Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Naisten ulkoiluhousuista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.6.25 09:06:35

Olen yrittänyt etsiä sopivia, sellaisia joita voisi pitää viileämmällä säällä ja joista olisi jotain iloa materiaalinkin puolesta (säänkestävyyttä, lämpöä jonkin verran). Kaikki naisten housut näyttää olevan reisistä ja perseestä tiukkoja. Alle ei mahdu mitään, eikä ihon ja kankaan välissä ole yhtään ilmakerrosta = kylmä.

Haluaako naiset pitää tiukkoja housuja ulkotöissäkin vai onko tämä vain tämmöinen muoti? Mitä hyötyä on sellaisista retkeily/ulkoiluhousuista, joihin ei mahdu mitään välikerrosta, ei edes ohutta?

Re: Naisten ulkoiluhousuista

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   11.6.25 09:35:53

Sama mulla. Kaikki pepusta ja reisistä tiukkoja ja ei voi kyykätä. Tai sitten järkyttävän iso vyötärönympärys ja pitkät lahkeet.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.6.25 09:38:44

Koska naisten housujen täytyy olla ihoja nuolevia. Ja shortsit tietty mahdollisimman lyhyitä, että varmasti näkyy paljasta pintaa! Eihän niiden nyt käytännöllisiä tarvitse olla, taskutkin vaan koristeena, kaikillahan on se käsilaukku metsässäkin :)

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   11.6.25 09:39:36

Mä oon pitänyt vaan sellaisia ihonmyötäisiä urheilulegginsejä, joiden alle sitten tarvittaessa kylmällä säällä laitan välihousut. Mutta aloittaja ei varmaan hakenut tätä. :D Nuo urheilulegginsit ovat ihan parhaat jalassa. Taskuja ei kyllä ole, mutta mulla on aina takki ja reppu niin sinne sitten kaikki tavarat.

Päivämäärä:   11.6.25 09:42:37

Joo totta toikin. Saattavat olla sitten ylisuuria vyötäröstä. Mulla ei rahaa vain katu-uskottavuuteen eli siihen, että liihottelen viemään partiota käyvää tytärtä maastoautolla leirin kokoontumispaikalle ja voin hipsiä sitten sen max puolen tunnin ”rankan ulkoilun” jälkeen lämpimään koslaan ja startata kotiin.

Kun EI! No ehkä pakko ostaa ihan jotkut työhousut rautakaupasta, jos saisi rahalle vastinetta :/ Joidenkin pitää pukeutua säähån, ei näyttäytymiseen. Ja sitten joku norjalainen Amundsen näyttää facessa mainoksia 170€ ulkoilushortseista naisille, vain ne päällä voi mennä melomaan. Jep jep.

Päivämäärä:   11.6.25 09:44:29

Joo, suosittelen rautakauppaa. Saa kunnon taskua ja kangasta

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   11.6.25 09:46:44

Jos olet suht.suoravartaloinen, niin katso miesten mallit. Itse olen aika tasapaksu pötikkä, kapea lantio ja olematon takapuoli, ja miesten suorat mallit (plus vyö) ovat toimineet hyvin.

Päivämäärä:   11.6.25 09:47:28

Mä oon pitänyt vaan sellaisia ihonmyötäisiä urheilulegginsejä, joiden alle sitten tarvittaessa kylmällä säällä laitan välihousut.

Ap tässä: mun partiota käyvä tytär pukeutuu just noin leireille. Korkeintaan sit sellaiset tosi löysät ulkkarit leggingsien päälle, ne vain harvoin on kovin teknisiä sitten ja materiaali voi mennä helposti rikki (ei kestä siis hankausta). Eli joo, tyttärelle löytynyt sellaiset, mutta niissä ei oikein nyt kokoja itselle saati ominaisuuksia.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.6.25 09:47:35

Osta miesten housut

Päivämäärä:   11.6.25 09:47:49

Käy urheiluliikkeessä. Esimerkiksi Reimalta oon löytänyt hyviä ulkovaatteita. Vai etsitkö lökäreitä kerran dimexit vain käy?

Päivämäärä:   11.6.25 09:51:09

Mulla on melko iso hanuri ja kapea vyötärö eli miesten mallit ei sillä lailla ole niin hyviä. Ja reisissä on kokoa. En ole varsinaisesti ylipainoinen (bmi:n mukaan) mutta sanotaan et vartalon mittasuhteet on päärynäpainotteiset.

