Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Auton myynti itse täyttä tuskaa

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   11.6.25 19:46:13

Laitoin auton myyntiin.

Ensinnäkin kyselyitä tulee paljon, mutta kaikki ulkomaalaisia. Viime yönä joku "Ossi" tarjosi puolet vähemmän mitä pyynti. Kaksi englantia puhuvaa tuli kokeilemaan autoa. Ensimmäinen meni koeajolle ja meinasin kuolla jännityksestä kun hän ei kuulemma ole ajanut vuosikausiin manuaalivaihteilla. Ilmoitti lopuksi, että budjetti on summa x. Joo ei tullut kauppoja.

Seuraava pillerihattupää tuli pihaan kaverinsa kanssa ja kuulemma autoni vaihteisto on liian jäykkä ja moottori epäkunnossa. Yritti mm. ajaa autolla pihassa konepelti ja kuskin ovi auki.

Sitten olen saanut pyyntöjä toimittaa auto paikkakunnalle x. Ehkä näillä kyselijöillä ei ole rahaa juna/bussilippuun tai sitten ei edes jalkoja??

Alkaa hermo mennä. Pakko varmaan myydä Autovexin kautta kun yksikään normaali ihminen ei ole siitä kiinnostunut.

Laitoin ilmoitukseen myös, että ei vaihtoja niin seuraavaksi joku Ahmed kyseli ottaisinko vaihdossa hänen vm.2011 kuppaisen Kian ja antaisin vaihdossa 5500€ :D

Ja kyllä, autoni on hinnoiteltu hyvin ja huollettu, katsastettu justiinsa ja vielä kahdet hyvät renkaat.

Re: Auton myynti itse täyttä tuskaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.6.25 20:05:43

Joo. Minä yritin edellistä autoa myydä, siinä oli remppaa vaativia vikoja jotka erehdyin rehellisesti myynti-ilmoituksessa kertomaan. Sain vain "miksi et korjaa itse", "auto pois vaan kun siihen tulee vikaa vaikka korjatakin voisi" yms. viestejä vaikka hinta oli ihan kohdallaan.

Lopulta muutin sitten taktiikkaa ja myin auton ylihintaan vikalistan salaamalla. Vähän huono omatunto tuli, mutta minkäs teet, kun ei vikaistakaan autoa saanut myydä :D Jatkossa ostan autot vain liikkeistä jotka ottavat vanhan auton vaihdossa. Ihan sama vaikka itse myymällä ja yksityiseltä ostamalla säästäisi enemmän rahaa. On se vaan niin kamalaa.

Ja juu se yksityiseltä ostaminen on sekin kamalaa. Ilmoituksessa lukee vaikka että ilmastointi on. Ja sitten menet sitä autoa katsomaan ja selviää ettei siinä oikeasti olekaan sitä ilmastointia, joka on ainakin itselle kyllä varsin oleellinen asia :D En jaksa, ostan liikkeestä vaikka onkin ylihinnoiteltu sitten.

Lähettäjä: MRj 
Päivämäärä:   11.6.25 20:06:38

Samat kokemukset. Parin tonnin katsastettu ja toimiva ilmastoitu siisti auto. Tonnia on tarjottu ja jotkut ei suomea puhuvat kyselee. Haluavat ostaa mutta koeajon jälkeen tarjotaan puolet pyyntihinnasta jne. Huoltokirjasta kyselty onko täydellinen ja autohan on 20v vanha ja jonkun verran kuitenkin ajettu jo, eli ei kyllä ole täydellistä huoltokirjaa ja siihen kaatunut kaupat.

