Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Inositoli vitamiinilisä/PCOS

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   10.6.25 15:07:31

Onko täällä muita, jotka käyttäisivät inositolia tuon rakkulataudin hoidossa? Minulla on lievä pcos, kuukautiskierto on pitkä ja leuassa kasvaa haivenia, kaikki paino kerääntyy keskivartaloon helposti, on väsymystä ja hiusten ohenemiset. Löysin netistä tietoa, että inositolista ja berberiinistä voisi olla apua, ostin sitten kokeiluun purkin inositolia ja olen niitä nyt pari päivää syönyt. Ruokahalu on kutistunut todella paljon, eikä tee mitään herkkuja mieli (sattumaako?) mutta samoihin aikoihin rupesi tiputtelemaan jotain vuotoa. Kuukautiset alkaneet viimeksi reilu pari viikkoa sitten, kierto ollut aiemmin 4-5 viikkoa. Voiko tuo tiputtelu johtua pelkästään tuosta inositolista? Uskaltaako sen käyttöä jatkaa vai olisiko pitänyt pyytää lääkäriltä siihen "siunaus"? Vai onko tuo pelkkää sattumaa vaan. Minulla on kyllä ennenkin ollut kuukautishäiriöitä, mutta parin vuoden tauko edelliseen kertaan.

Re: Inositoli vitamiinilisä/PCOS

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.6.25 15:24:17

Ainakin lapsettomuushoitoja tekevien lääkäreiden suosittelema valmiste.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   10.6.25 15:30:33

Niin ettei siitä pitäisi haittaa ainakaan olla? Voiko sitten olla, että tuo aiheuttaa kohdun tyhjentymisen, jos normaalisti ei tyhjene riittävästi pitkän kierron takia? Vaikkakin vuoto on erittäin runsasta ollut aina.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.6.25 16:53:05

Minä tulin ainakin 8kk yrittämisen jälkeen raskaaksi, kun olin ehtinyt syömään kuukauden inositolivalmistetta. Pco täälläkin. On sen verran kallista, että en raaski ihan muuten vaan kuitenkaan ostaa. Voisi kyllä kokeilla painon tiputusta tukemaan jossain kohdin!

Minulla oli vuotohäiriöitä ja epäsäännölliset kuukautiset (kierrot 32-60pv). Korjautuivat heti tuolla :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.6.25 16:58:01

Aloin juuri syömään, toistaiseksi en ole huomannut mitään.

Päivämäärä:   10.6.25 17:15:42

"Ruokahalu on kutistunut todella paljon, eikä tee mitään herkkuja mieli (sattumaako?)"

Ei ole sattumaa vaan kuuluu tuohon. Monihan käyttääkin sitä nimenomaan herkkuhimojen tai "ruokamelun" hiljennykseen.

Muistakaa että täytyy käyttää isoa annosta (vähintään 4g) PCOSiin. Purkkien kyljessä olevat määrät ei siis riitä. Esimerkiksi Puhdas+ merkin inositolilla tämä tarkoittaa 6 mittalusikallista päivässä.

Päivämäärä:   10.6.25 18:15:10

"On sen verran kallista, että en raaski ihan muuten vaan kuitenkaan ostaa. "

puhdas+ inositoli kestää sillä 6 mitallisen annoksella noin 51 päivää. Purkki ei ole kovin kallis, toki riippuu mistä ostaa, mutta sitä voi löytää ihan esim 16e hinnalla.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   10.6.25 20:04:00

No hyvä tietää, että on sitten ihan hyvä aine. Aloitan nyt tuolla pienellä annoksella ensin ja vähitellen nostan. Raskaaksi tuleminen ei ole nyt ajankohtaista (en edes tapailee ketään eikä tällä hetkellä jaksaisikaan), mutta muuten jos tuosta on apua painon normaalina pitämisen kanssa ja insuliiniresistenssiin. Joku hyvä viherminttutee pitäis vielä löytää, kun siitäkin kuulema apua pcos kanssa, olikohan karvankasvuun?

Lähettäjä: Pcos myös 
Päivämäärä:   12.6.25 10:19:12

Minulla myös PCOS, enkä ole koskaan kuullutkaan inositolista! PCOS on tosin tällä hetkellä hoidossa e-pillereillä, mutta olisiko inositolin syömisestä lisäksi kuitenkin hyötyä?

Lähettäjä: Pcos myös 
Päivämäärä:   13.6.25 08:38:56

^

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   13.6.25 08:56:37

Aika mystinen aine. Sitä saa pavuista, pähkinöistä ja viljoista, mutta myös energiajuomista. Hyvä uusi syy perustella päivittäinen megiksensä tai eeässänsä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.