Täytyy tarkistaa vinkit!

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   11.6.25 09:52:02

^ Voisko olla, että sinne lökäreiden ja kireyttään soivien väliin mahtuu joku muukin versio?

Lähettäjä: dm 
Päivämäärä:   11.6.25 09:53:59

Naiset on niin lättäperseitä ja tikkujalkaisia ettei kannata tuhlata kangasta laittaakseen housuihin vähän liikkumatilaa.

Tai tuolta se ainakin tuntuu. Olen siis samaa mieltä kuin aloittaja ja ihmetellyt ihan samaa.

Ja kun selaa netistä eri housuja, niin niissäkin malleilla on päällä niin tiukat housut, että menevät seistessäkin ihan ryppyyn. Miten ihmeessä tuollaiset jalassa voi kävellä, istua, kyykätä...? Ei mitenkään.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   11.6.25 09:57:02

Mä en tajua, miten jotkut pystyy urheiluleggareissa rämpimään metsässä. Ihonmyötäisten leggarien läpihän hyttyset syö elävältä. Eikä kangas suojaa juurikaan risujen raapimiltakaan

Päivämäärä:   11.6.25 09:57:58

Osta kokoa isommat? Ja vyöllä kii. Ei taida olla olemassakaan sellaisia housuja, et vyötäröltä tiukat ja muuten pussit

Lähettäjä: Pulla 
Päivämäärä:   11.6.25 10:02:59

Haltilla ainakin reilut koot, etenkin plus-malli. Mä oon reilusti ylipainoinen. Tilasin 44+ koon housut ja menevät päälle nappia aukaisematta ja lököttävät joka puolelta. Tilasin 44 koko toiset housut ja nämä myös reilut.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   11.6.25 10:03:41

Tokmannin Vaeltaja housut sopivat minulle. Monissa muissa merkeissä esim vyötärö on liian matala. Näihin mahtuu helposti talvella thermoleggingsit alle ja syksyllä ja keväällä normi pitkätkalsarit.
Toki

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   11.6.25 10:04:18

Meinasin lisätä, että toki riippuu reisien paksuudesta ja pyllyn koosta.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   11.6.25 10:08:48

Mitenkäs perinteiset verkkarihousut joustavasta puuvillakankaasta. Saa Prismasta ja Tokmannilta.

Päivämäärä:   11.6.25 10:20:56

Mutta kun haluan veden ja tuulen pitävät ulkoiluhousut, joiden alle mahtuu välihousut tarvittaessa. Colleget ja urheiluleggarit ei ole vaihtoehto kun ne eivät pidä vettä.

Ainoa vaihtoehto on ostaa siis liian isot ja köyttää vyöllä kiinni.

Lähettäjä: u-u- 
Päivämäärä:   11.6.25 10:28:59

Onhan olemassa myös kurvikkaammille naisille tehtyjä housuja, jotka ei ainakaan minulle suoravyötäröiselle ja kapealanteiselle istu ollenkaan. Niissä on tilaa pyöreälle pyllylle ja paksuille reisille ja ovat vyötäröltä kapeammat.

Etsi sellaisia malleja ja ota sellainen koko, että mahtuu kyykkäämään.

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   11.6.25 10:36:39

Stadiumista ostin omat niiden omalta merkiltä. Ne on ohutta nopeasti kuivuvaa strechiä ja niissä on ihan normaali vyötärö. Käytän talvella hiihtäessä ja laitan lämpökerraston alle. Vastaavia on myös Lidlissä välillä myynnissä miesten puolella. Olen lainannut mieheni housuja kun meillä on pituuseroa 15cm, mutta mies on persjalkainen.

Sitten mulla on ulkomaan vaelluslomalla ollut vedenpitävät tuulihousut. Ja Revolution Race housut sellaista työhousun kaltaista materiaalia. Pitävät hyvin tuulta.

Päivämäärä:   11.6.25 10:39:09

Everestin W Hike Pant -housut ja jos katsot Stadiumista naisten housut ja vaellushousut niin siellä lisää malleja.

Päivämäärä:   11.6.25 10:41:03

Revolution Racelta mulla vanha malli Nordwand Pants. On paksummat kun noi Stadiumin.

