Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Metsolat-nostalgiaa YLE areena

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.6.25 11:52:46

Aloitin nyt kesälomalla katsomaan Metsoloita areenasta. Ihanaa nostalgiaa, olen itse ollut alakoulussa silloin, kun Metsolat on ensimmäisen kerran telkkarista tullut. Mutta miksi kaikki nuoret näyttävät Metsoloissa paljon vahemmilta, suorastaan ikälopuilta? Hamot ovat opiskelijoita ja intissä, mutta näyttävät lähinnä nelikymppisiltä. :D

Re: Metsolat-nostalgiaa YLE areena

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   11.6.25 11:56:12

Sen ajan tyyli vanhentaa aivan älyttömästi, ja vielä se, että itse olemme seuraavaa sukupolvea, vanhentaa heitä lisää. Tuohon aikaan ihmiset myös vanhenivat nuorempana, mutta vielä aikaisemmin ero oli vielä selkeämpi.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.6.25 12:01:28

Johtuu siitä, että nuoria näyttelivät silloin noin
Kolmekymppiset ihmiset.

Metsolan on kuvattu vuosina 92-94. Ja esim. nuorta Liisa Metsolaa näytteli silloin 27-29-vuotias Anna-Leena Härkönen.
Inttipoika Lasse Metsolaa näytellyt Miika Korkiakoski oli 25-27-vuotias.

Ja tuon ajan vaatteet ja kampauksetkin vanhensivat.

Lähettäjä: joku 
Päivämäärä:   11.6.25 12:39:56

Oon parikymppinen mutta katsonut Metsolat useampaan otteeseen tässä muutaman vuoden sisään, siitä on tullut itselle semmoinen tärkeä hyvän mielen sarja ja 80-90-lukujen maailma tuntuu selittämättömän kotoisalta.

Olen kyllä miettinyt onko minulta mennyt silti jotain ohi kun edelleen ihmetyttää Stig-Liisa-Eeva kuvio ikäeroineen. Stig esitellään alussa Lassen inttikaverina (RUKista?) eli roolissaan kaiketi parikymppinen tai vähän päälle, mutta näyttelijä näytti reilusti kolmekymppiseltä, mitä varmasti irl-iältään olikin. Olen lukenut sarjan pohjalta kirjoitetut kirjat, ja niissä Eeva oli tarinan alkuaikoihin lähemmäs kolmekymppinen, mutta Stigin ikä ei jäänyt mieleen mainittiinko edes tarkemmin. Liisahan on tietysti 19-20 kun ylioppilaaksi valmistuu. Eeva ja Liisa ovat kameraiältään mielestäni vielä ihan uskottavia rooleissaan, varsinkin Anna-Leena menee siroutensa ja kasvojensa vuoksi helposti parikymppisestä.

Stig siis seurustelee alussa abivuotta viettävän Liisan kanssa. Sarjassa kun Liisa itkee sydänsuruissaan kun paljastui että Stig ihastuikin Eevaan, lohduttaa Antti että "sehän on melkein yhtä vanha ku meijän Eeva, jos ei vanhempikin". Eli siis kolmenkympin kieppeillä. Ehkä jos Eevan ikä olisi ollut ennemmin 25 kuin 30, niin juttu olisi tuntunut uskottavammalta.

Olen ymmärtänyt että varsinkin tuohon aikaan oli ihan tavallista, että teinitytöillä saattoi olla puolta vanhempia poikaystäviä, mutta kyllä se Stig hämmentävän vanhalta näytti Liisan kanssa. Jos se Stig nyt oikeasti olikin sarjassa Eevan ikiä, niin sinänsä uskottava juonenkäänne että nuoren tytön sijaan huomaakin viehättyvänsä oman ikäisestä seurasta, kun oikea sattuu kohdalle. Eevan kanssa olivatkin huomattavasti tasapainoisemman näköinen pari. :D

Päivämäärä:   11.6.25 12:44:44

Eikö se ny juuri poistunut areenasta

Päivämäärä:   11.6.25 12:52:38

Tänään ainakin juuri katsoin areenasta, en tiedä milloin poistuu.

En muistanutkaan, että tulee joku kolmiodraama Stigin kanssa! Ai että, täytyy jatkaa illalla sarjan katsomista.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   11.6.25 12:57:20

Katsoin eilen illalla pätkiä kaurismäkielokuvasta vm. -89, ja mietin, että kyllä silloin ihmiset lykättiin rumasti puettuna ja meikattuna kameran eteen.

Lähettäjä: Imppa 
Päivämäärä:   11.6.25 12:59:38

Ilmeisesti et ole paljon Kaurismäkien leffoja katsonut.

Päivämäärä:   11.6.25 13:03:21

Jos on Metsolassa ihmiset vanhan näköisiä, niin on autotkin! Oikein naurattaa, kun ainakin kolmessa jaksossa on jo ollut kohtaus, missä joku kehuu autoa tyyliin: on tää hieno, kyllä tällaisella kelpaa ajella. Ja ne autot on hirveitä romuja. Tietysti siihen aikaan varmasti olleet uudenkarheita, mutta nykyautoihin verrattuna kamalia.

Päivämäärä:   11.6.25 13:28:08

Kauden 5. jaksossa Liisa mainitsee olevansa 20v ja että Eeva on häntä 10 vuotta vanhempi.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   11.6.25 13:31:17

voihan stig olla sen pojan inttikaveri, jos on menny vanhempana inttiin. ei kaikki mee heti silloin kun eka kutsu tulee.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.6.25 15:07:29

Onko alkuperäinen vai Ylen leikkelemä versio?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.6.25 15:31:54

Stigiä näytellyt Mikael Anderson oli sarjaa kuvattaessa 32-34-vuotias.

Lähettäjä: Pohjanmaan Poika 
Päivämäärä:   12.6.25 09:37:10

Hyvä sarja meneestä ajasta . Kannattaa katsoa .

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   12.6.25 09:48:23

Imppa: olen vain allerginen tuon ajan tyylille (ehkä koska olen elänyt sen, ja siedättymisen sijaan allergia paheni), sama reaktio eilen, kun katsoin ylefemman dokumenttia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.