Aiemman auton myynti oli vielä kamalampaa kun siinä oli vaihteisto rikki jonka kirjoitin ilmoitukseen 3krt, isolla jo sinne alkutekstiin. Sitä kävi koeajamassa monet ja kukaan ei ymmärtänyt ilmoituksesta sitä että auto on rikki. :D Hintakin oli 3 kertaa vähemmän kun noilla normaalisti, luulivat saavansa toimivan auton sillä rahalla. Ja suuttuivat kun en esitellyt autoa yöaikaan, tuli haukkumisviestejä perään ja kaikkea kivaa. Ihan järjetöntä hommaa yrittää ainakaan näitä halvempia autoja myydä!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.6.25 20:09:03

Halpojen autojen kohdalla huomasin saman. Ulkomaalaiset ja romanit oli lähinnä kiinnostuneita paljon ajetuista tonnin parin romuista.
Pari tyyppiä ei lähtenytkään koeajolle, kun sanoin että tulen mukaan. Sitten oli näitä ”maksan 200€ ja loput viikon päästä”. Juu sopii, mutta auto ei täältä lähde ennen kuin on koko summa maksettu.

Päivämäärä:   11.6.25 20:11:28

Autojen myymisen kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta ostamisen kylläkin. Miksi pitää kuvat ottaa pimeässä 20.metrin päästä ja ilmoitukseen kirjoittaa, että osa x rikki, muuten hyväkuntoinen. Sitten kun menet katsomaan, niin helmat on niin mädät, että paikkaamiseen menee pari neliötä peltiä ja pari viikkoa aikaa. Huoh.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.6.25 20:14:45

Jätän minäkin ostamatta jos ei ole asiallista täydellistä huoltokirjaa autossa. Se ei ole mikään ongelma vaikka auto olisi vanha. Itse ostan vain vanhoja halpoja autoja ja kaikissa on ollut täydellinen huoltokirja ja huollot tehty ajallaan.
Eihän se huoltokirja mitään takaa, mutta yleensäkin antaa paremman kuvan, kun huollot on tehty ajallaan ja niistä on jonkinnäköinen raapustus olemassa. Pidentää auton elinikää ja ei välttämättä tule niin suuria yllätyksiä vastaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.6.25 20:18:04

Minä käsitän täydellisen huoltokirjan sillä, että on huollettu merkkihuollossa tunnollisesti.

Vanhojen romujen kohdalla huollot on tehty itse, merkattu toki huoltokirjaan, mutta eihän se sillä tavalla luotettava ole kuin korjaamon leima.

Päivämäärä:   11.6.25 20:18:48

Autossa on täydellinen huoltokirja. Tosi moni näistä Mohammedeista on kysynyt, että milloin jakopään remontti on tehty. Sitten yritän siinä englanniksi vääntää, että ei sitä tässä autossa ole tehty kun kilsojakin on niin vähän.

Päivämäärä:   11.6.25 20:29:15

Joo en myy enää ite. Yhdelläkin miehellä oli röntgenkatse siitä päätellen kun näki ruostetta täysin ehjässä konepellissä ja sitten alkoikin ininä että pitääkö tässä nyt tosiaan lähteä ilman autoa kotiin kun en myynyt puolta halvemmalla. Tekisi töitä ja tienaisi rahaa vltun idiootti.

Päivämäärä:   11.6.25 20:36:14

Kai jakopää pitää kuitenkin tietyn ajan jälkeen laittaa? Vai minkä ikäinen auto?

Päivämäärä:   12.6.25 10:43:02

Merkki, malli, vm, ajetut km ja hinta? Löytyykö vetokoukku?

Päivämäärä:   12.6.25 10:51:29

Ei tartte olla edes auto voi olla vähän kalliimpikin normaali esine. Myin kerran 100e esinettä. Ei ollut mennyt hetkeen niin laskin 80e ja sit tuli kyselyä. Ihan suomalainen mies tuli ovelle, otti esineen ja pisti topakasti mun käteen "mul on mukana vaan 30e". Olin vielä aika nuori silloin, sinisilmäinen ja huonot kommunikaatiotaidot ujouden takia. Mä vaan annoin sen :D Munhan olisi oikeesti pitänyt ihmetellä ja kysyä et miks ei ole mukana hintaa mikä sovittu ja törkeää ettei edes puolia tarjonnut. Tuli kyllä kusetettu ja pettynyt olo erityisesti itseeni. Nykyään en sellaista enää antaisi onneksi tapahtua henkistä kasvua tullut sen verran. Jotkut ostajat ottaa kyllä ohjat käsiinsä ja käyttää hyväksi eli saa kyllä oikeesti pitää puoliaan tuolla myyntimaailmassa.