Päivämäärä:   11.6.25 10:41:10

"Onhan olemassa myös kurvikkaammille naisille tehtyjä housuja, jotka ei ainakaan minulle suoravyötäröiselle ja kapealanteiselle istu ollenkaan. "

Mutta kyllä näistäkin tehdään ihoa nuolevat, riippuen tietysti omista mitoista. Mut mieti nyt miltä näyttää vyötäröltä kireä ja muuten löysä housu? Okei sellannen barrel- malli on olemassa, mut en näe että ihan heti olis tulossa ulkoiluhousumallistoon.

Itse siis päärynämallia ja kyllä se on aina ollut niin että löysemmät pökät tarvii vyön ja jos ei halua vyötä niin sit pitää olla tyköistuvat. Ja pätee niin farkkuihin, ulkohousuihin kuin kotihousuihinkin

Päivämäärä:   11.6.25 10:41:36

Cittarista ostin karhun ulkohousut. Reittä ja pakaraa löytyy eikä kiristä, alle mahtuu kalsarit. Olen käyttänyt talvella pikkupakkasilla, syksyllä, keväällä ja myös nyt kesällä viileämmillä ilmoilla.

Päivämäärä:   11.6.25 10:41:56

Eli ainoa ratkaisu on ostaa kokoa isommat

Päivämäärä:   11.6.25 10:42:47

Ja olen paksu pohkeista, lisäksi leveä lantio ja persus. Ja pitkät jalat, hoikempi vyötärö. Esim. Haltin vaellushousut kinnasi pohkeesta niin tykkään noista RR housuista kun niissä on normaali resorit lahkeessa.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   11.6.25 10:58:17

Blåkläderilta ostin itse remppa/ulkoiluhousut. Heiltä löytyy naisten malleja ja myös D-mitoituksella ja lyhyemmillä lahkeilla.

Omat on tosin ihan ohuet kesäkäyttöön, mutta aion heiltä katsella nyös talvikäyttöön housuja. Toivottavasti löytyisi.

Kesähousut on istuvaa mallia, mutta takamuksessa ja polvissa joustoa joten kyykkääminen onnistuu helposti. Ihanaa kun kerrankin sopivat housut jotka ei kiristä kuten useimmat tavalliset.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   11.6.25 11:10:07

Pitipä vielä käydä katsomassa tuo viimeisin löytöni. Viime (toissa?) vuonna Prisman alesta Helly Hansenin ulkoiluhousut. Regular fit, koko S mahtuu nron 36 persukselle just ja just. Harmi kun ei mallinimeä löydy, joku aurinkosuoja noissa on ja useaa eri materiaalia alueina, niin kuin retkeilyhousuissa nykyään tuppaa olemaan.

Tl;dr: kokeile Helly Hansenia.

Päivämäärä:   11.6.25 11:11:57

"Ja olen paksu pohkeista, lisäksi leveä lantio ja persus. Ja pitkät jalat, hoikempi vyötärö. Esim. Haltin vaellushousut kinnasi pohkeesta niin tykkään noista RR housuista kun niissä on normaali resorit lahkeessa."

Taitaa riippua mallista. Mulla superpaksut pohkeet (+ kaikki muutkin) eikä Haltit kinnaa mistään, eivät pohkeestakaan mikä monesti mulla ongelma. Ovat vielä joustavat joka suuntaan, joten eivät ota vastaan missään asennossa.

Lähettäjä: Eikä 
Päivämäärä:   11.6.25 11:15:51

Fjällrävenillä on naisten housuista curved-malleja, joissa enemmän tilaa reisille ja pepulle

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.6.25 11:30:18

Useimmilla toiminnallisten ulkovaatteiden valmistukseen keskittyvillä on myös se curved/D/plus - mitoitus missä muotoja on jo kaavoissa otettu huomioon eri tavalla.

Itsellä on takapuolta ja reittä reilusti, tykkään Haltin plus-housuista koska eivät kinnaa ja istuvat päällä mukavasti. Alan liikkeistä löytyy sovitusapua esim scandinavian outdoor tai ihan vaikka Intersport

Lähettäjä: Päärynä 
Päivämäärä:   11.6.25 11:46:06

Cittarin tuulihousuja tulin mainostamaan, ja ne olikin joku muukin jo hyviksi havainnut.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   11.6.25 11:52:17

Marketeissa myydään reilunkokoisia ulkoiluhousuja, ja vieläpä halvalla. Tsekkaa esim. Prisma ja Tokmanni.

