Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hiillostajat liikenteessä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.6.25 05:50:20

Ja älkää tulko sanoo että mitäs köröttelet. Jos ajaa letkassa tai rekan perässä niin ei siitä aina niin vana ohi mennä jos vain yksi kaista. (Vastaantulijoilla ohituskaista...)

En voi olla ainoa, ketä niin jurppii ihmiset jotka ajaa peräkontissa kiinni. Mun verenpaineet nousee kyl joka kerta kun itse en sille voi mitää jos joku rekka menee hitaammin edessä. Tai on letkassa.

Nytkin aamuliikenteessä, virolainen Bemari ajaa ihan takapuskurissa kiinni, vilkitan vähä jarruvaloja. No ei ku hän laittaa pitkät päälle. Mikä vitun järki on tuossa takakontissa ajaessa??? Ja varsinkin kun tuo alue on semmosta että peurat hyppii tiellä vaikka on hirvi aidat

Re: Hiillostajat liikenteessä

Lähettäjä: Pitsi 
Päivämäärä:   9.6.25 07:23:00

Joillain on tuo ajotapa, ajoit sitten itse kuinka kovaa vaan, missä vaan tai vaikka kuvailemassasi letkassa - joku henkinen pakko vaan tulla ihan niskaan. En ymmärrä minäkään. Parhaat tulee jopa tyhjällä moottoritiellä (jossa itse ajaa ~15 yli sallitun, mittarin heitto huomioiden eli oikeasti ihan hyvää reipasta motarivauhtia) ensin hyväksi toviksi takapuskuriin kiinni, vaikka tilaa olisi paahtaa ohi vaikka ja kuinka, sen kun kääntäisi vähän rattia sille vasemmalle kaistalle ja painaisi kaasua. Mutta jostain syystä kivempi roikkua ensin hyvä tovi siellä perässä. Hassua. Erityisesti niskassa hengittäjät harmittaa silloin, kun on liikkeellä hevoset kyydissä.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   9.6.25 08:17:55

Takasumari on yleensä kivan kirkas, ja häikäisyn esto vaan taustapeiliin. Siinähän roikkuu persiissä. Olen harkinnu takalasiin tarraa" Sinä maksat" tai "tarvitsetko opaskoiraa? Sellaista ei ole tässä autossa." ...en itse aja persiissä kiinni kun inhoan sitä tapaa niin paljon.

Lähettäjä: Akana 
Päivämäärä:   9.6.25 08:25:28

Joskus melkein tekisi mieli suunnata takalasinpesuri ampumaan taaksepäin ja laittaa säiliöön vaikka elintarvikevärillä mustaksi värjättyä vettä. Saisi ruikkia kontissaroikkujien konepellille ja tuulilasille.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   9.6.25 08:35:07

Akana: laita sinne kissan pissaa

Päivämäärä:   9.6.25 08:39:59

Ainakin edellämenijään kannattaa pitää tosi reilu turvaväli, sen oman turvavälin lisäksi sen persiissä roikkuvan turvaväli, kun ei se ite tajua, silleen jää kaikille vähän enenmmän reagointiaikaa.

Lähettäjä: tinttu 
Päivämäärä:   9.6.25 08:42:34

Tommosessa tilanteessa mä annan tilaa vaikka koukkaamalla bussipysäkille. En halua joutua kolariin tollasten idioottien kanssa, niin saavat jatkaa matkaansa :D

Lähettäjä: Chico 
Päivämäärä:   9.6.25 08:44:00

”Parhaat tulee jopa tyhjällä moottoritiellä (jossa itse ajaa ~15 yli sallitun, mittarin heitto huomioiden eli oikeasti ihan hyvää reipasta motarivauhtia) ensin hyväksi toviksi takapuskuriin kiinni, vaikka tilaa olisi paahtaa ohi vaikka ja kuinka, sen kun kääntäisi vähän rattia sille vasemmalle kaistalle ja painaisi kaasua. Mutta jostain syystä kivempi roikkua ensin hyvä tovi siellä perässä. Hassua. ”

Nämä tyypit hämmästyttää muuten minuakin :D Ei niin mitään järkeä!

Päivämäärä:   9.6.25 09:26:49

Chico: jep nämä ovat käsittämättömimpiä, kun tilaa on niin ohi vaan. Eikun ne on niitä jotka tarvitsee sitä opaskoiraa ajaessaan...

Päivämäärä:   9.6.25 11:27:17

Mulle autokoulussa opetettiin, että takana-ajaviin ei kannata kiinnittää huomiota. Jos he ajavat perään, niin he korvaavat. Jos takana-ajajaa ahdistaa, niin ei se vaikuta muhun mitenkään.

