Lähettäjä: Akana
Päivämäärä: 10.6.25 09:09:51
Tunnistan, mistä aloittaja puhuu. Isänpuolen suvussa aika monella on tapana suhtautua nuorempiinsa ylemmyydentuntoisesti. Isäni on yli 60-vuotias, ja hänen 90-vuotias isänsä yrittää edelleen neuvoa häntä esim. puunkaadossa kuin nuorta poikaa. :D Isä on kaatanut elämässään aika paljon puita ja tehnyt vähän muutakin käytännön osaamista ja järkeä vaativaa.
Itse olin lapsena kirjatoukka ja vähän isompana täysverinen heppatyttö, joten en oikein ollut isän mukana opettelemassa kaikkea käytännön puuhaamista. Nykyään tunnen itseni ihan uuvatiksi isääni verrattuna. Minun iässäni hän oli jo pitkään toiminut ammatissaan, asunut nuorena poikana pari talvea yksin sähköttömällä mökillä, kahden lapsen isä, korjasi itse autonsa, viljeli maata ja oli rakentanut äidin kanssa talon pitkälti omin käsin. Minulla on työ jota tekisi koulutettu apinakin, en ole koskaan edes vaihtanut autooni öljyjä, kävin maatalousopinnot mutta en oikeasti ymmärrä maataloudesta yhtään mitään jne. Olen saanut paljon tosi helpolla ja vaikka olenkin joutunut näkemään vaivaa ja käyttämään päätäni, niin kuitenkin paljon vähemmän kuin isä. Siksi alemmuudentunne.
|