Päivämäärä:   11.6.25 12:05:06

Kiitti vinkeistä! Toi kokoa isompi on yleensä sit niin löysä ja iso vyötäröstä, et ei oo enää kiva. Täytyy vilkaista curved malleja. Usein ne vain on sitten tehty myös mahakkaille ja vyötärölle jää pussia. Mut eiköhän jotain löydy!

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   11.6.25 22:33:21

Sama homma kuin aloittajalla, en ole koskaan löytänyt sopivia ulkoilu- tai kuorihousuja. Ja jos yläpäästä sopii niin sitten lahkeet on naurettavan leveät.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.6.25 22:39:34

"Mä en tajua, miten jotkut pystyy urheiluleggareissa rämpimään metsässä."

Tämä, ja mä en yksinkertaisesti halua mitään kireää ja nuolevaa päälleni, se on epämukavaa.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   12.6.25 02:06:55

olen nyt vanhana käynyt lähimmässä kauppakeskuksen liikkeissä vaatteita etsimässä ulkotöihin ja pihahommiin. Nuorison suosima New Yorkersin valikoimasta olen löytänyt useammat mukavat tuulihousut ja colleget. hinta kympistä kahteen. Varmaan jostain hikipajasta, mutta niin ne ovat nykyisin kaikki.
Pesty ja pidetty nyt vuoden pari, ei ole menneet miksikään joten sinänsä hinta -laatu- suhde toimii. Jos haluaa kapeammalla lahkeella niin sutasee ompelukoneella saumaa pienemmälle. Nyt on ilmeisesti leveiden lahkeiden aikaa.

paitoja sieltä en kyllä löydä. helmat loppuvat navan yläpuolelle ja tällaiselle riipputissille tuo tyyli ei oikein sovi.

Lähettäjä: vanilli 
Päivämäärä:   12.6.25 02:16:27

Mä ostan lasten osastolta poikien ulkoiluhousuja, sopii mun kropalleni paljon paremmin kuin naisten mallit ja olen löytänyt niiltä osastoilta useammat oikein kivat, siistit ja kestävät. Liikun työni puolesta liki kaikki arkipäivät metsässä + vapaa-alallakin tulee koiran kanssa pusikoissa juostua, joten mukavuudella ja kestävyydellä on minulle väliä.

Päivämäärä:   12.6.25 03:42:36

"paitoja sieltä en kyllä löydä. helmat loppuvat navan yläpuolelle ja tällaiselle riipputissille tuo tyyli ei oikein sovi."

Käy kappahlissa. Tai ihan minkä tahansa kaupan miesten osastolta viimeistään löytyy kokonaisia paitoja.

Lähettäjä: Perus 
Päivämäärä:   12.6.25 06:16:46

Tokmannilta ja Prismasta olen ostanut ulkoiluvaatteita. Viimeisimmät toppahousut ostin Prismasta miesten osastolta. Menevät mukavan korkealle eikä hieman pitkät lahkeet haittaa kenkien kanssa. Olivat jostain syystä edullisemmat kuin vastaava naisten mallin.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   12.6.25 06:55:10

Ainakin Fjällrävenillä on curved-malleja; sellaiset olen itse ostanut.

Lähettäjä: Minerva 
Päivämäärä:   12.6.25 08:45:01

Ulkoiluvaatteet eivät kestä ulkohommia, jos jotain pihatöitä tms. suunnittelet. Tekniset materiaalit repeävät herkästi vaikka puuhommissa. Osta rautakaupassa työhousut ja lenkkeilyyn ne tekniset.

Lähettäjä: elle 
Päivämäärä:   12.6.25 09:17:07

Hyvä keskustelu! Etsin juuri urheiluliikkeestä verkkareita, sellaisia sopivan väljiä joissa on mukava liikkua eikä joka muhkura näy läpi. No ei, kaikki olivat tyköistuvia, mutta materiaali ei kuitenkaan joustanut. Omat farkutkin on paremmat liikkumiseen kuin nykyiset verkkarit. Ostin sitten tukevasta materiaalista tehdyt legginsit, mutta jäi harmittamaan kun nimenomaan en olisi halunnut ihonmyötäistä.

