Lähettäjä: deke
Päivämäärä: 11.6.25 10:16:52
Olen nyt ehkä viikon ihmetellyt olohuoneeni hajua. Sen huomaa aina aamulla kun tulen makkarista. Haju ei tule kylppäristä eikä keittiöstä, eikä kyllä eteisestäkään. Mutta jos olen jonkin aikaa keittiössä tai makkarissa, niin olkkariin tullessani huomaan selkeän biojäteastian hajun.
En keksi mikä olohuoneessa voi lemuta. Täällä ei ole roskiksia eikä ruokaa. Muutama kasvi, mutta nekin max vuoden vanhoja pistokkaista kasvatettuja, eivätkä ne haise. Vein kasvi yöksi kylppäriin, ja haju oli silti aamulla olkkarissa eli syy ei ole kasveissa. Lipaston laatikoissa ei ole mitään haisevaa. Matto pesty keväällä. Sohva ei haise.
En keksi asunnostani mitään, mistä haju voisi tulla. Mutta menee hermot tähän! En kehtaa pyytää kavereita kylään, kun asuntoni haisee :(
Lisäksi kun olen työpöydän ääressä olkkarissa, haisee vähän kuselta. Minä tai vaatteeni ei haise. Minulla ei ole lapsia tai lemmikkejä. Asun yksin kerrostalokaksiossa.
Haju ei tule rappukäytävästä tai ulkoa, tai parvekkeelta. Sen huomaa lähinnä olkkarissa. Kaikki roskat on viety, eikä keittiö tai roskiskaappikaan haise. Ja minun bioska-astiani ei koskaan ehdi alkaa haista, vien sen niin usein. Ja haju tosiaan ei ole keittiössä vaan olkkarissa.
Ainoa minkä keksin, joka kuulostaa oudolta, on seinänaapuri, joka asuu olohuoneeni seinän toisella puolella. Hänellä on aika iso koira, ja kun häntä näkee rappukäytävässä, hän haisee ihan koiralta. Mutta ei hänkään haise bioskalta tai kuselta. Ei myöskään se koira lemppaa muulta kuin koiralta.
Voiko se olla mahdollista, että minun asunnossani haisee siksi, että naapurin asunto ehkä haisee? Koira on tyttö, jotain 6-vuotias eli ei mikään ikäloppu, joten en tiedä, voiko sekään kuseksia niin, että haju tulisi seinän läpi naapuriin... Naapuri kuitenkin on ihan fiksu ihminen ja käyttää koiraansa ulkona, ei ole mikään kotiinsa mädäntynyt alkkis. Mutta miksi minun olkkarissani haisee bioska?
Ja ei, haju ei tule kylppäristä, kylppärin viemäristä, keittiöstä, keittiön roskiskaapista. Se on selkeimmillään olkkarissa.
Olen asunut tässä kohta 7 vuotta ja haju on alkanut aika vasta, ei siis ole mikään jatkuva eikä edes aiempina vuosina toistunut riesa.
|