Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kamera vastaan tulevassa poliisiautossa?

Lähettäjä: Tippi 
Päivämäärä:   10.6.25 20:50:40

Onko poliiseilla räpsähtäviä (eli ei video-) nopeusvalvontakameroita siviilipakuissa tuulilasissa kuvaamassa ajossa vastaan tulevia autoja?

Re: Kamera vastaan tulevassa poliisiautossa?

Lähettäjä: HooMoilanen 
Päivämäärä:   10.6.25 21:28:12

Kyllä on

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   10.6.25 21:37:10

On. Se lukee rekkarin ja kertoo onko katsastettu/verot maksettu.
Mittaa myös nopeuden.

Lähettäjä: Tippi 
Päivämäärä:   10.6.25 21:41:51

Kiitos tiedosta.
Tuleeko ylinopeudesta sanktio samalla lailla kuin tolppakameran räpsähdyksestä? Vai pysäyttävätkö heti liikenteessä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.6.25 22:14:08

Tippi, riippuu ylinopeudesta.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   10.6.25 22:34:54

Riippuu täysin ko. poliisipartion sen hetkisestä viitseliäisyydestä ja siitä, onko heillä ko. laite sillä hetkellä edes päällä/katsovatko sitä. Itse olen ajanut mopolla poliiseja vastaan sellaista nopeutta että jo paljaalla silmälläkin pitäisi nähdä ettei laitteen kuuluisi edes kulkea sellaista vauhtia, mutta eivätpä silti kääntyneet perään ;)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.6.25 12:35:34

"Riippuu täysin ko. poliisipartion sen hetkisestä viitseliäisyydestä ja siitä, onko heillä ko. laite sillä hetkellä edes päällä/katsovatko sitä. Itse olen ajanut mopolla poliiseja vastaan sellaista nopeutta että jo paljaalla silmälläkin pitäisi nähdä ettei laitteen kuuluisi edes kulkea sellaista vauhtia, mutta eivätpä silti kääntyneet perään ;)"

Riippuu myös siitä, onko partio menossa tehtävälle joka heti hoidettava mutta ei 'pillikeikka'. Kyllä ne laitteet nykyään on pidettävä päällä, muuten tulee sanomista.
Kun on näitä hommia riittävän kauan tehnyt niin ei todellakaan kiinnosta puuttua kaikkiin rikkeisiin mitä näkee, muuten sitä ajaa itsensä piippuun koska maailmaa ei pelasteta sakottamalla ylinopeutta ajavaa mopoilijaa.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   11.6.25 12:40:41

Noilla siviilipakuilla ne nimenomaan tutkaa. Usein tienvarressa parkissa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.6.25 13:00:37

Ne on kamera-autoja ja täysin eri asia kuin "vastaantuleva poliisiauto". Käytännössä liikuteltavia kameratolppia jotka kuvaavat takalasin läpi, eivät todellakaan ole partioautoja eikä niillä mitään muuta tehdä.

Lähettäjä: bingobangobongo 
Päivämäärä:   11.6.25 22:07:28

Ny ma jummarra..taa o joo juttu et perseilyst jaa kiinni, jummarran. Ei mu kannata ny perseilla.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.6.25 22:11:07

Kyllä. Ilmoittaa myös, jos auton omistajalla on rikosrekisteriä. Oli se sitten murha tai ylinopeussakko.

Lähettäjä: Vippi 
Päivämäärä:   11.6.25 22:14:06

Ylinopeudesta ei kylläkään tule rikosrekisteriä.

Lähettäjä: gg 
Päivämäärä:   11.6.25 22:27:24

"Ylinopeudesta ei kylläkään tule rikosrekisteriä."

Tulee, jos sen yhteydessä tuomitaan vankeusrangaistus. Muuten tulee merkintä sakkorekisteriin, joka yhtälailla näkyy siellä poliisiautossa, jos ajat vastaan.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   11.6.25 22:30:11

Tai onko auton omistajalla rattijuopumusta taustalla.

Mua vastaan on muinoin ajanut poliisiauto, kuskina olleella poliisilla oli etusormi pystyssä kohdallani. Tulkitsin sen niin, että ajoin himppusen verran ylinopeutta ja näkivät sen tutkastaan, mutta eivät kokeneet tarpeelliseksi kääntyä perääni ja pysäyttää sakottamaan, ehkäpä niillä oli joku keikka meneillään. Satasen tie ja mulla nopeutta jotain 110km/h.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.