Joskus olen kokeillut marketissa miestenkin verkkarit läpi, mutta nekin on samaa settiä: tyköistuvat mutta ei jousta. Käsittämätön konsepti.

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   12.6.25 09:29:45

Nuo fjällrävenin curved-mallit ovat juuri sellaisia että tilaa on enemmän reisissä ja takapuolessa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.6.25 09:40:42

Fjällravenille myös suositus! Vaikka on aika arvokkaita. Löysin omani käytettynä ja edelleen hyvät. Nämähän voi myös vahata aina uudelleen niin saa vedenpitävyyden takaisin.

Revolution racen housuja joskus sovitin ja muistaakseni oli muuten hyvät, mutta vyötärö liian matalalla. Itse olen X mallinen ja kapein kohta korkealla, niin nuo normaalivyötäröiset (ja suuri osa korkeavyötäröisistä) jää auttamatta painamaan alapömppistä.

Lähettäjä: Luhta+++ 
Päivämäärä:   12.6.25 09:45:52

Luhta ulkoiluhousut plus size mitoitus. Voi myös säätää vyötäröstä.
Ostin syksyllä. Joustavat, miellyttävä materiaali ja mahtuu kyllä vaikka verkkarit alle. On tarpeeksi säänkestoa mielestäni.
Urheiluliikkeestä kannattaa hakea tuollaiset.
Mulla koko 42 ja perse ja reidet mahtuu...

Päivämäärä:   12.6.25 09:46:20

Jos kaikki on tyköistuvia ja nuolee ihoa niin onko liian pientä kokoa? Tiedän että voi olla Iso kynnys ottaa isompi koko, mutta jos omassa koossa kaikki ovat liian pieniä niin eikö kannattaisi kokeilla.

Itselläni kun on ihan päinvastainen ongelma, kun ostan omaa kokoani. Aikaisemmin marketeista löytynyt vain lepattavalahkeisia joustamattomia housuja ja nyt halusin slimmimpää. Nää slimmimmät on edelleen löysiä, mutta lahkeet ei sentään lepata. Matskut olleet kyllä kivoja kun joustavat joka suuntaan.

Päivämäärä:   12.6.25 10:13:03

Juuri katsoin, että Budgetista viime vuonna löytämäni alennuksessa olleet housut ovat Haltin, ei kiristä, vyötäröllä nauha.

Päivämäärä:   12.6.25 11:42:08

Torstai softshell housut. Normaali suora mitoitus. Mahtuu alle välihousut viileemmällä kelillä. Pelkästään käytettynäkin lämpimämmät kuin puuvillahousut, ja hylkivät vettä. Eivät hiosta.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   12.6.25 13:00:27

inhoan soft shell kangasta ja siitä tehtyjä vaatteita mitä tuntuu olevan nykyisin joka vaatteessa. Samoin inhokkilistaan kuuluu kaikki tekokuidut, tekniset kierrätysmuovista tehdyt fleecet ym. ihoni on herkkä ja hikoillessa saan herkästi ihottumaa,
softshell vaatteet eivät pidä lämpöä, ei hengitä, tuuli menee läpi ja epämukavat päällä.
ennemmin puuvilla farkut strech ominaisuudella.

Päivämäärä:   12.6.25 13:06:26

"Jos kaikki on tyköistuvia ja nuolee ihoa niin onko liian pientä kokoa? Tiedän että voi olla Iso kynnys ottaa isompi koko, mutta jos omassa koossa kaikki ovat liian pieniä niin eikö kannattaisi kokeilla"

Tämäpä. Väkisin tungetaan pieniin vaatteisiin kun "olen ollut 55 vuotta tämän kokoinen, vaatteet ovat huonontuneet vain!!" eikä haluta ymmärtää että kyllä, sinäkin muutut vartaloltasi elämän mukana, koita pysyä perässä.

Päivämäärä:   12.6.25 14:07:10

https://urly.fi/3S4F

Mulla on tän tyyppiset. Ei ole ihan noi samat, mutta samankaltaiset. Ihan kesähelteille turhan lämpimät, mutta syksystä kevääseen menee kivasti, kun säätelee alla olevia kerroksia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.