Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Huonoin kirja jonka olet kuunnellut/lukenut?

Lähettäjä: tellu 
Päivämäärä:   14.6.25 11:02:01

Mulla jäi juuri kesken äänikirja Parantola, juoni vaikutti mielenkiintoiselta mutta kirja oli umpitylsö ja laahaava. Sinnittelin puoleenväliin ja sitten luovutin mitä teen harvoin.

Re: Huonoin kirja jonka olet kuunnellut/lukenut?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.6.25 11:21:07

Joku dekkari, jota en Elisa Kirjassa huomannut omakustanteeksi. Rasistista roskaa. Nimen olen unohtanut.

Lähettäjä: 122 
Päivämäärä:   14.6.25 11:24:35

Anni Kytömäen Mirabilis on yksi tällainen. Näköjään olen sen taustameluna antanut pyöriä loppuun asti, mutta samantyyppisiä kirjoja muutenkin kuunnelleena tämä oli kyllä puuduttavimmasta päästä oleva sepustus.

Toinen on Iida Rauman Hävitys: Tapauskertomus.
Samaa ulinaa koko kirja. Tässä ei huomannut vaikka hyppäsi tunnin tai kaksi eteenpäin kuuntelussa, koska valitus jatkui samanlaisena.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   14.6.25 11:45:31

Seulon lukemani kirjat isosta määrästä, jätän noin joka neljännen jo alussa, ja muutaman vielä keskivaiheillakin. Rankkaan siis 'huonoiksi' suurimman osan kirjoista, enkä keksi yhtään syytä, miksi lukisin näitä.

Kuitenkin luen aika paljon - mutta vain 'hyviä' kirjoja. Mahdollisesti sellaisia on metrin verran jonossa, mutta kaikkia niistäkään en tule lukemaan. Yksi lempikirjailijoistani on Marian Keyes, ja yhden hänenkin teoksistaan jätin kesken, vaikka olen pitänyt kaikista muista.

Nuorena kirjoja oli sen verran vähemmän tarjolla, että joutui lukemaan huonompiakin, mutta tällä hetkellä kirjallisuus on sellainen seisova pöytä, että ähky uhkaa, vaikka valitsee vain (mielestään) parasta.

Ehkä huonoin lukemani kirja on jokin runoteos, jossa on ollut niin vähän tekstiä, että sen pystyi kuitenkin lukaisemaan loppuun. Näitäkin on monta.

Sitten on paljon hyviäkin kirjoja, joissa olisin käytellyt rankasti punakynää, jos olisin ollut kustannustoimittajana. Näihin kuuluvat esim. Linnan ja Waltarin teokset.

Re: Huonoin jonka olet kuunnellut/lukenut?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   14.6.25 11:55:22

Luen paljon ja laidasta laitaan erilaisia kirjoja. Sinhue Egyptiläinen jäi heti kesken. Just luin Rämön kirjan ja hypin yli paljon sivuja jotenkin jankkas oaikallaan.

Lähettäjä: Margot 
Päivämäärä:   14.6.25 11:59:31

Yritin kuunnella Meri Valkaman Sinun, Margot, jota oli paljon kehuttu. Lukijana Krista Kosonen. Kuuntelin ensimmäisen luvun ja sitten jäi kesken. En tiedä oliko vika kirjassa vai lukijassa, mutta ensimmäinen luku oli yhtä tuskaa kuunnella. Olen kuunnellut muita Kososen lukemia kirjoja ja ne hän on lukenut ihan sujuvasti.

Lähettäjä: Broken sailor 
Päivämäärä:   14.6.25 12:03:50

Sinuhe Egyptiläistä en saanut kahlattua läpi, vaikka luen paljon ja siihen aikaan nimenomaan historiallisia teoksia. Ei se nyt varmaan absoluuttisesti huonoin kirja ole, mutta tunnetuin.

Lähettäjä: Omituinen 
Päivämäärä:   14.6.25 12:30:53

Tohtori Zivago
Ei ole ehkä huono mutta kesken jäi ekojen sivujen jälkeen koska en tajunnut yhtään mitään mitä luin

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.6.25 13:01:47

Luin tuon Parantolan hiljattain ja minusta se oli ihan viihdyttävä.

Huonoimpia lukemiani kirjoja on Sisko Savonlahden Ehkä tänä kesänä kaikki muuttuu. Käsittämätöntä vellomista ja skeidaa! Tätä pidettiin olevinaan aikalaiskuvauksena kolmekymppisistä helsinkiläisistä ja olin itsekin sellainen lukiessani - en löytänyt MITÄÄN samaistumispintaa päähenkilöstä ja inhosin sitä, miten ihminen tekee toinen toistaan typerämpiä valintoja ja sitten uikuttaa päälle. Jestas.

Tuo Iida Rauman Hävitys oli myös aivan kammottavaa luettavaa. Odotin siltä paljon, sain vähän. Oli siinä hetkensä, mutta päällimmäiseksi jäi pettymys.

