Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä tekisitte varausten kanssa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.6.25 20:50:04

Olimme suunnitelleet lomalle viikon matkaa tuttavien kanssa. Nyt pitäisi varata majoituksia, mutta kun kyselen niistä, että mitä varataan, mies vastaa vain ettei hänellä nyt aikaa katsoa ja kaikki käy. Hän siis odottaa että mut maksavat ne tai minä varmaan. Näistä tulisi yhteensä yli 1000 e luotolle enkä voi ottaa sellaista luottoa. Nyt olen kysellyt muilta että mitä varataan, mutta sieltäkään ei vastata. Eli annanko vain olla ja odotan, että joku sanoo jotain? Vai käännetäänkö se sitten myöhemmin niin, että kun en varannut mitään? Tosiasia on kuitenkin etten pysty rahoittamaan tuota edes luotolla jos molempien majoitus pitää maksaa. Eihän se varaus anna vaan varata vaan se pitää myös maksaa.

Re: Mitä tekisitte varausten kanssa

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   12.6.25 20:58:10

No mitäs jos sanoisit suoraan että sulla ei ole varaa maksaa. Etsit paikat ja kerrot muille että tarvitset x summan rahaa jokaiselta jotta voit tehdä varaukset

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   12.6.25 21:02:05

Sanot suoraan että varataanko tämä, siirrä mobilepaylla mulle puolet/ xx euroa, niin teen sen jälkeen varauksen.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   12.6.25 21:04:56

Mitä kautta yrität varata, ei kaikkialle pidä maksaa koko summaa etukäteen.. enkä maksaisi.

Mutta juuri noin, linkki jokaiselle (perusta vaikka wa ryhmä tai jotain) paikkaan mitä olet katsonut ja maksaa tämän ja tämän verran per nuppi, tarvitse vastauksen pvm x mennessä ja jos päätös on ok kaikilta niin rahat tilille seuraavaan pv mennessä niin voit tehdä varauksen. Jos vastauksia ei tule niin siihen samaan ryhmään että ilmeisesti reissu perutaan, sinä ET valitettavasti tee varauksia omalla luotollasi ilman selkeää OK:ta JA maksua. Sillä lailla hyvin yksinkertaisesti ja selkeästi kaikki viestiminen niin a)miehetkin ymmärtää b)jos tulee rutinaa jälkeenpäin niin olet antanut selkeät ohjeet ja mitään ei tapahtunut, voi voi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.6.25 10:52:56

Aika moneen paikkaan voi myös varata ilman maksua. Voi olla vähän kalliimpaa, mutta onnistuu. Kysy, mitä haluavat.

Toiset voi myös laittaa rahaa suoraan sun luottokortille, tilinumero ja viitenumero (aina sama) riittää. Ei tarvi kierrättää sun tilin kautta.

Jos toisia matkalle "lähteviä" ei kiinnosta pätkän vertaa, unohda koko juttu.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.6.25 10:55:49

Hyvänen aika, puhu ihmisille.
Ei kukaan sun ajatuksia ja tilin saldoa tiedä.

Varmasti kääntyvät sua vastaan, jos olet luvannut hoitaa, etkä saa suutasi auki.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.6.25 11:27:29

Etkä missään nimessä varaa sellaisia, mitkä pitää maksaa jälkikäteen. Sitten on vielä vaikeampi saada toisilta rahat.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   13.6.25 11:48:39

Noin ilmeisen lokkipariskunnan kanssa en lähtisi minnekään. Ja lokkeilevaa miestä en pitäisi.

Sano miehelle kuitenkin kokeeksi, että hän voi varmaan hoitaa tämän, kun miehethän osaavat tämmöiset asiat paljon paremmin. Hymyile söpösti ja asettele vähän kukkia. Varaudu kotilomaan.

Lähettäjä: Lila 
Päivämäärä:   13.6.25 12:00:03

Et maksa mitään ominpäin. Helpoin tosiaan tehdä joku yhteinen Whatsapp ryhmä, sinne laittaa mahdollisia majoituksia ja teksti että voit varata kunhan JOKAINEN maksaa sinulle osuutensa ensin.
Älä varaa mitään ominpäin, käy vielä niin ettei kukaan maksa koska majoitus ei syystä x käy heille.
Jos muut eivät kommentoi mitään ryhmässä niin sitten jää majoitus varaamaatta.

Lähettäjä: Riepu 
Päivämäärä:   13.6.25 12:16:47

Ai mitä tekisin? Juuri noin kun on jo monikin neuvonut; selkeä viesti yhteiseen wa-ryhmään, että varaan tämän ohessa esittämäni majoituksen heti kun jokainen osallistuja on maksanut minulle oman osuutensa x euroa tavalla y. Pyytäisin osallistujilta myös kuittausta kyseiseen ryhmään, kun maksu on lähtenyt tai laittaisin ryhmään viestin jokaisesta maksusta tyyliin "Kiitos Matti ja Mervi, maksu tuli perille!".
Todellakaan en varaisi omilla rahoillani yhtään mitään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.6.25 13:48:09

Samaa sanoisin kun muutkin. Älä vaan varaa ja maksa mitään omilla rahoillasi, ennen kun osallistujilta on rahat tilillä.

Jos kiinnostus ja aikaansaavuus reissua kohtaan on noin matala, ei samoilla vätyksillä ole joko aikaa lähteä (ja jättävät maksamatta, "kun eihän he lähteneet mukaan!") tai maksua karhutessa menee välit kokonaan (ja silti voi jäädä rahat saamatta) kun henkilöt ei muista/jaksa/viitsi maksaa.

Päivämäärä:   13.6.25 13:52:38

Älä lähde ollenkaan reissuun, jos rahat noin tiukilla.

Meillä ihan normaalia, että minä maksan koko porukan matkoja, ruokia ja majoituksia, jälkikäteen sitten jaetaan kuluja. Mutta en matkusta viimeisillä rahoillani.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   13.6.25 14:24:47

Olen järjestänyt kymmeniä kaveriporukan reissuja. Jos rahaa ei tilillä näy, et maksa, ellei ihminen ole vuosien takaa tuttu ja tiedät, että kuittaa asian varmasti. Ja sanon tämän nyt ihmisenä, joka järjestää vuosittain mm kymmenen hengen reissuja. Olen antanut muutamalle maksuaikaa esim viikon, jolloin itse en saa harmia asiasta ja tiedän, että henkilö kyllä hoitaa asian palkkapäivänä. Noin epämääräisessä tilanteessa en varaisi mitään.

Lähettäjä: 7jib 
Päivämäärä:   13.6.25 14:31:19

"Älä lähde ollenkaan reissuun, jos rahat noin tiukilla."

No aika monella on varaa maksaa oma matka mutta ei sen lisäksi esim. kolmen muun ihmisen matkaa.

Lähettäjä: Lila 
Päivämäärä:   13.6.25 15:00:25

Älä lähde ollenkaan reissuun, jos rahat noin tiukilla.

Minä en kenenkään muun matkoja sponssaa. Jos ei kiinnosta maksaa niin sitten ei lähdetä. Nykyään vielä kun on naurettava helppo tehdä Whatsapp ryhmä ja muiden maksaa esim mobilepaylla niin ei todellakaan kaadeta reissun kuluja yhden kontolle.

Päivämäärä:   13.6.25 15:52:48

Riippumatta majoittujien lukumäärästä aloittajalla ei ollut sitä tonnia kasassa. En lähtisi lainkaan tuossa rahatilanteessa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.