Lähettäjä: minxe
Päivämäärä: 10.6.25 08:23:47
"Olen, mutta sivuvaikutuksena tuli kilpirauhasen vajaatoiminta. Enkä ole ainoa jolle on käynyt näin;"
Aika jännä. Minä en tunne ketään, jolla olisi tullut kilppariongelmia keton myötä. Mutta tunnen useita, joilla kilpparivajis on helpottanut ja saatu hallintaan keton myötä.
Minullakin kilpparioireet tasoittui ketoillessa ja ne vuodet kun söin ketosti/vhh:sti oli kilpparin suhteen parhaimmat vuodet. Nyt olen ehkä 4 vuotta syönyt "normaalisti" eli en edes vhh:sti, ja taas on kilpparin kanssa ongelmia...
Keton myötä lähti painoa jonkin verran, jotain viitisen kiloa, mutta koska en ollut valmiiksi lihava (163 cm 54 kg), niin hirveästi en laihtunut. Mutta muutuin hoikasta aika luisevaksi (49 kg). Kyllähän kaikki vaatteet istui tuolloin paremmin päälle, mutta on niin paljon helpompaa muuten elää ja syödä kun ei tarvitse rajoittaa hiilareita.
En tunne myöskään ketään, joka olisi jatkanut ketolla kovin kauaa. Kaikilla tuntuu kestävän keto kuukauden, puoli vuotta tai vuoden, ja sitten se lopetetaan. Moni jää vhh:ksi, mutta moni "palaa normaaliin" ja kilot tulee takaisin.
Nytkin on yksi kaveri innostunut vuoden alussa ketoilusta ja vouhottaa, että "tämä jää käyttöön loppuelämäksi", mutta voin vaikka vannoa, että kestää max vuoden loppuun, sitten alkaa mennä hiilaripitoisemmaksi.
|