Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millä kirvat pois

Lähettäjä: Mummeli 
Päivämäärä:   10.6.25 23:02:40

Mikä tehokkain aine? Karviaskoisossa kirvoja. Sen läheisyydessä basilikaa jne syötäviä yrttejä joten varmaan niihinkin tarttunut. Millä lähtee? Saako syötäviin yrtteihin suihkuttaa kauppojen aineita?

Re: Millä kirvat pois

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.6.25 05:55:12

Oon ollu kasvihuoneella töissä, silloin suihkittii mäntysuopaliuosta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.6.25 06:03:08

Mäntysuopa ja muut pesuaineet tuhoavat kasvin oman pintakerroksen ja suojajärjestelmän. Lisäksi niistä on haittaa maaperän eliöstölle.

Biologinen torjunta on tehokkain ratkaisu, jos avomaalla niin luonto auttaa siinä ihan itse, jos suljetussa tilassa niin sitten netistä voi tilata ötököitä jotka syövät kirvoja.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.6.25 07:16:43

Varmaan leppäkerttujen tilaaminen olisi tuossa tilanteessa se kätevin ratkaisu? Itse käytin mäntysuopaliuosta mutta kyseessä oli parvekeruusut, ei taida sopia tähän tilanteeseen.

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   11.6.25 07:57:18

Kirvat lähtee tehokkaallaa vesipesulla. Jos mahdollista, niin upota koko kasvi vesisaaviin pariksi tunniksi, niin hukkuvat sinne. Jos ei, niin paineella vaan suihkutat. Siitä kivoja tuholaisia, että ei tosiaan myrkkyjä vaadi vaan hitokseen vettä niskaan.

Lähettäjä: Maikku 
Päivämäärä:   11.6.25 08:13:20

Mulla on joka kevät yhdessä marjapuskissa kirvoja.

Olen kokeillut mäntysuovat ja kylmät vesisuihkut - ei apua.

Nyt parina vuotena Tokmannilta kirvojen myrkky, joka käy syötäville kasveille. Sellainen vihreä pullo. Suihkutan heti kun kirvat tulee ja parin päivän päästä uudelleen. Ei ole enää ongelmaa sinä kesänä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.