Muita pettymyksiä on olleet Rileyn Seitsemän sisarta sarja (kaksi kykenin lukemaan, sitten ärsyynnyin liiaksi höttöisyyteen ja virheisiin) sekä Ferranten Loistava ystäväni, jossa ei oikeastaan tapahtunut mitään koko kirjan aikana. En ymmärrä suosiota.

Näistä tuo Sisko Savonlahden vellonta oli kuitenkin ehdottomasti kammottavin.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   14.6.25 13:06:09

Mikko Rimmisen Maailman luonnollisin asia. Toivoin sitkeästi, että kirja tekisi aineksillaan ja tyylillään jotain, mutta turhaan. Pääsin yli puolen välin, sitten luovutin.

Päivämäärä:   14.6.25 13:09:23

Ja muutamakin mainitai Sinuhen - se oli minulle upea seikkailu ja rakastin sitä. En yosin kuuntele kirjoja, vaan luen, liekö kokemuksena sitten eroa.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   14.6.25 15:24:53

Raymond Feist Käärmesodan taru -sarja. Juoni ihan ok (ja siksi sen jaksoinkin taistella läpi), mutta vaikutti kaikin puolin juosten kustulta. Lukijaa aliarvioitiin jatkuvasti, suomennos oli ala-arvoinen ja lukija tauotti tekstiä niin, että aivot meni solmuun jatkuvasti. Useamman kerran sarjan kuluessa kirosin päähänpinttymääni siitä, ettei huonoakaan kirjaa pidä jättää kesken...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.6.25 15:27:54

Joskus nuorena lukemani Heikki Turusen punahongan hehku. En saanut kirjasta mitään otetta ihan kuin se olisi maniassa kirjoitettu???

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   14.6.25 15:33:52

Seitsemän sisaren 1. kirja oli sellaista höttöä, ettei kyllä loputkaan enää kiinnostaneet.
Rimmisen Nenäpäivä.
Kesken on jäänyt Tervon Myyrä ja Joycen Odysseus, muuhun Joyceen en ole ryhtynytkään.

Lähettäjä: kt 
Päivämäärä:   14.6.25 16:00:19

Sofi Oksanen Norma

Lähettäjä: ””” 
Päivämäärä:   14.6.25 16:10:08

Pajtim Statovcin Lehmä synnyttää yöllä. Jäi kesken siihen kohtaan kun lehmää alettiin hakata väkivaltaisesti hengiltä. Ei kiitos, en halunnut jatkaa.

Lähettäjä: ””” 
Päivämäärä:   14.6.25 16:26:18

Marja Kyllösen Vainajaiset jäi myös kesken. Kieli oli niin raskasta, ettei sitä jaksanut. Mitään asiaa ei saanut sanottua suoraan vaan kaikki oli kuvailtu miljoonalla adjektiivilla kiertäen ja kaartaen. Uuvuttavaa luettavaa, en jaksanut.

Lähettäjä: jorgehorge 
Päivämäärä:   14.6.25 17:35:28

Harry Potterit

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   14.6.25 17:51:19

50 shades of gray. 30 sivua eikä pystynyt enää

Lähettäjä: Athos 
Päivämäärä:   14.6.25 18:26:18

Mulla ei jää mieleen kirjat, jotka olen jättänyt kesken, joten sanon, että Kolme muskettisoturia. Se oli lapsuuskotini kirjahyllyssä ja valitsin sen luettavaksi koulua varten. Ilman sitä syytä se olisi jäänyt moneen kertaan kesken, koska oli tosi pitkä ja paikoin puuduttava, vaikka oli paljon jänniäkin kohtia.

Pidän edelleen aivan hyvänä saavutuksena, että olen lukenut sen alle 15-vuotiaana -tuskin moni on :D

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   14.6.25 18:53:25

Sofi Oksasen Puhdistus ei mitenkään napannut. Sinuhen olen lukenut useamman kerran,mahtava teos.

Lähettäjä: xxx 
Päivämäärä:   14.6.25 20:28:32

6. luokalla meidän piti lukea Kärpästen herra. Kukaan koko luokassa ei saanut sitä luettua. Itse yritin, ja luovutin. Aivan kauhea kirja.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.6.25 20:31:07

Pieni elämä... Odotin paljon mutta sysipaska ja lähinnä naurettava ulinakertomus.

Päivämäärä:   14.6.25 21:13:05

Kottikärrykaruselli on kyllä turhaakin turhempi, luin kyllä loppuun kun lyhyt kirja, mutten ymmärrä sen hypetystä täällä.

Lähettäjä: fizz 
Päivämäärä:   14.6.25 21:16:16

taru kärpästen errasta on hiton hyvä kun tajuaa sen.-
kauhein yritys lukea oli varmaan alkuperäisversio taru sormusten herrasta.
toisaalta taisin olla 10v.
toinen oil joku intialainen, vastaa kai raamattua, en saa nyt nimestä kiinni. ihan toivoton.

