Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Eropaskaa vol 2

Lähettäjä: Taas tätä 
Päivämäärä:   12.6.25 17:24:42

Jatkan tätä päiväkirjaani täällä. Äsken kävi välittäjä arvioimassa ja sain hänen lähdön jälkeen paniikkikohtauksen.

Mä en osannut linkittää aiempaa, tai sitten ei vaan aivot toimi. Voisiko joku ystävällinen sielu auttaa?

Re: Eropaskaa vol 2

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.6.25 03:02:45

Mies esittänee ylirauhallista ja jopa mukavaa, jotta saa asiat helposti järjestettyä. Asunnon myynnin ja väliajan ennenkuin lähtee kokonaan.
Osaavat olla laskelmoivia.

Päivämäärä:   13.6.25 05:31:51

Edellinen, katsotaan onnistuiko.

Juuri eilen kuulin, että toisellekin naiselle kaveripiirissä oli käynyt näin. Eli mies jätti täysin puskista. Mä menen jo ensi viikolla katsomaan kämppää.

Ja kyllä mäkin olin todella surullinen vanhempieni luona. Mutta kun ovat vanhempia ihmisiä, niin pelkäsin, että ottavat asian liian raskaasti, ja jotain sattuu.

Jotenkin lopullista. Mies yritti eilen kysyä, että mitä tehdään tämän ja tuon (käytännön asian) kanssa. Mä vastasin, että päätä sä, kun sä oot tämän päätöksen tehnyt. Hän ei ole yleensä asioissa tottunut tekemään itse päätöksiä, vaan aina ollaan tehty ne yhdessä ja minä tehnyt lopullisen päätöksen ja hoitanut kaiken siihen liittyvän (pankki, veroasiat, vakuutukset yms). Nyt mä vaan sanoin, että mulle on aivan sama kuka tätä myy, jos myy ja mitä tehdään yhteisille vakuutuksille. Hoida ihan itse ne niinkuin parhaaksi näet ja sovi meille yhteinen pankkiaika lainan eriyttämiseksi.

Päivämäärä:   13.6.25 05:37:31

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=10080043&t=10080043

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   13.6.25 08:10:37

Hyvä, juuri näin ! Mies hoitakoon kun päätöksen pystyi noinkin nopeasti lähdöstä tekemään !

"Hoida ihan itse ne niinkuin parhaaksi näet ja sovi meille yhteinen pankkiaika lainan eriyttämiseksi."

Ei pelkästään lainan eriyttämiseksi, pankin juristi on ihan hyvä ja helppo osoite myös osituksen tekemiseen kun niin moni tieto jo valmiiksi siellä pankissa on.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   13.6.25 08:45:06

Ei kannata luottaa, että mies hoitaisi mitään isompaa asiaa reilusti, vaan itse kannattaa olla hereillä kaikessa omaisuuden jaossa.

Itse suhtautuisin mieheen niin kuin luopioon suhtaudutaan.

Päivämäärä:   13.6.25 10:39:19

Mä oon niin vainoharhainen, että olin yhteydessä jo asianajajaan, jota suositeltiin. Odotin vaan että sain eilen sen hakemuksen itselleni.

Yritän tehdä tänään töitä, mutta on aika takkuista. En kuitenkaan halua, että työnantaja joutuu kärsimään minun ongelmistani, niin teen, mitä pystyn.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   13.6.25 10:45:48

Sinä taidat aina laittaa kaikki muut itsesi edelle. Vanhemmat, miehen, työnantajan jopa!

Sinä sait vasta PANIIKKIKOHTAUKSEN! Sinun täytyy pitää huolta itsestäsikin!

Päivämäärä:   13.6.25 14:25:36

Kiitos, mä tiedän. Ja yritän.. mutta on paljon helpompi pitää muista huolta kuin itsestä.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   13.6.25 14:48:24

Kuulostaa niin tutulta - olen itsekin vastaavassa tilanteessa kannatellut muiden tunteita ja ollut niin vahva ulospäin. Näin jälkikäteen: ei olisi kannattanut. Sen seurauksena ihmiset näkevät minut jonain yli-inhimillisen vahvana peruskalliona, joka ei järkähdä mistään. Ja jos vähänkin pyydän apua tai kuuntelijaa, niin ihmiset säikähtävät tiehensä (vaikka olisin tukenut heitä kuinka paljon itse). Eivät kysele miten menee tai tunnu muutenkaan välittävän.

