Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kertoisitteko matkasta etukäteen?

Lähettäjä: Reissaaja 
Päivämäärä:   9.6.25 10:38:21

Tullaan siskon kanssa hyvin toimeen ja tehdään juttuja yhdessä. On tietyt samat kiinnostuksen kohteet ja teemme retkiä näihin liittyen muutaman kerran vuodessa.

Nuorempana puhuttiin paljon että lähdetään ulkomaille matkalle ja oli kohteitakin jo mietittynä. Mulla tilanne ollut sellainen ettei matkustelu ole onnistunut mutta nyt olen alkanut tehdä matkoja ja uusia on suunnitteilla. Sisko ehkä haluaisi lähteä (tosin en ole enää varma kiinnostaako oikeasti) mutta valittaa aina ettei ole rahaa, joten tuskin tulee koskaan lähtemään. Muutenkin meillä alkaa joka asiassa näkymään tuloero ja yritänkin aina mahdollisimman vähän tuoda esiin hankintojani (mitä nykyään on vähän) ja hintoja.

Seuraava matka on suunnitteilla ja kohteena on yksi niistä kohteista jotka aikaisemmin olleet tuonne_on_joskus_pakko_päästä-listalla. Nyt tietysti mietin että kerronko etukäteen että olen tuonne lähdössä. Onko liikaa paremman tilanteeni naamaan hieromista kertoa? Tiedän että luvassa on v*ttuilua ym joka tapauksessa, mutta onko parempi pahoittaa siskon (ja lapsensa) mieli etukäteen vai kerronko vasta matkan jälkeen, että tulipa muuten käytyä täällä?

Sit kaikki varmaan ihmettelee, että jos tullaan hyvin toimeen niin miksi tällaista pitää ajatella niin tullaan hyvin toimeen meidän perheen tasolla. Meidän perheessä tietystä asioista ei puhuta ja pitää ehkä käyttäytyäkin tietyllä tavalla, ei ehkä voi verrata muihin. Mä oon ehkä jollain tavalla vähän "kapinallinen", mutta en kuitenkaan haluaisi kauheasti siskon mieltä pahoittaa.

Re: Kertoisitteko matkasta etukäteen?

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   9.6.25 10:53:00

Jos tiedät siskon pahoittavan mielensä niin älä kerro. Etu- tai jälkikäteen. Muista myös estää siskoa näkemästä jos laitat kuvia someen.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   9.6.25 10:54:53

Ei sun ole pakko kertoa ollenkaan!

Päivämäärä:   9.6.25 11:01:03

Eikö se vasta outoa olekin jos ei kerro ollenkaan ja jossain vaiheessa selviää että olenkin reissussa käynyt?

Esim mulla on yksi asia jota ei enää saa tilattua Suomeen vaan joudun se hakemaan joko valmistusmaasta tai sellaisesta maasta jossa niitä myydään. Sisko tietää että haluan ko asian niin sitten kun olen sen ostanut niin väkisinkin tulee ilmi että olen jossain reissussa käynyt.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.6.25 11:43:31

Omaan korvaan hämmentävä tilanne, kun olen tottunut oman siskoni kanssa höpöttelemään lomasuunnitelmia etukäteen. Minulla ei ole niin paljon rahaa käytettävissä kuin siskollani, mutta en pysty kuvittelemaan sellaista tilannetta, että vetäisin herneen nenään, kun sisko reissaa paljon enemmän :D en aloittajana alkaisi salailemaan, vaan puhuisin asioista ja lomasuunnitelmista ihan normaalisti kuin kenen tahansa kanssa.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   9.6.25 12:18:08

En salailisi yhtään mitään, herranjestas.
Jos siskolla harmittaa sun matkailu ni, sit harmittaa tai tekee asialle jotain et voi matkustaa itsekin

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   9.6.25 12:27:07

Kyllä mä mainitsisin matkasta etukäteen jossain sivulauseessa, sen enempää hehkuttamatta. Hölmömpää on salailla, kun asia varmasti tulee jälkeenpäin ilmi ja veikkaan, että siitä siskosi enemmän loukkaantuu.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   9.6.25 12:40:17

Jos olisi minun siskosta kysymys, maksaisin hänelle reissun että pääsisi mukaan. Mutta me olemmekin oikeasti läheisiä ja rakkaita, eikä sillä lailla "läheisiä", että pitää varoa sanomisiaan ettei tule v*tutuilla.

Päivämäärä:   9.6.25 12:47:34

L: olen kerran erehtynyt ehdottamaan että maksaisin siskon ja lapsensa matkan ja siitähän sitten suututtiin, joten en tee samaa virhettä uudelleen. Ja nykyään en kyllä muutenkaan matkaseuraa ottaisi mukaan kun todennut, että parempi matkustaa yksin.

(Kirjoitin tuon ehdotuksen jälkeen tänne, kun yllätyin reaktiosta, ja mut haukuttiin ihan moukaksi. Ei ymmärretty yhtään miten olin voinut olla niin tyhmä, että olin mennyt moista ehdottamaan :D)

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   9.6.25 12:47:49

Kertoisin matkasta eleettömästi ja suoraan, koska tietojen pimittäminen ja salailu murentaa luottamusta entisestään.

Mitä edes voi tapahtua, jos kerrot: "Tänä kesänä käyn Pitcairnilla, se on ollut haaveissa pitkään." Ja siskosi vastaa: "Kun kerran menet sinne asti, tuo muutama sikäläisen linnun sulka/sikäläistä pontikkaa."

Päivämäärä:   9.6.25 13:32:52

Täytyyhän siinä aika varakas olla jos pystyy maksamaan toisten matkan ilmaiseksi ellei kyse ole Tallinnan reissusta.
Jos matka maksaisi esim. 1000 e, niin tuota vaan yhtäkkiä 1000 e visalle ja maksaa toisen matkan ja tässä siis kahden, jos lapsikin pitäisi ottaa mukaan.

Eikä se olo jossain kohteessakaan ole ilmaista vaan siellä syödään, juodaan ja se on helposti tuplat siihen päälle. Ja sitten tuliaisostokset. Jos ei ole rahaa niin toinenko ne maksaa.

Päivämäärä:   9.6.25 13:34:21

Kerrot etukäteen tietysti. Harmittaa jos harmittaa mutta takuulla harmittaa enemmän jos kuulee jälkikäteen

Päivämäärä:   9.6.25 14:02:07

Välttämättä ei jutella kun siinä välissä kun matka on varmistunut ja milloin matka on, joten sellainen jutustelun keskellä sivulauseessa kertominen ei välttämättä onnistu. Viestiin taas ehkä vaikea livauttaa, vai? Esim: "Hienosti kukkii mullakin pihan kukat tällä hetkellä. Toivottavasti on kivoja kukkia kohteessa x kun menen sinne elokuussa. Ajattelin, että voisin uuden kukkapenkin tehdä tuohon toisen viereen lomalla. On vähän haastava paikka, joten pitää vielä tarkemmin suunnitella että mitä perennoja siihen laittaisin." :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.