Lähettäjä: Liona
Päivämäärä: 13.6.25 09:20:13
li minulla on yksi kaveri, jonka kanssa jutellessa seuraukseksi itselle jää aina paha mieli. En ole koskaan ennen kokenut tällaista kaverisuhteissa (ja minulla on hyviä ystäviä elämässä useampia tälläkin hetkellä) ja sitä oloa on vaikea selittää, mutta hänen kanssaan näkemisen/soittelun/viestittelyn (joka on aika tiivistä hänen osaltaan) jälkeen tulee nykyään todella huono olo. En oikein osaa kuvailla tilannetta hyvin, mutta tällä kaverilla on tapana salakavalasti vähän väliä piikitellä, lytätä, ivailla ja jatkuvasti kaikessa tuoda esille kuinka hän on muita, ja varsinkin minua parempi. Tavallaan painaa jatkuvasti alas erilaisilla tavoilla. Lisäksi koko kaveruus tuntuu hyvin yksipuoliselta, koska hän ei esim ole lainkaan kiinnostunut siitä mitä minulle kuuluu tai hakua kuunnella asioitani (korkeintaan kysyy kuinka koirani voi…). Eli käytännössä puhumme aina hänen asioistaan ja ongelmistaan. Olen mielestäni hyvä kuuntelija ja mielelläni tuen muita ihmisiä, mutta tämä tilanne on alkanut käydä aika raskaaksi. Hänen näkemisensä/ saapuva puhelu / häneltä kilahtaa wa viesti saa minussa aikaan vaan stressiä.
Tilanteesta minulle hankalan tekee se, että hän joka puhelun loppuun kertoo kuinka rakas ja korvaamaton ystävä olen hänelle ja kuinka hänellä ei koskaan ole ollut kaltaisteni ystävää jolle voi kertoa kaiken. Siksi tunnen huonoa oloa siitä, että koen näitä negatiivisia tunteita häntä kohtaan. Olenko huono ystävä näiden mietteiden takia. Haluan toki olla sellainen ihminen, jolle ihmiset voi turvallisesti avautua ja olla sellainen kaveri joka auttaa aina, mutta tässä tilanteessa joku tuntuu väärältä. En oikein tiedä itsekään miten tähän pitäisi suhtautua.
Olen tosi huono tällaisissa asioissa, joten kertokaas onko teillä ollut vastaavia ystävyyksiä ja miten olette toimineet? Oletteko saaneet tilanteen jotenkin toimimaan? Oletteko esim päätyneet viilentämään välit? Vai onko vika nyt vain minussa?
|