Lähettäjä: joku
Päivämäärä: 11.6.25 12:39:56
Oon parikymppinen mutta katsonut Metsolat useampaan otteeseen tässä muutaman vuoden sisään, siitä on tullut itselle semmoinen tärkeä hyvän mielen sarja ja 80-90-lukujen maailma tuntuu selittämättömän kotoisalta.
Olen kyllä miettinyt onko minulta mennyt silti jotain ohi kun edelleen ihmetyttää Stig-Liisa-Eeva kuvio ikäeroineen. Stig esitellään alussa Lassen inttikaverina (RUKista?) eli roolissaan kaiketi parikymppinen tai vähän päälle, mutta näyttelijä näytti reilusti kolmekymppiseltä, mitä varmasti irl-iältään olikin. Olen lukenut sarjan pohjalta kirjoitetut kirjat, ja niissä Eeva oli tarinan alkuaikoihin lähemmäs kolmekymppinen, mutta Stigin ikä ei jäänyt mieleen mainittiinko edes tarkemmin. Liisahan on tietysti 19-20 kun ylioppilaaksi valmistuu. Eeva ja Liisa ovat kameraiältään mielestäni vielä ihan uskottavia rooleissaan, varsinkin Anna-Leena menee siroutensa ja kasvojensa vuoksi helposti parikymppisestä.
Stig siis seurustelee alussa abivuotta viettävän Liisan kanssa. Sarjassa kun Liisa itkee sydänsuruissaan kun paljastui että Stig ihastuikin Eevaan, lohduttaa Antti että "sehän on melkein yhtä vanha ku meijän Eeva, jos ei vanhempikin". Eli siis kolmenkympin kieppeillä. Ehkä jos Eevan ikä olisi ollut ennemmin 25 kuin 30, niin juttu olisi tuntunut uskottavammalta.
Olen ymmärtänyt että varsinkin tuohon aikaan oli ihan tavallista, että teinitytöillä saattoi olla puolta vanhempia poikaystäviä, mutta kyllä se Stig hämmentävän vanhalta näytti Liisan kanssa. Jos se Stig nyt oikeasti olikin sarjassa Eevan ikiä, niin sinänsä uskottava juonenkäänne että nuoren tytön sijaan huomaakin viehättyvänsä oman ikäisestä seurasta, kun oikea sattuu kohdalle. Eevan kanssa olivatkin huomattavasti tasapainoisemman näköinen pari. :D
|