Lähettäjä: pilkunviilaaja 
Päivämäärä:   12.6.25 11:23:29

Olen onneksi joutunut myymään vain yhden auton, pääsin vähällä.

Kyllähän noita puheluita tuli, joissa 2000e autosta tarjottiin 600e. Totesin heille että sitten kannattaa ostaa sellainen 600e auto, tämä maksaa enemmän ja luuri kiinni.
Koeajajille totesin, että tulen sitten mukaan. Molemmat ottivat mukaan ja ajoivat ihan nätistikin vielä. Jos eivät olisi ottaneet, olisin todennut että sitten auto ei poistu pihasta ennen kauppoja.
Automyynnissä taitaa olla yleinen tapa kommentoida kaikkia mahdollisia ja mahdottomia vikoja mitä ostajat ovat näkevinään. Heille totesin että auto myydään siinä kunnossa kun se on (enkä lähtenyt kommentoimaan spekuloituja vikoja muuten kuin kytkimen osalta, johon kerroin että se on vaihdettu vuonna x).
Tarjosin nähtäväksi sitä täydellistä huoltokirjaa että dokumentaatioita kaikista huolloista mitä autolle on tehty ja mitä kuluvia osia on vaihdettu. Tärkeintä näytti olevan että kasa paperia on tallessa, kukaan ei niitä lopulta selannut läpi. Yksi halusi tietää milloin jakohihna oli vaihdettu, kerroin milloin se on tehty.

Toivottavasti nykyinen auto sopii niin kauan kunnes on aika viedä se romuttamolle.

Päivämäärä:   12.6.25 12:37:22

On japski pikkuauto, jolla ajettu 140tkm. Hinta pari tonnia. Vastaavia myynnissä yli 200tkm kilsoilla ja 2500€. Ja on huollettu Autokeskuksella aina, nyt pari vikaa huoltoa pikku korjaamolla. Mitä googlettelin niin kyseisen auton jakopään hihna kestää pidempään kuin itse auto.

Ostajat, jotka haluaa että kaupat tehdään seuraavana päivänä myös tuppaavat katoamaan kuin pieru Saharaan.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   12.6.25 12:49:34

Jos olo joskus tuntuu yksinäiseltä, niin laita alle 2000€ auto nettiautoon myyntiin! Puhelin soi taukoamatta!

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   12.6.25 14:12:49

Mulla on perintöautona v. 2000 Volkswagen Bora. Hyvä auto, joka kuljettaa mua luotettavasti vuodesta toiseen. Jos myisin ton, varmaan muutamalla satasella tai tonnilla, niin alkaisko ostajat tosiaan syynäämään onko öljyt varmasti tässä 25 vuoden aikana vaihdettu joka kerta ajallaan? Jakohihna on kyllä vaihdettu. Huoltokirja on siis kyllä olemassa ja täytettykin, ei merkkihuollossa. :D

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.6.25 14:28:02

Koin samaa tuskaa viime vuonna, kun koetin vuokrata asuntoani. Jokainen yhteydenotto oli joltain ihmeelliseltä vatipäältä tai luottotiedottomalta. Asunto remontoitu ja siisti, runsaasti kaappitilaa, kiva alue ja hyvät kulkuyhteydet joka puolelle, hinta alueeseen nähden linjassa. Sain nolla yhteydenottoa potentiaalisilta vuokralaisilta. Yksi vaikutti hyvältä ja paljastui näytössä, että tyyppi oli aivan sekaisin. Annoin asunnon välittäjälle, meni ekasta näytöstä hyvälle vuokralaiselle.

