Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  vain suomalainen ajaa näin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.6.25 14:35:55

Motarilla meni peräkkäin asuntoautoja ja peräkärryä vetävä auto ja jokin pikkuauto. Pikkuauto ajoi varmaan 70 , ne kaikki ohittivat sen mutta sitten tämä peräkärryä vetävä jäi ajamaan asuntovaunujen rinnalle, hekin ajoivat enintään 80, no aikani siinä katselin, kun olin sen perässä ja sitten laitoin turbon päälle ja ajoin perään kiinni, no sitten tajusi että kai hänen on nyt mentävä sinne asuntoauton taakse ja päästettävä 120 menevät ohi....

Re: vain suomalainen ajaa näin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.6.25 14:39:13

Kyllä ne ulkomaalaisetkin osaa ton takapuskurissa roikkumisen.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   13.6.25 14:53:46

Joo, kyllä muutkin joskus ajavat kuin aloittaja.

Lähettäjä: V8 
Päivämäärä:   13.6.25 14:56:40

Kerrotko vielä, että miten laitoit turbon "päälle"? :))

Päivämäärä:   13.6.25 14:59:44

Painamalla kaasu! Ensin ajoin matkan päässä körötelleen sen peräkärryn perässä, mutta sitten kun se vain jatkoi siinä rinnalla ajoa 80, niin ajattelin että näkee, kun joku on kontissa kiinni, että pitäisiköhän väistyä... Vasemmallahan ei saa ajaa normaalisti vaan ainoastaan ohittaen jotain. Tämä jäi siihen ajamaan eikä päästänyt letkaa takana enää ohi.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   13.6.25 15:22:16

Taukkeja liikenteessä riittää. Hassua sinänsä, koska liikenne, ja varsinkin maantieajo, on todella selkeä homma: kun viitsii opetella säännöt ja ajaa niiden mukaan, niin ei tarvitse edes paljoa päätä käyttää.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   13.6.25 15:32:58

Elä aloittaja huoli, kyllä muuallakin rattiraivoajat ajelee peräkontissa kiinni.

Lähettäjä: djed 
Päivämäärä:   13.6.25 15:37:24

Olen usein ihmetellyt noita, jotka motarilla jäävät ajamaan jonkun viereen sen sijaan, että menisivät ohi kuten kuuluu.

Jotkut taitavat tehdä sen siksi, kun haluavat näyttää, että "mullapa on parempi auto". Varsinkin miehillä tätä näkee. Minua alkaa aina naurattaa tuollaiset, jotka jäävät ikiajoiksi viereen ajamaan ja virnuilevat ja hymyilevät toisella kyynärpäällä ikkunaan nojaten. Tekee aina mieli laittaa ikkunaan lappu, jossa lukee "Siihenkö se autosi hyytyi? :DD", jos sillä saisi jumittavaan kulkupeliinsä vähän vauhtia... :')

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   13.6.25 16:45:42

Sähköautot taitaa ajaa hiljaa jos akku vähissä. Kun bensa oli oikein kallista pari vuotta sitten niin motarilla tuli erikoinen ilmiä- osa ajoi vaan satasta että bensaa kuluu vähemmän

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.6.25 17:27:43

Voitko selittää mikä sun mielestä tästä tekee juuri suomalaisten tavan? Se, että on jotenkin nautinnollista päästä osoittamaan sormella kuinka huonoja taas juuri suomalaiset on?

Lähettäjä: Sari 
Päivämäärä:   13.6.25 17:35:10

Kaasupolkimella päälle laitettava turbo?
Ymmärrän toki, ettei ahtopainetta jokatilanteessa tarvita, mutta että laitoit päälle erikseen turbon, okei.
Kiinnostais nähdä, millainen tekniikka autossasi on turbon osalta.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   13.6.25 19:36:10

"Kun bensa oli oikein kallista pari vuotta sitten niin motarilla tuli erikoinen ilmiä- osa ajoi vaan satasta että bensaa kuluu vähemmän"

Ja mitä erikoista tässä on? Olettaen että sitä satasta ajetaan sillä oikealla kaistalla ja jätetään se ohituskaista niille kovempaa ajaville. Ajan yleensä 100-110km/h mittarilla ihan siksi, että mun autossa ajomukavuus on silloin parempi. Toki myös bensan kulutus on hieman pienempi.

Päivämäärä:   14.6.25 12:20:56

Toinen huomio oli eilen, kun risteyksessä oli liikennevalot pois käytöstä, ajoin päätietä ja näin, että oikealla autoja odottaa ja näin kolmion siellä. No sitten olin juuri siinä kohdalla, kun sieltä kolmion takaa auto tulee hyvää vauhtia edestä. Sydän pomppaa ja huudatan torvea täysillä.
Että näin niitä kolareita tulee kun ei vain noudateta yhtään mitään säntöjä. Minä minä ensin, minulla on kiire, en voi odottaa sitä puolta minuuttia ettei tule autoja ja voin mennä. Siinä ois tullu mukavasti uutta peltiä ja maksumieheks ois joutunu tämä kuski. Ois kyl varmaa paennut paikalta.

Päivämäärä:   14.6.25 13:13:08

Aloittajahan tässä vain kertoo ettei ole juuri ulkomailla ajellut.

Lähettäjä: Manne 
Päivämäärä:   14.6.25 13:20:42

Etkö edes Editloppenissa?

