Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Elän avoimessa suhteessa - kysy jos haluat

Lähettäjä: PoP 
Päivämäärä:   15.6.25 10:21:41

Olen heterosuhteen miesosapuoli. Suhde avattiin vaimoni toivomuksesta. Avoimuutta on kestänyt nyt reilut kaksi vuotta. Sinä aikana minulla ei ole ollut ketään suhteemme ulkopuolista. Vaimostani en tiedä, koska olemme sopineet, että muista ei huudella.

Re: Elän avoimessa suhteessa - kysy jos haluat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.6.25 10:25:18

Eli vaimosi laukkaa vieraissa ja sinä tyydyt siihen?

Lähettäjä: Tavarat myyntiin 
Päivämäärä:   15.6.25 10:26:07

Mitä tunteita asia sinussa herättää?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   15.6.25 10:28:11

Mitkä pelisäännöt teillä on muiden tapailulle?

Päivämäärä:   15.6.25 10:30:35

"Mitä tunteita asia sinussa herättää?"

Enemmän kielteisiä kuin myönteisiä, koska en usko avointen suhteiden jatkuvuuteen kuin harvoissa tapauksissa. Ajattelin, että tätäkin kuitenkin kannattaa kokeilla ennen kuin eroaa. Onhan tässä se vaihtoehto, että vaimoni näkemys muuttuu.

Suhteemme on perusvakaa, joten lasten on tässä turvallista kasvaa.

Itse asiassa ajattelin, että vaimoni lähtisi nopeasti suhteemme avaamisen jälkeen, mutta sellaisia merkkejä ei ole ollut.

Päivämäärä:   15.6.25 10:31:36

"Mitkä pelisäännöt teillä on muiden tapailulle?"

Oma suhde ei saa kärsiä (esimerkiksi yhteisen ajan puutteesta), tauteja ei tuoda kotiin eikä ulkopuolisista kumppaneista kerrota toiselle.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.6.25 10:41:15

Huutista aisurille.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   15.6.25 10:46:11

Mites kun osa taudeista tarttuu kortsusta huolimatta, tai kortsu voi mennä rikki.. Hyi hitto aika isot riskit on.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   15.6.25 10:49:03

Minä jo toivoin että täällä olisi joku, joka on vapaaehtoisesti ja yhteisestä halusta avoimessa suhteessa. Mutta ei, taas tekohengitetään kuollutta suhdetta omat rajat rikkoen.

Onko tämä päätös parantanut sitä tilannetta, jota se tehtiin korjaamaan?

Päivämäärä:   15.6.25 10:50:20

"Mites kun osa taudeista tarttuu kortsusta huolimatta, tai kortsu voi mennä rikki.. Hyi hitto aika isot riskit on."

Tottahan tämä, mutta jos nyt miettii nykyistä seksikäyttäytymistä yleensä, niin en koe kuuluvani mihinkään erityiseen riskiryhmään. Samat riskit ovat kaikilla, joilla ei ole vakikumppania ja jotka kuitenkin harrastavat seksiä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.6.25 10:52:05

Miten ehkäisette mustasukkaisuutta tai saatte mustasukkaisuuden pysymään poissa ? Tuo on varmasti toimiva suhteenmuoto mutta kaatuu helposti toisen mustasukkaisuuteen. Teidän suhteessa asioiden pitää siis olla tosi hyvin että 2v olette menneet näin ja ilmeisesti hyvin toimii. Siksi kysynkin että mitä on tämä "taikajuoma" mustasukkaisuuden poistamiseen?

Päivämäärä:   15.6.25 10:52:15

"Onko tämä päätös parantanut sitä tilannetta, jota se tehtiin korjaamaan?"

Vaimosta on tullut vapautuneempi ja vakaampi, perusahdistuksesta on leikkautunut pois.

Minulle ei ole koskaan tullut tunnetta, että hän olisi juossut muualla, joten voi olla, että tämä on hänelle enemmän henkinen kuin käytännöllinen juttu.