Ja sekin, että kerroit miehelle tunteistasi -sinulla on siihen oikeus!

Mieti, miten paljon parempi fiilis ja tilanne sinulla voi olla puolen vuoden päästä.
Ja että miksi antaisit koko elämäsi ihmiselle, joka ei osaa sitä arvostaa.
-Nämä ajatukset auttoivat minua eteenpäin.

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   13.6.25 15:23:26

Joidenkin ihmisten on vaikea suhtautua henkisesti romahtaneeseen ihmiseen, joka on normaalisti se vahva tunnelman luoja ja ongelman ratkaisija, jolle soitetaan kaikenlaisista asioista, kun tarvitaan tukea ja apua.

Päivämäärä:   13.6.25 15:35:31

Kiitos taas, ihanat!
Kyllä ihmiset näkevät mut nyt murtuneena. Ja olen ihan häkeltynyt siitä rakkaudesta, mitä saan osakseni. Että mäkin saan olla haavoittunut. Kaikki rakkaat ystävät on jo vuoronperään pyytäneet luokseen asumaan. Tiedän olevani oikeasti onnekas, että mulla on tällaisia läheisiä. Ikuisesti kiitollinen!

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   13.6.25 16:09:02

En ollut mitenkään romahtanut, olisin kaivannut tukea ja kuuntelua eikä se ole mielestäni kohtuuton vaatimus.

Ja kuten jo sanoin, minulle tultiin kertomaan että pettäminen ei ole niin paha (järjestelmällisesti silloisen hyvän ystäväni kanssa?!). Tai lässytettiin jostain avoimesta suhteesta - siinä vaiheessa kun toinen on jo pettänyt. Osa myös epäili, että olisin joku pihtari tms ja sillä ajanut puolison pettämään (en ole). Rupsahtamisesta eivät sentään voineet syyttää kun puolisoni on se rupsahtanut tapaus joka ei pidä itsestään huolta.

Että puolison vuoksi sai pettyä paitsi siihen pettäjäystävään, myös moneen ihmiseen joita oli itse auttanut ja tukenut.

Tämäkin kriisi käynnisti sitten elämänmuutoksen parempaan suuntaan.

Päivämäärä:   13.6.25 16:14:15

Olen tosi pahoillani, Mä, että elämässäsi ei ollut ystäviä silloin, kun heitä tarvitsit. En edes voi kuvitella, miten kauheeta tuo on ollut, kun "ystävät" on kommentoineet noin.

Niinhän sitä sanotaan, että vasta tiukan paikan tullen punnitaan tosiystävyys.

Lähettäjä: Jätetty mies 
Päivämäärä:   13.6.25 17:12:02

Vuosi mennyt ja en vieläkään tolpillaan. Peruskallion elkein hoitanut kaikki arkiset asiat, ero asiat kesken. Niin kun yllä aiemmassa tekstissä päälle päin osaan näyttää vahvaa ja selviytyjää, mutta sisin huutaa tuskaa.

Päivämäärä:   13.6.25 21:48:53

Olen niin pahoillani, Jätetty mies. Jos haluat vertaistukea, niin laita sähköpostiosoite. Ja sama koskee myös muitakin.

Vertaistuki best

Päivämäärä:   14.6.25 07:29:16

Tein väärin, ja luin äsken miehen viestit. Ei varmaan olisi pitänyt, mutta kun siitä ei saa mitään irti. Ei edes kaduta, mutta tärinä ei lakkaa.

Lähettäjä: kisu 
Päivämäärä:   14.6.25 07:36:26

Taas tätä: tuliko viesteistä ilmi jotain uutta, mitä mies ei ollut sinulle kertonut? Ymmärrän hyvin tarpeen yrittää saada selvyyttä asioihin, vaikkakin sitten ei-sallituin keinoin.

Päivämäärä:   14.6.25 07:53:24

No siis varmistui se, että myös toinen osapuoli on eroamassa tämän takia. Olihan siellä vaikka mitä, toki myös selitystä siitä, kuinka huonosti meillä menee. Lirkutellut uudelle samalla tavalla kuin mulle.
Alkaa suru väistyä raivon tieltä.

Päivämäärä:   14.6.25 07:57:08

Voi hemmetti. Eli siis samaan aikaan uudelle selostanut että teillä menee huonosti, mutta kotona kuitenkin kaikki ollut hyvin? On noi miehet uskomattomia.
Ehkä sinun asemassa tekisi mieli sille uudelle kertoa, että kotona ollut vähän eri tilanne, mutta toisaalta mitäpä se auttaisi, ja varmaan pitäisi vaan katkeran tilityksenä?

