Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vihaan eksääni.

Lähettäjä: vihoittelija 
Päivämäärä:   10.6.25 19:05:52

Miten saisin ajatukset pois tästä? Vihaan eksääni. En toki mitään henkirikosta tms suunnittele mutta viha ja katkeruus on tullut rakkauden ja luottamuksen tilalle.

Re: Vihaan eksääni.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.6.25 19:07:15

Ei niissä tunteissa ole mitään vikaa, istu alas ja tunne ne. Mitä enemmän pusket niitä pois, sitä voimakkaammin ne tulee.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   10.6.25 19:08:02

Viha ja katkeruus kuluttaa eniten sinua itseäsi.

Päivämäärä:   10.6.25 19:14:12

Täällä samankaltaisia tunteita. Olisi pitänyt tehdä päätös aiemmin, mutta idioottina en tajunnut että koko päätös oli kokonaan minun varassa. Toinen ilmeisesti vain kulutti aikaansa, eikä ajatellutkaan yhteistä tulevaisuutta. Nyt on aika huijattu olo, mutta eiköhän se ajan kanssa helpota... Ärsyttää ne hukatut vuodet...

Lähettäjä: g 
Päivämäärä:   10.6.25 19:29:36

Tuttu tunne, vielä kolmen vuoden terapian jälkeenkin.
Oma ratkaisuni on pysyä exästä erossa. En mene mihinkään tilaisuuteen mihin tiedän hänen olevan menossa, olen kieltänyt lapsia puhumasta minulle isästään jne. Poissa silmistä ja koitan pitää samalla poissa mielestä.

Päivämäärä:   10.6.25 19:35:03

G, no huh huh. Olet oikeasti kieltänyt lapsiasi puhumasta isästään???

Päivämäärä:   10.6.25 19:46:24

Katkeruus ja mustasukkaisuus on kaksi maailman turhinta ja eniten energiaa vievää tunnetilaa. Olen itse kärsinyt molemmista vuosia.

Miten pääsin yli oli oikeasti hetki ottaa stoppi itsensä kanssa ja miettiä miksi. Joo tulee koska ex kohteli sinua huonosti mutta miksi ne on vieläkin läsnä kun muutosta tilanteeseen ei ole tapahtumassa exän puolesta? Se usein tuleekin muualta. Itse huomasin että en toteuttanut unelmiani ja tuhlasin paljon aikaa stalkaten ihmisten someja joista olin katkera. Mm naiselle jonka kanssa oma ex petti minua ja tämä nainen ei tykännyt minusta yhtään ja halusi pilata elämäni vaikkei koskaan oltu edes tavattu tai puhuttu. Yhteinen tuttumme oli ainoastaan mieheni jonka hän halusi. Jopa eron jälkeen vuosia stalkkasin tätä naista somessa ja hän kans minua.

Tajusin että omat unelmat jäi sivuun ja energia meni tämmöseen turhaan. Aloin miettimään mitä minä haluan. Samalla käsittelen tunteeni ja en yritä sivuuttaa tai hävetä miltä minusta tuntuu. Mutta välttääkseni sen saman kierteen aloin oikeasti tehdä asioita mitä halusin. Ulkomaan matkat, uusi harrastus, aloin kans tekemään pientä somea harrastuksena, hankin kissoja yms. Ja auttoi kans palata juttuihin mitkä lopetin kun aloin seurustelemaan exän kanssa. Ratsastus harrastus kärsi kun mies tuli kuvioihin joten aloitin sen aktiivisesti uudestaan. Otin aikaa taas myös dokumenttien katsomiseen Netflixistä, Yle Areenasta yms ja korvasin tyhjän ajan jolloin mietin katkeruutta ja stalkkasin muita. Tylsyys palauttaa helposti ikävät tunteet. Korvaa tylsyyttä riittävän pitkän aikaa mieleisellä tekemisellä ja jonkun ajan päästä alat taas keskittymään itseesi kuten ennen suhdettasi.