Päivämäärä:   15.6.25 10:54:22

Okei, pisteet siitä. Onnea jatkoon.

Päivämäärä:   15.6.25 10:55:19

"Miten ehkäisette mustasukkaisuutta tai saatte mustasukkaisuuden pysymään poissa?"

Vaimostani en tiedä, mutta minun mustasukkaisuuteni pysyy kurissa, kun vain myönnän, ettei elämää voi hallita. Päällimmäinen tunteeni on huoli tai pelko siitä, että vaimoni katoaa elämästäni eikä mustasukkaisuus.

Ei minua häiritse hirveästi ajatus siitä, että vaimoni harrastaa seksiä muiden kanssa. Sen sijaan ajatus jätetyksi tulemisesta häiritsee.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.6.25 11:12:23

Onko teillä mielestäsi hyvä suhde? Jos teillä ei olisi lasta (eikä muita esim. taloudellisia esteitä) ja olisit tavannut mukavan naisen, joka osoittaisi kiinnostusta, vaihtaisitko?

Päivämäärä:   15.6.25 11:17:23

"Onko teillä mielestäsi hyvä suhde?"

Sikäli on, että kunnioitamme toisiamme, viihdymme ainakin välillä yhdessä ja harrastamme seksiä säännöllisesti yleensä pari kertaa viikossa.

Toinen kysymys on sitten se, onko tässä intohimoa tai rakkautta. Ja mitä rakkaus edes on? Kun on ollut pitkään yhdessä, niin mitä suhteelta on realistista odottaa?

Jos sattuisin ihastumaan, niin kyllä minä tiedän, että yhteyden tunne ja seksuaalinen halu olisivat voimakkaampia kuin nykyisessä suhteessani, mutta tosiasia kuitenkin on, että ne perustuisivat hetken tunteeseen, eikä taetta siitä, että tunne jatkuisi, olisi.

Ehkä pitäisi pikemminkin kysyä, on meillä hyvä elämä. Siihen vastaisin, että todennäköisesti parempi kuin monilla muilla.

Päivämäärä:   15.6.25 11:24:49

"Ehkä pitäisi pikemminkin kysyä, on meillä hyvä elämä. Siihen vastaisin, että todennäköisesti parempi kuin monilla muilla."

Pakenet ongelmia vertaamalla tilannetta muihin. Onko sinun elämäsi sinusta hyvää?

Päivämäärä:   15.6.25 11:27:05

"Onko sinun elämäsi sinusta hyvää?"

Miten sen voi tietää, kun todellisia vaihtoehtoja ei tiedä? Kaikki vaihtoehtoelämät ovat kuviteltuja. Niitä ei voi etukäteen mitata.

On hyvin tavallinen tarina, että keski-iässä aletaan kaivata jotain muuta, erotaan suhteesta, löydetään uusi ja todetaan, että käsiin jäikin kasa paskaa.

Päivämäärä:   15.6.25 11:30:43

Onko sinulla vaikeuksia nimetä omia tunteitasi ja halujasi?

Päivämäärä:   15.6.25 11:35:29

"Onko sinulla vaikeuksia nimetä omia tunteitasi ja halujasi?"

Kuten totesin, vaihtoehtoelämistä ei tiedä. Totta kai ihminen tahtoisi aina parempaa, mutta elämä ei siihen aina mahdollisuutta tarjoa. Lisäksi on vastuukysymykset. Onko minun suurin mahdollinen onneni tärkeämpi kuin arkinen elämä, jossa perhe pysyy kasassa ja lapsilla on turvallinen koti?

Mitä hyötyä on tehdä päätöksiä haaveiden ja toiveiden varassa, jos niille ei ole katetta?

Päivämäärä:   15.6.25 11:39:52

Kai ihminen saa silti olla rehellinen itselleen?

Ei sillä ole väliä millaisia muiden elämät ovat, jos oma elämä on itselle tarpeeksi hyvää.

Päivämäärä:   15.6.25 11:40:52

"Kai ihminen saa silti olla rehellinen itselleen?"

