Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tiettyä sisarkateutta - sisko myrkytti

Lähettäjä: Löpö 
Päivämäärä:   11.6.25 15:31:58

15-vuotias sekoitteli 13-vuotiaalle vähän juomaa. Kai nämä ovat niitä kissatappeluita, tyttöjen välisiä.

https://yle.fi/a/74-20167117

Re: Tiettyä sisarkateutta - sisko myrkytti

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.6.25 15:34:11

On onhan tuo 15-v nyt sairas.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   11.6.25 15:36:20

Päävikaista, ei kateutta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.6.25 15:40:58

Todella kamalaa että perhe ei saanut apua ajoissa. Toivottavasti kaikki ovat nyt avun piirissä ja toipuminen voi alkaa kaikille.

Lähettäjä: Löpö 
Päivämäärä:   11.6.25 15:46:00

"Päävikaista, ei kateutta."

Kyllä siellä jutussa mainitaan kateus, sisarusten epätasa-arvoinen kohtelu.

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   11.6.25 15:49:16

Onko se kohtelu ollut epätasa-arvoista vai onko vanhempi sisar vain kokenut niin? Perhe oli kuitenkin yrittänyt hakea apua, joten olettaisin, että 15-vuotias ei ole ymmärtänyt, että häneltä vanhempana edellytetään enemmän. Ihan niin kuin muissakin perheissä - myös meillä.

Päivämäärä:   11.6.25 15:49:53

Pennut kuriin. Nykynuoret on aivan mielisairaita.

Päivämäärä:   11.6.25 15:58:16

Emme voi tietää millaista tuossa perheessä on ollut elää ja miten lapset on kasvatettu, sitä on aika turha spekuloida. On täysin mahdollista että mitään ongelmaa ei ole, tai on mahdollista että lapsia on kohdeltu äärimmäisen eriarvoisesti. Sitä näkee aika usein, se ei vaan yleensä johda tällaiseen toimintaan.

Päivämäärä:   11.6.25 16:05:30

15v ei ole ilmeisesti ymmärtänyt jäähdytysnesteen vakavuutta vaan luullut että toimii kuten alkoholi. Moni luulee että desinfiointiaine toimii aivan samalla tavalla kuin alkoholi alkoholimäärän takia vaikka näinhän ei ole.

Mulla itsellä oli sisaruksen kanssa tosi paljon riitaa lapsena. Ei todellakaan tullut edes mieleen myrkyttää omaa sisarusta mutta se riitaisuus tuli pitkälti kateudesta, sillä nuorempi sisarus oli aina selvästi enemmän vanhempieni suosiossa. Uutisessa kun mainittiin että pitkää riitaa ollut lapsien kesken. Minun piti tehdä kotityöt pikkupennusta aikuisuuteen asti ja minulta odotettiin paljon apua jo perhen yritykseen ihan pikkumuksusta saakka samalla kun sisaruksen ei tarvinnut edes omaa huonetta siivota. Samalla synttäreitänikin unohdettiin mutta ei koskaan sisarukseni. Jos otin asian esille vanhemmat vähätteli minun tunteita aiheeseen ja kielsi asian joka johti että tunsin ettei minua kuunneltu ja muutuin aika haastavaksi sen takia jopa vanhemmilleni huutamisen ja itkuraivareitten kautta ja haukkumisen. Edelleenkin minulla näkyy se kateus piirre helposti. Jonkun häissä saatan olla kateellinen kun ne ei ole minun ja tulee olo että se olisi muka minulta pois. Tiedostan kyllä sen, joten se ei näy ulospäin eikä vaivaa pitkään. Nyt kun olen muuttanut pois kotoa jo monet vuodet niin tulen hyvin toimeen sisarusten kanssa kun sitä perhedynamiikkaa ei enää näy kun kaikilla on omatkin elämät.

En puolusta tuota tekoa, se oli todella älytön, mutta jostain syvemmältä perhedynamiikasta se varmasti tulee. Tietääkseni tässä ei ollut murhayritystä vaan yritti saada vaan humalaan tietämättä mitä myrkkyjä on antanut. Kenties pelästynyt nähdessään että tilanne onkin vakava ja lukittautunut huoneeseen katumaan ja piiloon. Moni tunnelukossa oleva lapsi varsinkin jos väkivaltaa on perheessä ei uskalla hakea apua aikuiselta. Tai voi toki olla että on vaan puhdas narsisti sekopää.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   11.6.25 16:23:38

Kateus mutta pitää olla nuppivikainen että noin tekee.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   11.6.25 16:25:51

Taitaa olla vaan isosiskon korvien välissä asia. Nyt huostaanotettuna. Ei ole varmaan kotona enää hullun kanssa haluttu ummistaa yöksi silmiä.

Siinä on kyllä äidin/isänrakkaus koetuksella kun lapsi yrittää tappaa sisaruksensa.

Kukaan normaali ei kosta tappamalla mitään epätasa-arvoista kohtelua, oli sitä oikeasti tai ei.
Psykopaatti tuo lapsi.

Päivämäärä:   11.6.25 16:45:54

^Mutta ei hän yrittänyt tappaa, vaan ilmeisesti humalluttaa.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   11.6.25 16:50:35

No sitten lapsi on harvinaisen tyhmä tai valehtelee

Päivämäärä:   11.6.25 16:54:03

”Pennut kuriin. Nykynuoret on aivan mielisairaita.”

Jokin mielisairaus täytyy olla sinullakin, kun tämmöisiä kirjoitat.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.6.25 19:13:22

"Isosiskon mukaan häneltä oli vaadittu isompana enemmän kuin pikkusiskolta eikä hän ole tullut vanhempiensa taholta ymmärretyksi."

Ei voi olla harvinaisen tyhmä jos ymmärtää miksi häneltä on vaadittu jotain muuta kuin nuoremmalta.
Tällä tosin monikin isosisarus selittää ja oikeuttaa perseilyään, oli sitä epäreilua kohtelua tai ei.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.