Päivämäärä:   14.6.25 08:04:11

Sain tämän naisen miehen kiinni ja sovittiin että jutellaan aamulla. Jos ei muuta niin vertaistukea. Kyllä mä aion kertoa tälle miehelle, minkälainen tyyppi mun mies on, koska heillä on niitä lapsiakin. Ja äiti-ihmisenä ajattelee, että lapsia pitää suojella.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.6.25 08:33:49

Siis onko eksäsi väkivaltainen tai kiinnostunut lapsista? Apua, tuota et kertonut aiemmin, mutta ehdottomasti kerrot eteenpäin, lapsia pitää tosiaan suojella. Missä omat lapsesi ovat olleet liittosi aikana, miten pystyit heidän turvallisuudestaan huolehtimaan?

Lähettäjä: köhöm 
Päivämäärä:   14.6.25 08:35:34

Ehtinyt tapahtua tosi paljon parissa päivässä! Näyttää vähän siltä että adrenaliinipiikki on kannatellut tätä viikkoa, tämä olennaista siksi että kannattaa varautua siihen että ensi viikolla tulee pieni uupumusvaihe kun adrenaliinit loppuu. Että jos olo menee ihan vetämättömäksi niin se voi johtua tuosta.

Toinen juttu on se, että jos tulee tärinäreaktioita niin antaa täristä ja vapista niin paljon kuin keho haluaa tehdä. Tärinä on kehon luonnollinen tapa purkaa stressiä pois. Jos vaan olet sellaisessa paikassa missä voit rauhassa olla, niin anna täristä niin julmetusti kun vaan irtoaa ilman mitään estelyä tai sensuuria. Tätä käytetään myös tietyissä traumaterapioissa yhtenä menetelmänä.

Olet tehnyt tosi tosi paljon yhden viikon aikana. Nuku, syö, lepää, yritä keksiä jostain jotain hauskaa viihdettä. Päivä kerrallaan.

Päivämäärä:   14.6.25 08:37:18

Ehkä tosiaan hyvä jutella. Jos ei muuta, niin tämä nainenkin tajuaa miten sinua on loukattu ja ehkä herättää ajattelemaan jotain? Kannattaa kuitenkin varautua, ettei se muuta lopputulosta. Jos ovat noin ison päätöksen tehneet, siitä ei varmaan ole helppo perääntyä. Ja ihan oman itsesi takia, koita kuitenkin pysyä asiallisena. Tsemppiä!

Päivämäärä:   14.6.25 08:40:10

Ja kun elämä ei sitten olekaan niin ihanaa uuden kanssa, haluaa sinut takaisin. Mutta takaisin et enää moista ota!

Päivämäärä:   14.6.25 09:21:24

Ei herranen aika, tuleva exä ei ole kiinnostunut lapsista tai ole väkivaltainen. Lähinnä nuo pään sisällä olevat ongelmat ja aika jyrkät näkemykset täytyy tuoda esille.

Viikon aikana on todella tapahtunut paljon, ja varmaan shokki kestää vielä hetken. Tänään
uskaltaudun jo vähän ulos ja tapaan ystäviä. Täytyy antaa vaan tärinän tulla, kiitos köhöm. Ja hyvä ennakkovaroitus tuo mahdollinen väsymys.

Kiitos ihanat!

Niin siis, en ole juttelemassa tämän naisen kanssa, vaan hänen tulevan exänsä.

Lopputulos on varmasti tämä. Kyllä niissä viesteissä oleva

Päivämäärä:   14.6.25 09:22:26

Hups, viesteissä olevat tekstit vakuutti minut.

Päivämäärä:   14.6.25 09:26:39

Aivan, ymmärsin väärin. No ehkä tämän miehen kanssa juttelu voi olla jopa parempi, hän on samassa tilanteessa. Varmaan naisenkin kanssa voisi olla hyvä jutella, mutta olisiko hän siihen valmis, tai haluatko edes itse sitä, riippuu siitä.