Lähettäjä: Äh 
Päivämäärä:   14.6.25 21:28:54

Kjell westjön joku kirja jonka tarina ei koskettanut yhtään minua, kertoi jostain helsinkiläisistä joskus -60 luvulla tms, Helsinki ei yhtään tuttu eikä kiinnostava paikka mulle joten kahlasin sen läpi kun oli muistaakseni joku voittaja-kirja

Päivämäärä:   14.6.25 21:42:38

Kärpästen herra oli minustakin kammottava. Ei siinä sen kummempaa tajuttavaa ollut, luin ja en todellakaan lue uudelleen.

Pieni elämä oli minustakin huono, en käsitä hypeä. Inhoan tuon tyyppisiä kirjoja.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   14.6.25 22:37:56

Essi Tammimaa, Paljain käsin
Tarina jotenkin raskas. Kerrottu sekavasti, ettei oikein koskaan saanut selvää, kuka se "minä" milloinkin on, joka kertoo. Joskus se oli minä, joka ei ollut vielä syntynytkään. Ja kaikkein karmeinta oli kirjailijan itse keksimät sanat, joita se se viljeli ihan jatkuvasti, että alkoi jo ärsyttää. Ihan kuin olisi oikein suunnitellut kuinka kriitikot varmasti tykkää, kun on omaperäistä elävää kieltä. Ikinä en enää lue ainuttakaan hänen kirjaansa

Päivämäärä:   15.6.25 02:01:49

50 shades of grey.

Odotin jotain. Onhan tää hypetetty ja jopa elokuva tehty. Erotiikkaa, juonta, viihdettä. Mutta ei mitään. Juoni oli todella pannukakku, henkilöhahmot teennäisiä ja seksikohtaukset kiillotettuja ja huonosti kerrottuja. Kieli umpisurkeaa. Isoin yllätys oli, että erotiikkakin kirjassa oli tosi plääh. Siis tyyliä "hän tuli sisääni, hän oli niin vahva ja sisäinen jumalattareni huusi että haluan tätä ja wau ja tulin 6 kertaa".

En tiedä muista,mutta minusta olisi tosi mielenkiintoista lukea erotiikkakirjaa, jossa kaikki ei menekään nappiin, onkin vaikka orgasmivaikeuksia tai sukupuolitauti ja jos henkilöt eivät olisi niin kliseisiä. Uskon että kaikki epätäydellisyys toisi vain enemmän jännitettä kirjaan.

Päivämäärä:   15.6.25 09:01:41

Kovasti hyväksi mainostetuista huonoin lienee Suon villi laulu. Typerä ennalta arvattava juoni.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.6.25 10:13:55

Elli Valtosen Tainnutuskehto.

Lähettäjä: Kieliside 
Päivämäärä:   15.6.25 10:35:25

Sirpa Kähkösen 36 uurnaa. Ei varmastikaan huonoin lukemani mutta en kyllä ymmärrä sen Finlandia-palkintoa. Luin läpi mutta en pitänyt.

Ja heh, ehkä se sai Finlandian, koska makuasiat vaihtelevat. Täällä kahden haukkuma Pieni elämä oli mulle The Kirja. Ihan alku oli vetämätön mutta sitten tempaisi mukaan niin ettei mikään koskaan.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   15.6.25 10:39:20

"Kottikärrykaruselli on kyllä turhaakin turhempi, luin kyllä loppuun kun lyhyt kirja, mutten ymmärrä sen hypetystä täällä." Minäkin erehdyin ostamaan sen, kun niin hypetettiin. Haluaisin pitää tuon kirjailijan kirjasta, mutta olipa kyllä kuin yläasteikäisen novelli.

Päivämäärä:   15.6.25 11:19:10

Anni Kytömäen Margarita. Luin väkisin loppuun kun oli niin kehuttu.

Ja tuo kottikärrykaruselli oli ihan hirveetä skeidaa, niinkuin monet suomalaisten kirjailijoiden kirjat.

Satu Rämön Hildur ei myöskään ollut lukemisen väärti.

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   15.6.25 11:26:40

Hildur jäi mulla kesken. En ymmärrä hypetystä. Yleensä luen kaikki kirjat loppuun vaikka väkisin.

Päivämäärä:   15.6.25 11:29:04

Da vinci koodi. Niin kuuluisaksi kirjaksi aivan kauheeta tarinointia.

Lähettäjä: hooh 
Päivämäärä:   15.6.25 11:40:36

DeLillon Valkoinen kohina. En ymmärtänyt siitä mitään, sitkeästi silti kahlasin loppuun. Onhan niitä muitakin huonoja kirjoja tullut vastaan, tämä nyt tuli ensimmäisenä mieleen.

Päivämäärä:   15.6.25 14:12:33

Hildur-sarja muuttuu jatkuessaan entistäkin huonommaksi...

Hilja Ilveskero -sarjan viimeisin oli myös hirvittävän huono.

Päivämäärä:   15.6.25 14:14:34

DaVinci koodi oli kyllä massoille kirjoitettua skeidaa. Ylipäätään moni USAn hittikirjailija kirjoittaa täyttä puppaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.