Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten asioin yli 12 vuotiaan hammashoidon sivuil

Lähettäjä: Hänellä ei omia pa 
Päivämäärä:   10.6.25 21:01:17

Lapseni täytti hetki sitten 12 vuotta. Kesäkuussa hänellä pitäisi olla oikomishoitoon liittyvä aika, mutta mitään ei ole kuulunut. Heidän piti ilmoittaa ajasta lähempänä kun nyt kontrolleja on harvakseltaan. Hyvinvointialueella on palvelu josta voi tarkastaa aikoja, mutta ei näköjään enää yli 12 vuotiaan lapsen. Ajatuksena siis se jos aika on esim postitettu eikä ole löytänyt perille.

Lapsella on pankkikortti ja pankin tunnukset niin, että kirjaudun omalla tunnusluvulla ja varmistus vaiheessa valitsen haluanko asioida lapsen vai omassa nettipankissa. Tuohon hammashoidon palveluun ei pysyy valitsemaan tunnistus vaiheessa henkilöä vaan ohjaa suoraan minun varmennukseen. Millä pystyn jatkossakin asioimaan lapsen puolesta?

Vai enkö mitenkään? Ilmeisesti normaalin 12 vuotiaan kuuluisi jo kyetä itse hoitamaan terveyteensä liittyvät asiat, mutta ei kyllä lievästi kehitysvammainen ja autistinen oma 12 vuotiaani siihen kykene varmaan edes lähivuosina.

Re: Miten asioin yli 12 vuotiaan hammashoidon sivuil

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.6.25 21:58:20

Lapsen omilla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella tunnistautumalla on meillä tällaiset asiat hoidettu. Mitään ongelmia ei ikinä ole ollut. Lapsen kanssa yhdessä on aina hoidettu.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   10.6.25 22:17:56

Hanki lapselle omat verkkopankkitunnukset.

Lähettäjä: JJ 
Päivämäärä:   11.6.25 01:50:45

Et voi asioida mitenkään. Lapselle pitää hankkia omat verkkopankkitunnukset ja sitten käytät niitä, jos lapsi ei itse pysty.

Meillä oli sama ongelma 87v. mummun kanssa. Mummu ei tiedä, mitä eroa on internetillä ja tietokoneella. Mummulle hankittiin verkkopankkitunnukset, pankissa ei onneksi kysytty mitään mummun it-taidoista, ja mummun lapset hoitavat mummun lääkäriaikojen varaukset ja reseptien uusinnat omakannassa mummun pankkitunnuksilla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.