Ihanaa kuulla että sinulla on kuitenkin paljon muistakin ystäviä ympärillä kenen kanssa voit jakaa asiaoita. Aikoinaan omassa kriisissä ystävät olivat se kaikkein korvaamattomin apu, jaksoivat kuunnella päivästä toiseen vaikka velloin samoissa asioissa ja ajatuksissa. Ja päivä päivältä pikkuhiljaa ajatuksen selkiytyivät ja olo parani. Niin käy sinullekin, odota vaan <3

Päivämäärä:   14.6.25 09:35:51

Kiitos, kisu. Yksi uusi asia,mikä sai lähes raivon partaalle oli se, että he ovat olleet meillä. Meidän kodissa on siis touhuttu ja hempeilty. Tämä on minusta niin väärin.

Mä jo pelkäsin, että jään pelkän surun keskelle, mutta nyt alkaa olemaan jo muitakin tunnelmia tämän myötä. Sen takia en osaa edes katua viestien lukemista, vaikka mieshän siitä veti hirveetä raivarit.

Lähettäjä: Peke 
Päivämäärä:   14.6.25 09:39:53

Mies taitaa olla vähän pöljä kun paljastanut huoneensa Naisen kotiinne tai sitte haluaa vain tarkoituksella loukata kertomalla tämän.

Päivämäärä:   14.6.25 09:40:02

Anna vetää raivarit. Tyypillistä, että ollaan enemmän pahoillaan vaikka siitä että toinen lukee viestit, kun siitä mitä tehty.
Vähän sama jos pettäjä jää kiinni ilman että itse kertoo, usein on enemmän vihainen toiselle joka tämän tiedon jotenkin urkki, kuin itse teosta.

Ja koita ajatella positiivisesti, ehkä tuo viha ja raivo auttaa sinua pääsemään eteenpäin ja surunkin yli?

Lähettäjä: Riesa 
Päivämäärä:   14.6.25 10:04:38

Viha ja raivo kuuluvat olennaisena osana eroprosessiin, niistä saa hurjasti voimaa. Anna itsellesi lupa olla raivoissasi, exäsi on käyttäytynyt todella törkeästi sinua kohtaan ja sinulla on oikeus olla vihainen. Se ei tatkoita sitä, että vihaisit häntä lopun elämääsi tai jäisit katkeraksi, anteeksiannon aika on paaaljon myöhemmin ja se kannattaa tehdä vain itseään varten (jotta katkeruus ei jää kalvamaan), exälle siitä ei tarvitse puhua. Käytä ihmeessä vihan tuoma energia hyväksesi, surun aika on sitten myöhemmin ja toivottavasti siinä kohtaa olet saanut kunnollisen välimatkan exääsi sekä psyykkisesti, että fyysisesti ja saat keskittyä suruusi ilman exää. Tuossa vaiheessa kun on altis siltä suunnalta tuleville lirkutuksille ja lähestymisyrityksille, niitä kun on lähes 100% varmuudella tulossa, kun kyseessä on tuon tyyppinen mies. Tsemppiä tosi paljon! <3

Päivämäärä:   14.6.25 11:19:08

Kiitos rohkaisevista kirjoituksista. Juttelin naisen tulevan exän kanssa. Heillä oli käynyt täysin identtisesti, eli kaikki oli ollut hyvin, ja sitten pudotettiin pommi. Oli tosi kiva kuuloinen tyyppi.

Ihan järkyttävää, että nämä on valmiita rikkomaan perheitä, ja etenkin lapsia himon takia. Mutta jokainen tyylillään..

Päivämäärä:   14.6.25 11:23:24

Suosittelen varmuuden vuoksi käymään sukupuolitautitesteissä, jos molemmat pettäjät ovat harrastaneet seksiä myös tulevien exiensä kanssa sekaisin.

Päivämäärä:   14.6.25 12:21:32

Auh siis ovat olleet teillä.

Ei ollenkaan ihme jos nousee vihaisia fiiliksiä pintaan!

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   14.6.25 12:40:02

Erittäin ikävää, että ovat olleet kotonanne. Uskomatonta toimintaa mieheltä.
Mikä noita ihmisiä vaivaa? Erota voi kyllä, mutta missä on pitkän suhteen ja puolison kunnioitus? Asiat voisi tehdä siistimminkin.

Päivämäärä:   14.6.25 13:21:53

Kiitos myötätunnosta taas. <3
Tuo meillä oleminen oli mun mielestä niin räikeää tahallista ilkeyttä, että se on todennäköisesti se asia, mistä en tule pääsemään yli.