Miten ollaan rehellisiä itselleen? Onko rehellistä juosta perusteettomien unelmiensa perässä vai onko se vain typerää?

Päivämäärä:   15.6.25 11:43:29

Aiotko pysyä samassa kuviossa vielä sitten, kun lapset ovat isoja? Miksi et nyt käytä tilaisuutta hyväksesi, kun voisit kokeilla muitakin naisia?

Päivämäärä:   15.6.25 11:44:16

"Ei sillä ole väliä millaisia muiden elämät ovat, jos oma elämä on itselle tarpeeksi hyvää."

Entäs tämä lause?

Päivämäärä:   15.6.25 11:45:52

"Miksi et nyt käytä tilaisuutta hyväksesi, kun voisit kokeilla muitakin naisia?"

Koska tarvitsen seksiin tunteen. Pitäisi ensin ihastua. Vieras iho ilman ihastusta ei ole minun juttuni. On tullut kokeiltua joten tiedän.

Lähettäjä: hmmm 
Päivämäärä:   15.6.25 12:35:03

Oliko tässä siis vaihtoehtoina suhteen avaaminen tai ero? Olisiko suhteen avaaminen ollut vaimolle ok, jos toive olisi ollut sinun, ei hänen?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   15.6.25 12:36:43

Miksi vaimosi halusi avoimen suhteen?

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   15.6.25 12:54:58

"Miksi vaimosi halusi avoimen suhteen?"

En minä tiedä, ei ole avannut asiaa. Ihan hyvin tuo tuntuu minun seurassanikin viihtyvän. Ehkä hän sitten kaipaa jännitystä tai ihailluksi tulemista tai jotakin.

Aika kaverillisiksihan nämä pitkät suhteet muodostuvat, vaikka seksiä säännöllisesti olisikin.

Päivämäärä:   15.6.25 12:57:34

Miten paljon te ylipäätään tiedätte omista tai toistenne tarpeista, jos näin iso päätös on tehty ilman, että sinä tiedät miksi?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   15.6.25 13:01:10

Ok. Miksi ette keskustele asiasta, eikö sinua kiinnosta miksi vaimollesi ei teidän suhteenne riitä?
Pitäisikö kiinnostaa, koska asian voisi ehkä jotenkin korjata jos kommunikoisitte avoimesti?
Koska jos vaimosi etsii jonkun muun, on ikävä kyllä varsin mahdollista että hän rakastuu ja lähtee suhteestanne.
Jos minun mieheni antaisi luvan sivusuhteisiin, tai päinvastoin, olisi satavarmaa, että rakkaus olisi muuttunut välinpitämättömyydeksi. Mutta toisaalta, onhan ihmisluonteita erilaisia.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   15.6.25 13:02:19

"Miten paljon te ylipäätään tiedätte omista tai toistenne tarpeista"

Miten minä voisin tietää, miten paljon tiedän vaimoni tarpeista. Hänhän pitää itsellään sen minkä pitää. Hän kertoo jotain, mutta en tiedä, minkä hän salaa.

Ja ihminenhän on etevä salaamaan asioita itseltäänkin. Eihän vaimoni välttämättä ole perillä oman mielensä liikkeistä tai tarpeista. Ei niitä saa aina selville pitkissä terapioissakaan.

Päivämäärä:   15.6.25 13:03:29

Alan ymmärtää mikä teidän ongelma on.

Päivämäärä:   15.6.25 13:06:03

Ansaitsetteko yhtä paljon, vai onko vaimosi elintaso riippuvainen tuloistasi?

Lähettäjä: hmmm 
Päivämäärä:   15.6.25 13:08:17

Kuulostaa siltä, että teidän suhteessa toinen osapuoli (sinä) tekee kaikkensa, että pysytte yhdessä. Suostut jopa tilanteeseen, missä et oikeasti haluaisi olla. Ja jos tilanne olisi toisin päin, olisi vaimosi jo lähtenyt menemään. Surullista.