Lähettäjä: Akana 
Päivämäärä:   9.6.25 11:46:00

Lähettäjä.

Päivämäärä9.6.25 11:27:17

Mulle autokoulussa opetettiin, että takana-ajaviin ei kannata kiinnittää huomiota. Jos he ajavat perään, niin he korvaavat. Jos takana-ajajaa ahdistaa, niin ei se vaikuta muhun mitenkään.

Vaikuttaa silloin, jos vaikka hirvi tryykää tielle suoraan autoni eteen ja joudun jarruttamaan äkkiä. Puskurinhaistelija on äkkiä siinä samassa läjässä. Uutta peltiä saa aina, mutta en mielelläni kuolisi tai vammautuisi sen takia, että joku kuutiopää ei osaa pitää turvaväliä.

Päivämäärä:   9.6.25 11:54:53

Minua ainakin ahdistaa sekin että koirat on usein takakontissa :|

Lähettäjä: Mia 
Päivämäärä:   9.6.25 11:55:02

Nykyine auto kiihtyy niin hitaasti että valitettavasti olen välillä ajautunut liian lähelle edellä ajavaa kun en ole uskaltanut ohi...heti tajuttuani olevan liian lähellä olen koittanut kasvattaa etäisyyttää niin etten häiritse seuraavia perässä ajajia. Niitä tskana olevia saattanut kyllä harmittaa kun tekee mieli ohittaa muttei ohi uskalla koska ohitus matka liian pitkä.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   9.6.25 11:57:28

Mistä te näitä roikkujia peräänne keräätte? En kyllä montaa muista puskurissa nuuhkineen vaikka jonkun verran rattaat tielä syystäni pyörii. Eikä ole koskaan ollut tarvetta hiillostaa kenenkään perässä, kiitos kääntyvän ratin ja käytettävissä olevan kaasupolkimen.

Päivämäärä:   9.6.25 12:07:50

Luitko aloitusta. Usein roikkuu perässä ihan jos on letkassa tai rekan perässä

Päivämäärä:   9.6.25 12:49:10

Parhaita talvella on 80 km alueella 65-75 körryyttävät. Ja ohi eivät päästä. Kulkisivat bussilla tai jäisivät kotiin jos eivät osaa ajaa.

Päivämäärä:   9.6.25 12:53:42

Ennea: missä sä ajat? Mä ajan oikeastaan vaan Uudellamaalla ja lähinnä pks. Mutta yks pahimmista paikoista missä roikutaan puskurissa, vauhdissa kuin vauhdissa, on Turun moottoritie eli tie nro 1.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   9.6.25 12:57:09

Täällä reilusti pohjoisemmassa. Eikä oo tosiaan tuota kulttuuria. Savon suunnalla liikin jonku verran ja vaunua vedän milloin missäkin. Vaunun taa jää toki joskus porukkaa jotka eivät uskalla ohittaa merkistä huolimatta. Veturista riippuen pyrin ajamaan liikennevirran mukana.

Lähettäjä: ------- 
Päivämäärä:   9.6.25 13:28:09

Lyö liinat kiinni, perään ajaja maksaa. Joskus kun persuuksissa roikkuva uskaltautuu ohittamaan, ajan puolestani perään ja roikun siinä valoja vilkutellen. Kyllä, olen täys mulkero liikenteessä tarvittaessa.

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   9.6.25 13:32:19

Mulla on kamera autossa ja välillä kyllä näkee niin törppömäistä toimintaa, että tekisi mieli ajaa perässä ja näyttää se video. Että miten meni noin niinkuin omasta mielestä. Perässä roikkuja on muuten aina joku mies tai mummo.

Päivämäärä:   9.6.25 13:58:37

Eikös huvikseen äkkijarruttelusta saa sakkoja?

Päivämäärä:   9.6.25 15:52:47

En kyllä uskaltais mitää äkkijarrutusta tehdä, mutta kevyesti kun painaa jarrua niin valot vilkkuu

Päivämäärä:   9.6.25 15:55:17

”Lyö liinat kiinni, perään ajaja maksaa.”

Ei muuten välttämättä maksa. Huvikseen et saa lyödä liinoja kiinni, joten voi mennä ihan omasta pussista auton korjaukset sekä sakkojen maksaminen päälle. Nykypäivänä Suomessakin on alkanut yleistyä kojelautakamerat, joten ei edes olla sana sanaa vastaan.

Päivämäärä:   9.6.25 15:56:50

”Mulle autokoulussa opetettiin, että takana-ajaviin ei kannata kiinnittää huomiota. Jos he ajavat perään, niin he korvaavat. Jos takana-ajajaa ahdistaa, niin ei se vaikuta muhun mitenkään.”

