Lähettäjä: Koirista
Päivämäärä: 9.6.25 17:00:12
Puolituttu henkiilö alkoi selittää, kuinka hän on ajatellut hankkia koiran, koska olisi kiva käydä koiranäyttelyissä ja tulla vaikka muotovalioksi, työkaverinsa sellaista koiransa kanssa harrastaa. Mutta hän ei halua tuke sellaista "ahnetta" koirankasvatusta ja -kasvattajaa, jolle pitää maksaa pari tonnia siitä, että koiralla on rekisteripaperit, joilla se ei tee mitään (vaikka näyttelyt kiinnostelee). Kysyin, että miten ajattelit harrastaa näyttelyitä sekarotuisella koiralla, joka rekisteröimätön koira on, vaikka olisikin rekatuista vanhemmista. Joo ei haittaa kun hänhän tietenkin rekisteröi sen itse myöhemmin. Ja jos koirassa on jotakin vikaa, niin Kennelliiton sopimuksessakin lukee, että kasvattaja vastaa. Kasvattaja? Sekarotuisella? Ja Kenneliittokin liittyy asiaan. Kun korjasin käsityksiään, olin kuulemma väärässä.
Miten voi olla, että ihmiset ei tiedä tällaisia perusasioita? Luullaan, että itse voidaan rekata jos haluaa, mutta ilman papereitakin voi osallistua näyttelyyn ja rekisteröimättömään koiraan pätee Kennelliiton sopimukset. Huhhuh.
|