Lähettäjä: Sipuli 
Päivämäärä:   10.6.25 20:20:31

Saa vihata.

Jossain vaiheessa oli muotia sanoa että "anna anteeksi itsesi takia, viha vahingoittaa vain sinua" mutta en ole kyllä kokenut että viha minut raiskannutta ex-miestä kohtaan kuluttaisi minua. Päinvastoin! Oloni voimaantuu.

Minä en ole mikään tuulessa heiluva vinkuheinä. Mulla on voimaa, vihaa! Saan vihata ja viha on energiaa. Se lähtee minusta poispäin sille joka ansaitsee vihan tekonsa seurauksena. Viha ei lainkaan kuluta minua. Se on klisee joka perustuu kristillisyyteen ja erityisesti siihen että naiset laitetaan paikalleen ja jota self help-oppaat ovat toistelleet.

Saat vihata. Vihaa oikein kunnolla. Ei tarvitse lainkaan antaa anteeksi. Anna sen voimauttaa mutta viha ja katkeruus on eri asiat. Katkeruus saattaa sinua vahingoittaa sillä katkeruutta et voi toiseen kohdistaa. Se on henkilökohtainen tunne.

Koeta ajatella että ihmiselämään kuuluu kaikenlaiset kokemukset. Mennyt on mennyttä, sitä ei ole enää.

Päivämäärä:   10.6.25 20:23:40

En halua suoda yhtään ajatusta exääni. Elämäni on nyt hyvää ja nautinnollista, miksi pilaisin sen ajattelemalla jotain ihmishirviötä.

Lähettäjä: vihoittelija 
Päivämäärä:   10.6.25 21:21:07

Olen keskustelun aloittaja. Muuttaako mielipiteitänne, kun kerron että olen mies ja eksäni on nainen?

Lähettäjä: HooMoilanen 
Päivämäärä:   10.6.25 21:26:16

Ällö
Luetun ymmärtäminen, yksi sana!

Päivämäärä:   10.6.25 21:28:40

Vihoittelija, miksi muuttaisi?

On ok olla pettynyt tai surullinen, mutta viha ja se, että esim lapsia kieltää puhumasta isästään/äidistään on jo sairasta. En minäkään arvosta teiniaikojen eksääni, mutta eipä tarvi tekemisissäkään olla kahdenkymmenen vuoden jälkeen, ellei tuo yritä yhteyksiä ottaa. En kuitenkaan tuhlaa energiaani häneen, kun siitä ei ole mitään hyötyä, pikemminkin päinvastoin.

Päivämäärä:   10.6.25 21:32:32

HooMoilanen, osaan kyllä lukea. Ja kyllä, on epänormaalia, jos lapsille annetaan ohjeistuksia siitä, ettei äidille saa isää mainita.

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   10.6.25 21:34:57

Ei tunteita tarvitse kieltää. Viha on hyödyllinen tunne. Ehkä viha auttaa käsittelemään asiaa ja menemään eteenpäin. Eihän kaikki suhteet voi loppua niin että toista vielä rakastaa kaverillisesti... Käy se viha läpi ja kaikki muut tunteet. Sitten pikkuhiljaa elämä jatkuu ja tunnetkin melkein ihan neutraalisti tai toivot hyvää eksälle.

Päivämäärä:   10.6.25 21:37:39

Ei muuta mitään, miksi tuhlaat elämääsi edelleen?

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   10.6.25 21:53:54

Vaihda g terapeuttia. Jonkun pitää saada sinut ymmärtämään ettet voi vetää lapsia mukaan omaan henkilökohtaiseen vihaasi.