Nyt meidän olisi tarkoitus myydä miehen auto ja kyllä, menee todellakin välittäjälle! Avoautoa vielä kyselisi kaikenmaailman haaveilijat ja renkaanpotkijat, joten ei todellakaan myydä itse.

Päivämäärä:   12.6.25 14:34:10

Ja kokemukseni perusteella opin ainakin sen, etten enää ikinä mene yksin esittelemään asuntoa pienikokoisena naisena. Aina otan miehen/kaverin mukaan, jos vastedes aion vuokrata jotain. Luultavasti en aio enää ilman välittäjää.

Lähettäjä: Sannalle 
Päivämäärä:   12.6.25 14:50:47

Mitä googlettelin niin kyseisen auton jakopään hihna kestää pidempään kuin itse auto.

Tämä ei pidä paikkaansa, jos kyseessä on hihna. Hihnan vaihtoväli max 160.000 km, tosin vuodet voi tulla ensin vastaan. Ketju saattaa kestää.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   12.6.25 16:05:09

Minä jätän kylmästi vastaamatta kaikille romaneille ja ulkomaalaisperäisille, koska kokemuksesta heidän kanssaan ei onnistu mikään kunnolla. Samoin jätän vastaamatta kaikille viisastelijoille, alihinnan tarjoajille ja tyhmien kysyjille. En viitsi vaivata päätäni moisilla yhtään.

Päivämäärä:   12.6.25 16:40:56

"Lähettäjä: Ällö
Päivämäärä: 12.6.25 14:34:10

Ja kokemukseni perusteella opin ainakin sen, etten enää ikinä mene yksin esittelemään asuntoa pienikokoisena naisena. Aina otan miehen/kaverin mukaan, jos vastedes aion vuokrata jotain. Luultavasti en aio enää ilman välittäjää."

Tämä oli todella pelottavaa myös pienikokoisena vuokraajana kun esittelijät olivat pääsääntöisesti miehiä. :F

Lähettäjä: Imppa 
Päivämäärä:   12.6.25 16:47:37

Paras jättääkin kaikki myymiset välittäjälle jos ei itse osaa.
Kaikki autot ja muutkin härvelit olen aina itse myynyt ja ostanut, ikinä ei mtn ongelmia.

Lähettäjä: XOXO 
Päivämäärä:   12.6.25 16:50:56

Ota joku Lakerikenkä myyntimieheksi ...

Päivämäärä:   12.6.25 16:53:14

Imppa, et vissiin ole myynyt mitään, kun et tiedä, miten paljon tuhlaa aikaa näihin renkaanpotkijoihin.

Päivämäärä:   12.6.25 16:58:21

Viime vuonnakin myin 2 autoa Ukrainaan, onko se Ällö vaikea ymmärtää ettei auton myynti kovin vaikeata ole?
Mitä muuten oikein vittuilet, et edes tunne minua.

Päivämäärä:   12.6.25 17:04:36

Myit jotain mitä lie remonttiautoja Ukrainaan ja olet myyntimies, ok.

Yritä myydä jotain järkevää ja arvokkaampaa, niin renkaanpotkijoita riittää. Ihan jäätävä työmaa.

Päivämäärä:   12.6.25 17:06:36

Ihan kuule maastureita myin, ei mitään romuprojekteja.
Mutta dissaile vaan pelle, muuhun et näköjään pysty.

Päivämäärä:   12.6.25 17:12:27

Noh, ainakin näkee, ettet ole myynyt mitään. Jokainen koettaa tinkiä,ostaa alihinnalla, ei ymmärrä sitä, että luottotiedotonta ei oteta jnejne

Päivämäärä:   12.6.25 18:11:14

Millä alihinnalla?
Olenko maininnut hinnasta mitään.
Oikeesti, mikä ongelma sinulla on?

Päivämäärä:   12.6.25 18:17:39

Lue vaikka se aloitus, jos et ymmärrä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.