Päivämäärä:   14.6.25 13:29:35

Ei pettäjä mieti, että kotona olisi sopimattomampaa pettää. Kotihan on ihannepaikka pettämiselle, kun siellä ei liiku ylimääräisiä, eikä jää siis helposti kiinni. Ei myöskään mene rahaa, kuten hotelliin menisi.

Itselläni on miestuttava, jolla 30 vuoden liitto. Joka kerta, kun vaimo on viikonlopun harrastusmenoissaan, mies yrittää saada kotiin jonkun naisen; etsii näitä koko ajan netistä, ja jokin pitkäaikaisempi hoitokin on vireillä. Tietysti vielä parempi, jos pääsee naisen asunnolle, kun ei tarvitse vältellä naapureita.

Päivämäärä:   14.6.25 14:19:49

Luulen, ettei miehille koti ole niin "pyhä" kuin naisille. Enkä nyt siis tarkoita puolustella miestäsi, mutta luulen ettei ajattele asiaa ihan samalla tavoin kuin naiset. Sen sijaan tuolle toiselle naiselle olisi luullut olevan paha paikka tulla teidän kotiinne, nähdä yhteisen elämän merkit/valokuvat jne..

Lähettäjä: harmi 
Päivämäärä:   14.6.25 15:05:37

Kysyitkö mieheltä mitä sen päässä liikkui, kun kotina leperteli samaan aikaan kun suhde toisaalle? Vai oliko vaan teatteria, että sai kotona pidettyä asiat rauhallisina kunne oli paljastusten aika?
Tuo on se asia mikä itseä olisi ainakin eniten suututtanut.

Päivämäärä:   14.6.25 15:10:30

Nomadi ja kisu, olette oikeassa. Itse olen pitänyt kotiani turvapaikkana. Nyt on olo, että tuo paikka on häpäisty.

Miehen vastaus kaikkeen on "emmätiiä", joten ei tuohonkaan vastausta tullut. Sen kuitenkin sanoin, että enää hän ei ikinä saa tuoda naista meille. Jos jää siitä kiinni, niin soitan poliisit.

Päivämäärä:   14.6.25 20:31:53

Ei hyvää päivää. Mä tosiaan olin rehellinen sille naisen tulevalle exälle. Kerroin kaunistelematta mutta myös mustamaalaamatta asioita, jotka mun mielestä hänen pitää isä-ihmisenä tietää.

Nyt mulle raivotaan ja kiukutaan, että "en voi uskoa, että sä kerroit sille ihan kaiken". *ttuako ei ollut rehellinen itse sille auvoisalle emännälle. Mä kyllä sanoin, että sulla ei ole mitään oikeutta olla mulle vihainen. En ihan oikeasti tajua, miten se kehtaa! Kuulemma etsii vuokrakämpän ja lähtee menemään.

Oon ehkä tarpeeksi ärsyyntynyt, että kommentoin vaan, että eikuvvaa.

Päivämäärä:   14.6.25 20:40:05

Varsinainen sankari tämä kaveri tosiaan. Varmaan naurattais jos ei itkettäis!

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   15.6.25 00:19:19

Jos pettäjä alkaa syyttelemään niin voi hyvin sanoa ihan suorat sanat. Itsekin rauhallisena ihmisenä pistin petturin vaatteet lähtövalmiiksi pihanurmelle lumihankeen ja sanoin, mitä tähän ei viitsi laittaa. En normaalisti käyttäydy niin.
Se tekee ihan hyvää omalle päälle. Antaa ihan sitä samaa takaisin. Kun paluuta entiseen ei ole ja ei katumuksen hiukkastakaan havaittavissa.

Päivämäärä:   15.6.25 08:28:26

Joo, ei ehkä pitäisi enää yllättyä mistään. Nyt toki ollaan mykkäkoulua. Itse sanoin normaalisti "huomenta". Mutta en jaksa lähteä tuohon.

Mun puolesta saa lähteä vaikka heti.

Ja silti, sydän on tyhmä. Ja jos pelkällä tunteella ajattelen, niin toivon että se epäitsekäs, nyt poissaoleva ihminen tajuais virheensä. Tässä on nyt jotain niin pahasti rikki, että ei tätä tällaisenaan voi korjata. Mutta ihan hänen itsensä takia, toivoisin että ottaisi teoistaan vastuuta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.6.25 08:36:15

Tunnustamalla tosiasiat pääsee eteenpäin. Se ottaa aikansa.

