Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kesä pukeutumisen vaikeus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.6.25 08:59:37

Mulle on kesässä ollu aina vaikeeta pukeutua ns kesäisesti. Tykkään aina verhoutua pitkiin housuihin ja mielellään vielä pitköhihaseen paitaan. Ja aina, mustaan !
Vaikka oon ihan normaali painoinen niin silti, en vaan tunne itsevarmaksi oloani vaikka menossa tai shortseissa. Olisipa tää kesä ohi..

Nyt olin vkl tapahtumassa jossa oli jalassa housut ja tpaita. Hyvin monilla muilla mekkoja tai muita kevyitä, joita kyllä sit vähän kadehdin koska oli KUUMA

Re: Kesä pukeutumisen vaikeus

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   15.6.25 09:12:49

No hanki edes kesäisemmästä materiaalista olevia, jos pitkälahkeista mustaa haluat pitää. Luonnonkuituja, esim pellavaa.

Lähettäjä: iik 
Päivämäärä:   15.6.25 09:16:09

Saman itsestäänselvyyden olin tulossa kirjoittamaan kuin kolmipiste.

Päivämäärä:   15.6.25 09:28:15

Täällä myös yksi mustiin pukeutuva. On olemassa aivan ihania ilmavia tuulessa lepattavia pellava tms housuja. Tai sitten caprileggareita, mustana tietenkin.

Jos tykkää toisten värikkäistä kesävaatteista niin voi hankkia vaikka värikkäät housut ja pitää kaikki muut mustana. Tai ottaa käyttöön riemunkirjavan kesälaukun. Tosin ne värikkäissä kulkevat voivat päinvastoin pitää sinua tyylikkäänä ihan tuollaisenaan.

Lähettäjä: Milli 
Päivämäärä:   15.6.25 09:35:13

Joo, mustaa saa pitää kesälläkin, mutta vaihda materiaalit kevyisiin ja vilpoisiin. Juuri pellava ja viskoosi ja puuvilla. Ja eihän sitä tarvitse värikkääksi ryhtyä, mutta jos mustasta pystyy välillä luopumaan, on vaikka luonnonpellavan väri tosi kaunis ja simppeli kesäväri. Just olin eilen vaaleissa pellavahousuissa ja valkoisessa paidassa liikkeellä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   15.6.25 09:43:00

Mekoissa on tähän vuodenaikaan myös se ongelma, että vaikka yhdellä hetkellä on paahtavaa, seuraavalla onkin kylmä. Itsekin olen vielä housukaudessa. Pitäisi jo tehdä siirtymä; jos sen jättää elokuuhun, silloin on nolompaa olla kirkkaan valkoinen.

Mustaan kannattaa lisätä jokin värikäs yksityiskohta, ettei ole synkkä gootti.

Päivämäärä:   15.6.25 09:48:01

Minäkin olen mielelläni täyspitkissä housuissa. Muutenkin pukeutuisin mielelläni piiloon vuoden jokaisena päivänä. Olen ruma ja lihava, en halua näkyä enkä näyttäytyä.

Lähettäjä: Cinnamon 
Päivämäärä:   15.6.25 11:13:28

Ymmärrän aloittajaa. Täällä myös yksi kesäpukeutumisen kanssa tuskaileva. Koen asiasta valtavaa stressiä. Mulla on huono suhde mun kehoon, vaikka olen pienikokoinen ja treenin myötä myös timmin lihaksikas. Nuorempana sairastettu syömishäiriö on kuitenkin jättänyt jäljet mieleen (ja suolistoon, mahani turpoaa äärimmäisen herkästi palloksi ihan vaikka joisin vaan vettä, se lisää epävarmuutta). Tosi herkästi edelleen näen itseni virheellisesti isona ja peilissä pelkät kehoni virheet ja se saa aikaan tunteen, että pitäis peittää löysään telttaan koko ruho päästä varpaisiin tai jäädä jopa sisälle kotiin piiloon… vaikka samaan aikaan haluaisin vaan pukeutua rohkeasti oman makuni mukaan kauniisiin vaatteisiin ja toteuttaa tyyliäni . Häpeä omasta kehosta on pelottavan vahva tunne, joka pilaa monta hyvää hetkeä elämästä. Tänä kesänä aion yrittää yhä useammin laittaa vaikka sen kauniin kaapissa odottavan topin ja kivat pellavahousut päälleni ja lähteä ulos nauttimaan kesästä ja kokemaan elämää (olen 29 v, tässä iässä ei vielä pitäisi jättää elämää elämättä) välittämättä siitä, että joku voi erottaa muotojani ja vaikka turvonneen vatsani. Rohkeaa kesää kaikille :)

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   15.6.25 11:26:30

Sama kuin aloittajalla. Oon usein ainut jolla on housut jalassa ja on jatkossakin. Pitää vaan lopettaa tuskaileminen ja muihin vertaaminen ja kesämekot on kyllä mielestäni rumia.

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   15.6.25 11:28:09

Tykkään pukeutua lepattaviin vaatteisiin. Eli pitkä mekko tai housut, mutta ohutta kangasta.

Päivämäärä:   15.6.25 11:36:45

Cinnamonin kanssa samoja ajatuksia. Vaikka on kans ihan normaali painoinen niin mulla on hirvee pallomaha mikä turpoilee kaikesta. Se on ehkä se pahin epävarmuus mulla ja tuntuu ettei mikään vaate kesällä näytä hyvältä päällä.. ei edes mikään teltta vaate kun sekään ei näytä omaan silmään kivalta

Lähettäjä: Valintoja 
Päivämäärä:   15.6.25 12:29:22

Mekoista löytyy vaikka kuinka paljon malleja jotka ovat ylhäältä istuvia ja levenevät alaspäin joten ei tarvitse tsressata mitään mahan pöhötyksiä. Myös tiukka toppi jonka päälle tulee kellohame on kiva yhdistelmä ja taaskaan ei tarvitse murehtia mistään mahapömppiksistä.

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   15.6.25 12:34:00

Hei, On todella fiksua suojata keho auringolta. Minustakin tuntuu välillä hassulta kun kuljen pitkähihainen, pitkät housut tai pitkä mekko päällä. Melkein aina myös hattu päässä. Täytyy löytää se itselle sopiva tyyli. Toki auringolta peottävästi voi pukeutua myös tyylikkäästi. Rohkeasti shoppailemaan ja uskalla. Itse ostelen vaatteita mm. housuja bypiakselta, sekä paitoja ja mekkoja Zalando + about you (mm. Lascana, Lauren Ralph, Filippa k jne). Itse haen aina vaihtoehtoja mitkä peittää ihon.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.