Lähettäjä: Eioikealtakoukata! 
Päivämäärä:   14.6.25 13:23:11

Kuule pahinta on että jotkut katsoo oikeudekseen myös ohittaa oikealta kun olet toisen takana vasemmalla kaistalla vähän hitaassa ohitustilanteessa ja sitten kehtaa koukata eteen...joo en tiedä ymmärrättekö mutta tätäkin tapahtuu suomalaisten toimesta tuolla hektisessä kiireessä jossa kaikki paahtaa yli nopeusrajoituksen
En ole koskaan suuttunut niin paljon liikenteessä kuin tuollaisella hetkellä

Lähettäjä: ........ 
Päivämäärä:   14.6.25 13:31:47

Kyllä ohituskaistatiellä saa ajella oikealta vasemmalla tupeksivien ohitse, jos ajaa rajoitusten mukaan. Hulluahan se olisi lyödä liinat kiinni sen takia, että vasemmalla joku ääliö ajelee hitaammin kuin mitä oikea letka.

Päivämäärä:   14.6.25 14:02:30

Kyllä olen ulkomailla ajanut. Saksan autobaanoilla päälle ajettais jos nyssyttäisi vasenta kaistaa kahdeksaakymppiä.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   14.6.25 15:04:21

Aivan varmasti myös Saksassa on näitä tientukkoja, mutta sillä erolla, että Saksassa on nopea kaista jossa on erikseen himmailu kielletty..
Suomessa ei ole kielletty kuin häiritsevä ajo ja ikävä kyllä esimerkiksi kuuttukymppiä köröttely ilman syytä 80 alueella on laitonta.

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   14.6.25 15:43:29

Voin kertoa, että se motarilla vieressä ajava urpoilija on mun mies, joka ohittaa vakionopeudensäätimellä tismalleen 120km/vauhdissa.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   14.6.25 16:07:31

Aloittajalla hermo vähän kireällä selkeästi. Suosittelen relaamaan.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   16.6.25 14:29:40

Kyllähän se ärsyttää kun on satasen rajoitus ja oikealla kaistalla ajetaan kahdeksaa kymppiä, vasemmalla yhdeksää kymppiä. Siis pitkissä jonoissa.

Päivämäärä:   16.6.25 20:13:20

No pakkohan se on oikealta ohi mennä, jos vasemmalla kaistalla on hinureita ja vauhti hitaampi kuin oikealla.

Lähettäjä: Tipu 
Päivämäärä:   17.6.25 07:40:30

Oikealtaeikoukata: näille koukkijoille laitetaan vasen kaista tukkoon menemällä tarpeeksi lähelle edellä ajavaa ja ei todella anneta tilaa, kun laittavat vilkun vasemmalle ;) Joo, oikealta saa ohittaa ja joskus ruuhkaisempaan aikaan jonot vetää miten sattuu mutta sellaisia perseilijöitä, jotka tahallaan koukkivat ees taas, kun luulevat sen nopeuttavan jotain, täytyy vähän kouluttaa. Sama ne, jotka vetävät päättyvää kaistaa (esim.tietyömaa) täysiä tappiin saakka, vaikka kaikki muut ovat jo siirtyneet jatkuvalle kaistalle, voi aivan hyvin seisottaa siellä kaistan päässä tovin aikaa.

Päivämäärä:   17.6.25 08:13:49

"Sama ne, jotka vetävät päättyvää kaistaa (esim.tietyömaa) täysiä tappiin saakka, vaikka kaikki muut ovat jo siirtyneet jatkuvalle kaistalle, voi aivan hyvin seisottaa siellä kaistan päässä tovin aikaa."
Tämä kertoikin kaiken sinun ajotaidoistasi. Tai siis niiden puutteesta.

Lähettäjä: Tipu 
Päivämäärä:   17.6.25 10:15:04

- Ei, vaan niistä idiooteista, jotka kuvittelevat, että HE voivat painella päättyvä kaistan loppuun ja tunkea väliin. Kun kaikki muut ymmärtää siirtyä jatkuvalle kaistalle ja mennä sulassa sovussa hidasteen ohi. Kommenttisi kertoo kyllä kaiken sun idiotismista ;) Ja kyllä, muissa tilanteissa annetaan tilaa(esim.joku tajuaa lähellä risteystä olevansa väärällä kaistalla) mutta ei tuollaisille persepäille.

Päivämäärä:   17.6.25 10:25:32

Olen usein ihmetellyt noita, jotka motarilla jäävät ajamaan jonkun viereen sen sijaan, että menisivät ohi kuten kuuluu

Ne on niitä mittatikku-älypäitä, jotka ajaa ohi tismalleen nopeusrajoituksen mukaan, sillä ”ylinopeutta ei saa ajaa”. Ikinä.

Toiset jotka räjäyttää mun tajunnan, on letkat, jotka etenee 2-kaistaista tietä ohituskieltoalueella max 70km/h, kun nopeusrajoitus 80km/h. Sitten kun ohituskaista alkaa, niin perävaunua kuin asuntovaunua vetävät pistää tallan pohjaan ja ajaa letkassa, edellä ajavan puskurissa kiinni yhtäkkiä 85km/h koko sen matkan, mitä ohituskaista kestää. Väliin et pääse, ja koko 10 auton matelijaletkaa et välttis pääse ohi.

Ja sitten se ohituskaista loppuu, huh huh, taas vauhti putoaa siihen seiskakymppiin.

Päivämäärä:   17.6.25 11:08:41

Tipu, ajotaidottomuutesi tuli jo ilmi ekasta viestistäsi. Ei sinun tarvitse sitä enää lisää todistella...

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   17.6.25 11:17:24

Syy ei ole autoilijoissa vaan sännöissä. Ja auton nopeusmittarin virheest.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.