Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jään miettimään jokaista ihmiskohtaamista

Lähettäjä: Marsilainen 
Päivämäärä:   13.6.25 17:15:03

Voi huoh taas kun päivä menee niin putkeen, mutta sitten kotiin tullessa naapuri sattuu jo odottamaan hissiä. Jään vähän kauemmaksi ja odotan että naapuri menee ensin. Naapuri kysyy tulenko minä myös ja sen sijaan että sanoisin tulevani seuraavalla, alan sepostamaan jotain "tältä koiralta lähtee nyt niin paljon karvaa etten kehtaa".. HUOH! Nyt se naapuri varmaan ajattelee etten koskaan harjaa koiraani, että haisen enkä halua kiusata häntä tai jotain.

Sitten alkunolouden jälkeen toivon että kohtaisin naapurin pian uudestaan, jos vaikka silloin olisin normaalisti ja naapuri tajuaisi minun olevan ihan kiva tyyppi, tuo itse naapuri kun vaikuttaa niin mukavalta että harmi jos hän joutuu pitämään minua outona.

Miksi minun pitää olla näin outo ja voiko tästä oppia mitenkään pois??? Töissä tuttujen kanssa osaan olla eikä yhtään vaivaa päivän sanomiset mutta naapurit, kaupan kassat jne.. voi vaivata päiviä!!

Re: Jään miettimään jokaista ihmiskohtaamista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.6.25 17:15:51

Terapia auttaa tähänkin.

Lähettäjä: Marsilainen 
Päivämäärä:   13.6.25 17:19:56

Tunteeko se terapeutti että tuhlaan hänen aikaansa jos tämän takia tulen juttelemaan? Joo ei varmaan mutta jos muuten olen ihan normaali, työssäkäyvä ihminen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   13.6.25 17:27:49

Naapurisi varmaan ajatteli että selvä, parempi kun ei saa karvoja vaatteisiinsa ja unohti sitten koko kohtaamisen.

Päivämäärä:   13.6.25 17:29:42

Ei todellakaan koe että tuhlaat hänen aikaansa! Tuo on ihan oikea ongelma jonka juuriin olisi hyvä puuttua.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   13.6.25 17:38:19

Onko sinulla muuten ahdistusta tai stressiä? Itse jos olen ahdistunut tai muuten vaan stressaa niin tulee monesti vähän yliajateltua ihmiskohtaamiset ja normaalit kanssakäymiset.

Mieti montako ihmistä itse kohtaat päivittäin. Kuinka monesta ajattelet itse että onpa outo tjsp. Keskimäärin ihmisillä menee tavalliset arjen nopeat kohtaamiset ns. toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Ja jos koet että asia häiritsee niin hyvä mennä keskustelemaan, tuolla on töissä ihmisiä ihan sitä varten josta heille maksetaan palkkaa.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   13.6.25 20:37:02

Kuulostaa sosiaaliselta ahdistukselta.

Naapuri tuskin muistaa asiaa kahden minuutin päästä.

Minulla oli nuorena vähän tämän suuntaista, mutta pääsin siitä yli iän kanssa ja kun kuvittelin mitä itse ajattelisin jos joku tekisi/sanoisi noin minulle ja tajusin että en ajattelisi siitä mitään pahaa saati muistaisi hetken päästä.

Päivämäärä:   13.6.25 20:53:57

Mulle jos joku sanoisi noin niin tulisi mieleen että onpa ajattelevainen ja jäisi hyvä ja hauska kuva.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.