Et ole huolissasi miehen uuden kumppanin lapsista etkä takuulla toivo _hänen itsensä takia_ ottavan vastuuta tekemisistään. Ja se on ihan ok ja normaali reaktio, ei sinun kuulu tai tarvitse olla millään tavalla jalo tässä tilanteessa. Mies on käyttäytynyt tosi paskamaisesti ja sinulla on täysi oikeus olla kiukkuinen eikä sitä tarvitse verhota mihinkään huoleen jostain tuntemattomista lapsista.

Päivämäärä:   15.6.25 08:51:32

Kyllä mä ihan oikeasti olen huolissani niistä lapsista.
Aikuiset pystytään kärsimään, mutta kun ajattelen niitä lapsia, niin kyllä mua surettaa. Ei he kuitenkaan ansaitse mitään tällaista. En toki minäkään, mutta vähiten he.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   15.6.25 09:30:56

"Sen kuitenkin sanoin, että enää hän ei ikinä saa tuoda naista meille. Jos jää siitä kiinni, niin soitan poliisit."

Menikö nyt vähän överiksi. Onko talo siis yksin sinun? Silti jos mies on vielä siellä kirjoilla / sinne on osoite, niin ei ole rikos tuoda kotiinsa vierasta. Mitä luulet että ne poliisit tuossa tilanteessa tekisivät?

Ja mikä siinä miehessä on niin kamalaa että lapsia pitää siltä suojata, kun ei kerran ole väkivaltainen eikä pedofiili?

Päivämäärä:   15.6.25 10:32:24

Kannattaa ehkä muistaa, että pommi pudotettiin tasan viikko sitten. Sitä saattaa järkytyksessä sanoa, mitä sattuu.

En tässä aio kertoa, kun on henkilökohtainen asia, mutta selkeästi oli jätetty pariviis asiaa kertomatta, mitkä vaikuttaa lapsiperheen arkeen. Asiat ei aina ole niin mustavalkoisia. Vanhempana itse haluaisin ne tietää.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   15.6.25 11:03:44

Siis haikailet takaisin miestä, jota ei voi turvallisesti päästää lasten seuraan? Really?

Päivämäärä:   15.6.25 11:19:54

Jos haluat vääntää asian noin, niin eiku vaan. Missään kohtaa en ole noin sanonut.

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   15.6.25 12:10:10

Nyt sitten joko se mies sieltä kämpästä ulos, tai itse lähdet muualle asumaan. Tuo, että yrität asua vielä miehen kanssa samassa asunnossa, on vain epätoivoista roikkumista sen ihmeen toivossa, että kaikki palaisi kuin taikaiskusta entiselleen. Tilannehan on niin selvä, että mitään mahdollisuutta entiseen paluuseen ei ole.
Tuossa vaiheessa on nyt vain otettava ja hoidettava käytännön järjestelyt ja mitä pikemmin, sen parempi. Jompikumpi hommaa asunnon muualta. Eropaperit käräjäoikeuteen ja omaa elämää järjestämään. Mieheltä et tule saamaan mitään selitystä, keskustelutuokioita, myötätuntoa, etkä muutakaan apua. On ihan turhaa yrittää "keskustella" ja "selvittää asioita", kun toisella osapuolella ei ole siihen minkäänlaista kiinnostusta. Pura mieltäsi terapiassa, mieheltä et voi odottaa minkäänlaista kädenojennusta. Ja puhun ihan omasta kokemuksestani.

Päivämäärä:   15.6.25 12:16:44

RR kirjoitti asiaa, lue ajatuksella.

Lähettäjä: Xye 
Päivämäärä:   15.6.25 13:43:51

Ei sitä niin vain vuokrakämppää yhtäkkiä saa, varsinkin jos etsii mukavaa sellaista. Ja vaikka tuurilla löytyisikin, usein pääsee muuttamaan vasta kuukauden alussa.

Minä olisin vanhassa kämpässä kiusallanikin siihen asti, että pääsen muuttamaan. Eikös sen miehen pitänyt muuten muuttaa?

Päivämäärä:   15.6.25 13:45:21

Totta, fyysisesti erilleen kannattaa hankkiutua mahdollisimman nopeasti.. Mies nyt uhkaillut lähtevänsä niin hop hop, saisit itse lisää tilaa hengittää ja miettiä rauhassa omaa asumistasi.
Että kun sylettää entistä enemmän puolestasi, totta kai petturi kokee oikeudekseen riehaantua viestien lukemisesta ja vielä niiden sisältämien valheiden ja kertomatta jättämisten sisällöstä ! Coolisti vain, aina voit muistuttaa että sinä et yksipuolisesti lähtenyt uuden perään ja heittänyt törkeällä ilmoituksella pitkää liittoa roskikseen.