Päivämäärä:   10.6.25 21:57:29

Viha ja rakkaus eivät ole toistensa vastakohtia. Rakkaus ja välinpitämättömyys ovat. Aika auttaa ja se että käyt asiat läpi yksin tai terapiassa. Muistaakseni toipumisaika on yleensä noin 50% suhteen kestosta tai vähintään 4v pitkien suhteiden kohdalla joten mitään super nopeita ratkaisuja ei varmaan ole tarjolla. Kannattaa panostaa omaan elämään ja omaan onnellisuuteen eikä laittaa omaa energiaa vihaamiseen.

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   10.6.25 22:07:04

Anna mennä vaan, oikein tunteella kirjoitat vaikka vihkoon kaiken mitä hänessä vihaat. Ja tekemiset, sanomiset, tavat jne. Sitten vaan annat vihkon pitää vihat sisällään, voit aina lukea sitä, mutta sinun ei tarvitse jatkaa vihaamista, se on energian hukkaamista.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   10.6.25 22:10:00

Mitä tarkemmin ottaen vihaat exässäsi?

Lähettäjä: gjlKEF 
Päivämäärä:   10.6.25 23:09:10

Toipumisaika 50% suhteen kestosta? Nyt kun olen eroamassa 40 vuoden avioliitosta niin ettäkö toipuminen vie 20 vuotta! Ehdin hautaa sitä ennen...

Lähettäjä: Q aaltomerkki 
Päivämäärä:   12.6.25 01:39:37

Narsistin uhrien tuki auttaa sekä aiheeseen liittyvien youtube -videoiden katselu.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   12.6.25 08:44:07

Minulla on päinvastainen ongelma. Eräs exäni oli todella hyvä tyyppi, eikä olisi kannattanut erota. Erosta on 25 vuotta, ja olen viimeisen vuoden aikana kaivannut usein häntä. Tässä välissä on ollut mm. perheen perustaminen. Miten saisin tuon kummituksen mielestäni?

Lähettäjä: g 
Päivämäärä:   12.6.25 09:01:10

Jep, olen varmaan hullu, kun en voi lopettaa vihaamista ja antaa anteeksi.
Exäni matkusti paljon työnsä takia ja lopulta kävi ilmi, että hänellä oli toinen elämä muualla. Hän oli myös suunnitellut eroa jo pitkään mm. siirtämällä omaa omaisuuttaan uuden naisen nimiin ja lopputuloksena pystyi huijaamaan minulta osituksessa esimerkiksi sukumökkimme.
Minä sain kuulla erosta vasta, kun ex oli hakenut avioeroa, edellisellä viikolla suunnittelimme vielä tulevaisuutta ja lomia yhdessä.
Tämän lisäksi äitini kuoli samoihin aikoihin ja tuli pari muuta vähän isompaa juttua joten maailmasta ikävä kyllä petti omalla kohdallani pohja.
Lapsemme ovat jo täysi-ikäisiä ja heille on kerrottu siistitty versio tapahtuneesta, ymmärtävät oikein hyvin miksi en halua kuulla sanaakaan heidän isästään enkä varsinkään hänen elämästään uuden naisen kanssa minun mökilläni.
Mies oli siihen asti ollut täysin normaali, loistava isä ja meillä oli noin 20 vuotta avioliittoa takana, mutta kummasti pystyi jättämään minut rakentamaan uutta elämää tyhjästä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   12.6.25 09:08:43

Vaikuttaa olevan yleisempää tuollainen viha ja katkeruus juuri noin päin että mies ei pääse yli existään ja tuhlaa energiaansa menneiden ajatteluun. Ei tarvitse kuin katsoa uutisia mitä miehet tekee eron uhatessa tai jälkeen..

Ihan vain miehille vinkkinä; sitä tikulla silmään joka menneitä muistelee. Siirtykää eteenpäin elämässä, maailma on naisia täynnä ja hyvin pärjää ilmankin.

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   12.6.25 10:05:30

Paras kosto vihatulle exälle on jatkaa elämäänsä,mielellään vielä onnellisena.Se vasta niitä paskiaisia harmittaakin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.