Lähettäjä: DoneBeen 
Päivämäärä:   15.6.25 13:10:57

"Miten minä voisin tietää, miten paljon tiedän vaimoni tarpeista. Hänhän pitää itsellään sen minkä pitää. Hän kertoo jotain, mutta en tiedä, minkä hän salaa.

Ja ihminenhän on etevä salaamaan asioita itseltäänkin. Eihän vaimoni välttämättä ole perillä oman mielensä liikkeistä tai tarpeista. Ei niitä saa aina selville pitkissä terapioissakaan."

Tässä on syvää viisautta. Olen itsekin oppinut, että avoin ja rehellinen keskustelu asioista ei todellakaan välttämättä tarkoita avointa ja rehellistä keskustelua, koska ihminen salaa paljon asioita itseltäänkin, saati sitten toiselta.

Päivämäärä:   15.6.25 16:49:24

Ei se nyt sitäkään tarkoita että ollaan sitten vaan puhumatta ja kärsitään.

Päivämäärä:   16.6.25 03:16:32

Mä olin pitkään eli yli 10 vuotta avoimessa suhteessa, se oli ihan alusta asti sovittu yhdessä. Suhde loppui muista syistä. Mutta se mikä mua ärsytti niin mies kyllä tykkäsi käydä panemassa muita (ei kylläkään usein, mutta tykkäsi että oli se mahdollisuus), mutta oli sitten mustis kun minäkin tein niin (muutamasti suhteen aikana). Meillä siis aina kerrottiin, jos oli käynyt vieraissa. No, ehkä se oli vaan nuoruuden kypsymättömyyttä. Suhde jatkuu edelleen aika lailla muuttuneena kylläkin, mutta koska kummallakaan ei ole uutta niin pannaan välillä ja tietysti nähdään usein, lähes päivittäin, kun on useampi yhteinen lapsi. Ollaan jo useampi vuosi sitten erottu ja molemmat ajattelee itseään sinkkuina niin nykyisin mies jopa saa kiksejä ajatuksesta että joku muu panee mua ja on ehdottanut itse mm. kimppaa.. Anyway, mun mielestä avoimessa suhteessa ei oo mitään pahaa, mutta kyllä se vaatii isoa luottamusta ja mm. keskustelutaitoa eikä todellakaan kaikille sovi. Mulla itsellä ei ikinä ollut mitään miehen muita hoitoja vastaan, koska luotin olevani ainoa primäärikumppani. Mutta mä olenkin poly (ex ei).

Päivämäärä:   16.6.25 13:45:46

Olipas pitkä lause sanoa, että olet cuck.

Päivämäärä:   16.6.25 13:47:28

Eihän aloittaja voi tietää mikä hän on, kun hän ei tiedä mitä kaikki muut ovat.

PS. se on aisankannattaja suomeksi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.6.25 15:39:37

Juu eli vaimo hyppii sängystä toiseen ja sinä jäät ilman, perus ja vaimon toiveesta. Kupit jakoon ja sassiin.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   16.6.25 15:46:27

Kuulostaa siltä että et kunnioita itseäsi yhtään ja siitä syystä ei vaimosikaan kunnioita sinua. Nyt itseä niskasta kiinni, jos se vaatii elämäntaparemonttia niin sitten se alkuun. Hankit itsellesikin uusia kokemuksia ja jos vielä sen jälkeenkin haluat olla vaimosi kanssa niin mikäs siinä. Mutta älä jää aisanattajaksi mitä nyt olet. Ja tiedoksi että on lähes varmaa että vaimollasi oli uusi jo tiedossa ehkä jo salasuhteessa hänen kanssaan ennen kun edes ehdotti vapaata suhdetta, se on fakta.

Lähettäjä: Man 
Päivämäärä:   16.6.25 15:53:21

Mä oon sitä mieltä että avoin suhde on ihan ok silloin JOS se on alunperinkin alkanut sellaisena. Mutta tuollainen pitkän suhteen päätteeksi toisen ehdotuksesta suhteen avaaminen ei ole mitään muuta kun luvallista pettämistä sekä toisen hyväksikäyttämistä ja nöyryyttämistä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.