Lähettäjä: Autoliino 
Päivämäärä:   15.6.25 14:10:54

Mä en ymmärrä pettämistä muutenkaan mutta se, että tuodaan salarakas yhteiseen kotiin niin on tärkeyden huippu.

Päivämäärä:   15.6.25 15:33:15

Juu, ei pelkoa, kanssaeläjät, että takaisin itkemisen aikakausi olisi menossa. Olen tällä hetkellä shokki tilassa, joten sekä psykologin että asianajajan neuvon mukaan otan aikalisän. En siis sen takia, että odotan, mitä mies tekee vaan sen takia, että saisin itselleni selville, mitä just nyt haluan.

Olin pitkään ystävälläni, kohta näen lasta. Eli vietän hyvin paljon aikaa sellaisten ihmisten kanssa, ketkä aidosti rakastaa mua.

Päivämäärä:   15.6.25 15:42:52

"Olin pitkään ystävälläni, kohta näen lasta. Eli vietän hyvin paljon aikaa sellaisten ihmisten kanssa, ketkä aidosti rakastaa mua."

Kuulostaa hyvältä <3 Ja sitten vielä yöt eri osoitteissa miehen kanssa ihan pian niin varmasti pääset siihen pisteeseen, että tiedät mitä haluat !

Päivämäärä:   15.6.25 16:57:50

Toimit ihan oikein, nyt vaan rauhassa askel kerrallaan eteenpäin!

Päivämäärä:   15.6.25 17:51:42

Juu, samassa sängyssä nukkuminen oli virhe, joten olen nukkunut ulkona viime yöt. Lämpimät kesäyöt on ihania! Ja oikeasti nautin takapihalla olemisesta.

Huomenna todennäköisesti lähden takaisin ystävälleni. Hän on ollut reissussa, ja palaa huomenna takaisin.

Päivämäärä:   16.6.25 08:46:23

Pettäjä-mies saisi häipyä asunnosta, eikä aloittaja.

Päivämäärä:   16.6.25 09:11:13

"Pettäjä-mies saisi häipyä asunnosta, eikä aloittaja."

No jokainen mieluusti ajattelee näin, allekirjoittanut myös, mutta nämä sankarit tuppaavat seuraavaksi jättämään kaikki maksut sitten myös sen jääneen syliin ja tekemään kaikkea muuta hankaluutta siihen arkeen niin joskus voi olla parempi jättää se petturi sinne kämppään muhimaan ja esim myyntiä hoitamaan..

Päivämäärä:   16.6.25 11:21:40

Tänään on taas hyvin itkuinen päivä. Varmaan johtuu huonosti nukutusta yöstä.
Jotenkin vaikea pitää huolta itsestään, kun ruoka ei maistu, ja on todella surkea olo. Onneksi (?) saan sentään olla yksin, kun mies on töissä.

Meillä on lemmikkejä, joista en halua luopua enkä jättää, joten senkin takia täällä hillun. Niistä on kuitenkin aina iso ilo.

Päivämäärä:   16.6.25 11:31:07

3kk,sitten jo helpottaa vähän. Sen aikaa pitää jaksaa, olet vasta ihan alussa. Hetki ja päivä kerrallaan eteenpäin.

Päivämäärä:   16.6.25 11:33:01

Kiitos. Mä yritän parhaani, mutta tää on kyllä sellaista kivireen vetoa.

Päivämäärä:   16.6.25 11:53:35

Kovasti tsemppiä taas. Varmasti menee noin aaltoilevasti fiilikset, vihaa, surua, kiukkua, parempia hetkiä..
Lemmikeistä on kyllä iso apu sydänsuruihin. Ja seuraa yksinäisyyteen, kun se aika koittaa.
Miten muuten teidän lapsille on asia esitetty? Mietin vaan, että aika raskasta sekin, jos lasten edessä pitää pysyä vahvana ja esittää että kaikki ok..

Päivämäärä:   16.6.25 12:24:18

En tiedä, miten toisella puolella asia on esitetty. Meidän perheessä ollaan oltu aina rehellisiä, enkä tästä syystä lähtenyt maalaamaan mitään hätävalheita. Varmasti johtuu siitä, että lapsi on jo aikuinen. Kyllä hän on ottanut tämän tosi raskaasti, mutta yritän olla kuormittamatta häntä, ja olla tukena.