Viime viikolla perässä roikkui ulkolainen rekka. Siinä kun joudut henkilöautolla tekemään äkkijarrutuksen, niin henki on äkkiä pois, kun isompi jyrää perään/yli. Väistin bussipysäkille, niin tämä sankari kiihdytti roikkumaan edelläni ajaneen perään… Lisäksi mullakin on usein takakontissa koira eli en halua pienemmänkään auton ajavan perääni.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.6.25 16:14:56

"Uutta peltiä saa aina, mutta en mielelläni kuolisi tai vammautuisi sen takia, että joku kuutiopää ei osaa pitää turvaväliä."
Pointti varmaan oli, että et pysty tekemään perässäroikkujille mitään muuta kuin korkeintaan väistämään sivuun ja antamalla heidän mennä ohi. Kaikki provosointi vaan pahentaa tilannetta, jos et aio väistää niin älä nyt helvetissä ainakaan mitään kiusaa yritä tehdä.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   9.6.25 20:27:56

75 on ihan passeli vauhti talvella ja myöskin kesällä. Pitää lähteä pari minuuttia aikaisemmin niin ei tarvitse hurjastella.

Päivämäärä:   9.6.25 20:35:51

”Pointti varmaan oli, että et pysty tekemään perässäroikkujille mitään muuta kuin korkeintaan väistämään sivuun ja antamalla heidän mennä ohi. Kaikki provosointi vaan pahentaa tilannetta, jos et aio väistää niin älä nyt helvetissä ainakaan mitään kiusaa yritä tehdä.”

Tämä. Jos hiillostaja ahdistaa/harmittaa/pelottaa, niin aja sivuun ja päästä ohi. Et voi vaikuttaa muiden tekemisiin, omiisi voit.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.6.25 20:48:44

Perässä roikkuvan kahelin tunnistaa siitä kun ei ohituskaistalla meni ohi. Itse väistän suosiolla levikkeelle tms vaikka lievää ylinopeutta itse köröttelen. Kertaakaan ei ole vielä sinne seuranneet.

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   9.6.25 20:56:12

Jonon muodostaa aina se, joka jää sen rekan perään roikkumaan.
Jos et voi tai uskalla ohittaa rekkaa, hidasta ja jätä rekkaan/traktoriin/puimuriin riittävän pitkä välimatka 30-50m (noin 3-5 henkilöauton vaatima pituus).
Sinusta pääsee ohi ja siitä rekasta noin paljon helpommin.

Älä siis itse majoittaudu edelläajavan peräloosteriin, jos moitit oman peräsituntumassa ajavia.
Saisi poliisitkin tehdä työnsä ja sakottaa enemmän perässäroikkujia.

Päivämäärä:   9.6.25 21:12:56

Mari: mä nimenomaan ajan mielelläni kotimaisten rekkojen perässä mielelläni jos ei ole kiire. Ajavat tasaista vauhtia ja riittävän rivakasti eikä kukaan yleensä viitsi tunkea siihen mun ja rekan väliin tai jää pitkään ajamaan perään!
Ennea: niin ja siellä savon perukoilla ei ole liikennettäkään ihan niinkuin täällä. Mulla tulee täällä vilinässä vähintään 30tkm vuodessa, vilkkaana työvuotena paukkuu 50tkm. Eli olen paljon ratin ja penkin välissä kun huomioidaan että ajelen noin about 200km säteen sisällä..

Päivämäärä:   10.6.25 08:31:59

Jonon muodostaa aina se, joka jää sen rekan perään roikkumaan.
Jos et voi tai uskalla ohittaa rekkaa, hidasta ja jätä rekkaan/traktoriin/puimuriin riittävän pitkä välimatka 30-50m (noin 3-5 henkilöauton vaatima pituus).
Sinusta pääsee ohi ja siitä rekasta noin paljon helpommin.

Et lukenut aloitusta. Tuossa tilanteessa ei voinut ohittaa rekkaa. En viitsi keskikaidetta päin ajaa. Kyllä muuten menisin ohi

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   10.6.25 08:34:59

Eilen ajelin 60km/h alueella kuutta kymppiä ja joku hullu jakeluauton kuljettaja roikkui persiissä ja kiilasi ohi. Ja samantien jarrut pohjaan ja kääntyi seuraavasta risteyksestä. Mikä järki? Meinasi mennä ojaan siinä risteyksessä kun ajoi niin kovaa.

Päivämäärä:   10.6.25 08:57:57

Viivi, näitäkin näkee usein. En ymmärrä kans. Kauheella kiireellä ohi ja sit melkein samaa vauhtia kääntyy risteykseen. Ei niin mitään järkeä

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.