Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mietin aina pahinta jos...

Lähettäjä: Kepa 
Päivämäärä:   8.6.25 20:32:23

En nyt saa tätä otsikkoon mahdutettua, mutta minulla on tapana ahdistua ihan hillittömästi, jos joku auktoriteetti ottaa yhteyttä. Esimerkkeinä vaikka esimies tai taannoin haastemies. Ensimmäisenä mietin, mitä olen tehnyt, olenko mokannut jotenkin pahasti ja miksi. En koskaan ajattele, että yhteydenotto voisi olla positiivinen, esim palkankorotus tms. Olenko ainoa, joka stressaa näistä?

Ja huom, vaikka tiedän, että asiat on hoidettu mallikkaasti, niin aina ensimmäisenä pohdin, että mitä olen hoitanut väärin/jättänyt hoitamatta.

Re: Mietin aina pahinta jos...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.6.25 20:41:40

Minäkin, aina. Syynä on lapsuustraumat. Kaikki oli minun syytäni, tein tai en tehnyt. Jos jokin meni vikaan, se oli minun syytäni. Kerran siskoni kaatui käytävällä kun luin huoneessani, ja kun hän alkoi itkeä, isäni syöksyi huoneeseeni lyömään minua. Olinhan saanut siskoni itkemään.

Kannattaa miettiä mitä sinun pelkojesi taustalla saattaa olla. Se helpottaa vähän kun pystyy sanomaan itselleen että hei, tämä tunne ei kuulu tähän hetkeen, tämä on vanha tunne joka syntyi tästä.

Lähettäjä: Kepa 
Päivämäärä:   8.6.25 20:44:31

Ei minulla ole traumoja lapsuudesta tms, elin rakastavassa perheessä. Jotenkin vain aina mietin, että yhteydenotto on se ns pahin mahdollinen.

Päivämäärä:   8.6.25 20:46:21

Rakastavakin perhe voi olla traumatisoiva, ja traumat voi myös tulla vaikka koulusta tai ystäviltä tai ties mistä.

Mieti joskus. Milloin muistat sen alkaneen, mikä sitä edelsi, missä muissa tilanteissa olet kokenut niin, mitkä kokemuksesi voisi saada ihmisen kokemaan noin. Kyllä sille on syitä taustalla, niiden löytäminen vaan voi olla vaikeaa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   8.6.25 20:52:11

., meneeköhän keittiöpsykologiasi nyt vähän turhan pitkälle? Ei aloittaja taatusti ole ainoa, joka ahdistuu, jos haastemieheltä on tullut yhteydenotto, eiköhän se ole ihan normaali reaktio alkaa pohtia, että miksi tällaisen yhteydenoton saa ylipäätään, jos ei ole aavistustakaan syystä.

Päivämäärä:   8.6.25 20:54:06

On tietysti! Varmaan menee liian pitkälle, oma tilanteeni on sellainen että pelkään pahinta kun kuulen kaupassa kuulutuksen, joten varmaan en kykene täysin ymmärtämään mitä aloittaja tarkoittaa. Luin ehkä "pelkään aina pahinta" ja otin sen kirjaimellisesti, koska se on miten minä elän.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.