Päivämäärä:   16.6.25 13:54:12

Eli mies on vaaraksi lapsille, mutta aloittaja, äiti itsekin, olisi mieluusti pitänyt miehen silti? Aika erikoista ja itsekästä.

Lisäksi pettäminen on ikävää mutta ei laitonta. Toisen puhelimen ratsaaminen sen sijaan taitaa olla laitonta.

Kolmanneksi, asunnosta poistuminen ja miehen sinne jättäminen ei mitenkään varmista sitä että mies maksaisi asunnon kulut, tai ei vaikkapa antaisi irtaimistoa pois, eikä myöskään poista aloittajan maksuvelvoitetta asunnosta. Sen sijaan jos katsotaan että on muuttanut pois, voi olla ettei miehen loputtomiin tarvitse päästää aloittajaa ennen yhteiseen kotiin urkkimaan.

Ja lopuksi, olen aloittajan puolella sikäli että häntä on kohdeltu tosi ikävästi ja itse varmasti olisin vielä.paljon epärationaalisempi samassa tilanteessa. Kuitenkin pieni herätys siinä ettei ihan mitä vaan hölmöä kannata tehdä eikä.alkaa riitelemään elleinsillä.saavuta mitään. Tuollaisen petturityypit on just toisilleen ihan paras rangaistus, muuta kostoa ei tarvita.

Lähettäjä: Hei nyt 
Päivämäärä:   16.6.25 14:19:12

Aloittaja tarvitsee myötätuntoa, ei tylytystä.

Päivämäärä:   16.6.25 15:12:40

Nyt ihan oikeasti vähän armoa ja rakkautta itseä kohtaan jooko. Sulla oli karmeista karmein viikko, oletko mitään ehtinyt tehdä itsesi hyväksi? Hieronta? Kampaaja? Ihan mitä vaan, että pääset johonkin hemmoteltavaksi. Nyt jos koskaan sellaiseen on tärkeä panostaa.

Päivämäärä:   16.6.25 15:28:22

Olen normaali olosuhteissa -ja jopa tällaisessakin tilanteessa - hyvin järkevä tapaus. Tunnustin viestien lukemisen ja sanoin, että jos haluaa, voi ilmoittaa tästä viranomaisille ja otan vastuun tekemisestäni. Nimettömänä nettipalstalle en kerro elämän kaikkia yksityiskohtia, joten tuota lapsiasiaa voit halutessasi tulkita ihan miten haluat.

Olen samaa mieltä, kuin Hei nyt, että lyötyä ei saa lyödä, ja tämä palsta toimii tietynlaisena tuuletus kanavana.

Mä olen tällä viikolla vielä käymässä kampaajalla. Muuten yritän lukea, sillä kirjojen lukeminen on
mieleistä. Muuten yritän edelleen näitä perusasioita, kuten syöminen ja nukkuminen..

Kiitos köhöm. Ensi viikko ainakin vielä saikkua, joten yritän keksiä jotain kivaa, mikä tuo lisää energiaa.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   16.6.25 15:36:22

"Eli mies on vaaraksi lapsille, mutta aloittaja, äiti itsekin, olisi mieluusti pitänyt miehen silti? Aika erikoista ja itsekästä."

Aloittajahan kirjoitti:

"Lähinnä nuo pään sisällä olevat ongelmat ja aika jyrkät näkemykset täytyy tuoda esille."

Voi olla lapsille jollain lailla haitallinen olematta vaarallinen. Ehkä nämä ongelmat ovat voimistuneet vasta myöhemmin tai ehkä aloittaja ja lapsi tulivat toimeen asian kanssa, koska olivat siitä tietoisia. Ja aloittajan ja miehen lapsi on nyt jo aikuinen eikä asu enää kotona, joten jos aloittaja on tullut toimeen miehen kanssa, rakastanut ja ymmärtänyt tätä, miksei hän olisi mieluusti pitänyt tätä, ennen kuin mies teki mitä teki? Mitä itsekästä siinä on?

Uudelle naiselle nämä asiat mitä sitten lienevätkin, saattavat tulla piakkoin ihan puskista.

Päivämäärä:   16.6.25 16:10:46

Kiitos suomennoksesta, x. Ymmärsit ihan oikein. : )

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.