerro asiasi. Ihan inhimillinen virhe varmasti, ohjelma lisää automaattisesti laskutuslisän ja laskutusta hoitanut henkilö ei ole hoksannut, että se rivi pitäisi poistaa just sinun laskusta tms.

  Re: Laskutuslisä, menikö nyt ihan oikein?

Lähettäjä: hehe 
Päivämäärä:   15.6.25 11:22:12

Otat asiakaspalveluun yhteyttä, kerrot tilanteen ja pyydät poistamaan laskutuslisän. voi olla ettei siinä puhelun aikana tapahdu mutta yleensä on aspan tehtävissä. Tai sitten kysyy valtuutuksen jostain tai saat kokonaan uuden laskun jossa lisä poistettu. Henkisesti kannattaa toki varautua siihen että joudut maksamaan niin epäreilua kun se onkin. Kannattaa kuitenkin muistaa että laskun kirjoittaja ei tiedä syytä miksi laskua ei maksettu ko. päivänä heti.

  Re: Laskutuslisä, menikö nyt ihan oikein?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   15.6.25 11:26:09

Kannattaa kysyä ensin ihan sieltä firmasta ja juurikin niin kuin yllä on jo sanottu ystävällisesti.

  Re: Laskutuslisä, menikö nyt ihan oikein?

Lähettäjä: Ronsu 
Päivämäärä:   15.6.25 12:20:14

Jos se toimipiste, missä käyntisi käytit, ei ole kaukana, mene käymään siellä reklamoimassa kasvokkain. Hoitakoon asian, kun eivät saaneet järjestelmäänsä toimimaan.
Ei olisi mulle ok. En maksaisi. Reklamoisin niin kauan, että hinta olisi sama, kuin kortilla/käteisellä maksettaessa.

  Re: Laskutuslisä, menikö nyt ihan oikein?

Lähettäjä: Kauppa 
Päivämäärä:   15.6.25 12:44:09

Mikä juttu tämä on, että ensimmäisenä tullaan itkemään asioista nettiin? Kysy ensin yritykseltä, että miksi laskussa on laskutuslisä. Hyvin todennäköisesti asia ratkeaa sillä ja kaikki on kunnossa.

  Re: Laskutuslisä, menikö nyt ihan oikein?

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   15.6.25 12:45:34

” Voi reklamoida. Ota YSTÄVÄLLISESTI yhteyttä ko. firman asiakaspalveluun ja kerro asiasi. Ihan inhimillinen virhe varmasti, ohjelma lisää automaattisesti laskutuslisän ja laskutusta hoitanut henkilö ei ole hoksannut, että se rivi pitäisi poistaa just sinun laskusta tms.”

Tämä. Tuskin siinä mitään sen suurempaa on taustalla.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.