Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä teet työksesi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.6.25 20:25:06

Mitä teet työksesi? Pidätkö työstäsi?

Itse totaallisen kyllästynyt sote-alaan jolla työskentelen ja vahvasti mietin alan vaihtoa vaan kun opiskelu aikuisiällä nykyään kovin haastavaa perhe-elämän ja asuntolainan kanssa....

Re: Mitä teet työksesi?

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   8.6.25 20:31:56

Olen lastenhoitaja. Kouluttauduin alalle aikuisiällä, kun en jaksanut vanhan työn kuormittavuutta. Pidän työstäni todella paljon ja koen, että tämä on minun loppuelämän työ. Jos kaipaan lisää haasteita niin aina voi sitten kouluttautua lisää esim sosionomiksi tai vakaopettajaksi. Uskon, että tulevaisuudessa näiden koulutuksia ja työn yhteensopivuutta helpotetaan, koska molemmista huutava pula joten kuntien/kaupunkien pakko herätä jossain vaiheessa tilanteeseen.

Lähettäjä: 5rotua 
Päivämäärä:   8.6.25 20:35:42

Ajan taksia lisäksi siivoon linja-autoja samassa yrityksessä. Ja lisäksi teen ilta/vkl hommia henk.koht.avustajan hommia

Päivämäärä:   8.6.25 20:37:07

Olen osa-aikainen siivooja kun en saa koulutustani vastaavaa työtä (it-trade). Vihaan työtäni. Onneksi työt tehdään yksin niin saa kiroilla ääneen.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   8.6.25 20:42:44

Olen palveluasiantuntija. Sanon kaikille, että saan palkkaa siitä että hymyilen ja puhun mukavia työpäivän ajan. Tykkään työstäni.

Lähettäjä: 785 
Päivämäärä:   8.6.25 21:37:22

Entinen sote työntekijä. Kyllästyin työhöni ja vaihdoin. Nykyään tehtaalla operaattorina. Tätäkään en loppuelämääni tekisi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.6.25 21:41:13

Olen hevosenhoitaja ja aikalailla harvinaisuus alallani näin 45-vuotiaana. Viihdyn työssäni ja työolot ja palkka ovat asialliset.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   8.6.25 21:45:00

Ravintola-ala. Tykkään työstäni ja olen siinä varsin hyvä. Saan alan yleistasoon nähden varsin hyvää palkkaa ja siksi en ole jaksanut vaihtaa muualle. Työ on vastuuseen nähden leppoisaa, tosin kovin introvertille ihmiselle en suosittele tätä. Paikasta riippuen työ voi olla myös ihan kamalaa, eli jokaisessa paikassa ei ole yhtä mukava työskennellä. Ja kiirettä ja painetta tulee toki sietää sekä mukautua alati muuttuviin tilanteisiin.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   8.6.25 21:50:14

Digisairaanhoitaja. En enää käsiäni likaisi kun tähän työhön käsiksi päässyt eikä enää nii kiire sotealalta ole poiskaan.

Päivämäärä:   8.6.25 21:50:18

Lastenkodissa, lasten kasvatusta, siivousta ja ruoanlaittoa. Ihan ok, mutta paikkakunta väärä. Välillä ärsyttää lasten hulluus, mutta onneksi ei oo omat tilat/tavarat.

Lähettäjä: Metsolan Annikki 
Päivämäärä:   8.6.25 21:51:55

Asiakaspalvelua toimistossa.
En oikeastaan pidä tarpeeksi, että jaksaisin loppuelämääni.

Päivämäärä:   8.6.25 21:54:38

Lääkäri, tykkään työstäni paljon, työn määrä ja kiire vaan stressaa terveyskeskuksessa työskennellessä.

Lähettäjä: Sossutäti 
Päivämäärä:   8.6.25 21:54:40

Sosiaalitoimessa ohjaajana eli sosiaalityöntekijän työparina. Tykkään ja haluaisin jäädä, kun määräaikaisuus päättyy.. katsotaan..

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   8.6.25 21:57:05

Olen osa-aikainen eläintenhoitaja. Tykkään työstäni, mutta on henkisesti todella kuormittavaa. Reilun kuukauden päästä tulee alanvaihto, sain kokopäivätöitä kojeistoasentajana, eli paluu takaisin alkuun ja omaan ammattiin.

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   8.6.25 22:03:37

Painotalon jälkikäsittely, pakkaus ja lähetys. Lisäksi vielä rakennuspiirustusten tulostus.
Tykkään työstäni, työ on vaihtelevaa ja useimmiten sopivan kiireistä.

Lähettäjä: Maastoilija 
Päivämäärä:   8.6.25 22:43:02

Kuorma-autonkuljettaja. Kohta 20 vuotta alalla. Ihan ok työtä, talvella tietty kuluttavampaa pimeyden ja liukkauden takia.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.6.25 22:46:33

Paljonko Ällö siis tienaa?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   8.6.25 22:54:35

Kolmisen tonnia ilman lisiä ja verot pois toki. Mielestäni paremmin kuin hyvin työstä, jossa viihtyy ja jossa ei ole erityistä vastuuta. 2960 on se ns peruspalkka ja vuorotyössä lisiä saa aina.

Ja joo, olen ollut saman alan töissä isommalla vastuulla ja pienemmällä liksalla, mihin en enää lähde.

Lähettäjä: Juup 
Päivämäärä:   8.6.25 22:58:19

Pakkaan leipää leipomossa. Raskasta ja tylsää, mutta iltapainotteista mikä sopii mulle hyvin. Kivat työkaverit ja pomot.

Päivämäärä:   8.6.25 23:20:20

Ohjelmistosuunnittelija tuotetalossa, joitakin asiakasprojektejakin on. Tykkään työstäni ja palkka on toistaiseksi ollut varsin kilpailukykyinen näin pk-seudun ulkopuolella.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.6.25 01:22:51

Naapurin navetassa palkkatyö lypsytilalla. Lisäksi tienaan myös sijoitusasunnolla ja popup kahvilan pidolla. Oma mies viljelee tässä kotona joten niissäkin hommissa apuna mitä jaksaa ja palkan saan mieheltä elatuksena, remppa apuna omaan lahoon ikuisuusprojekti kartanooni jonka tunnin matkan päästä huusin sekä matkoina. Olen tyytyväinen vaikka en ole tällä hetkellä koulutustani vastaavassa työssä. (Inssi palkka 4000e mutta ei ole tässä ihan niin lähellä paikkoja) Niitä hommia tarkoitus kuitenkin vielä jatkaa jotenkin. Näin nyt toistaiseksi.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.6.25 02:03:11

Olen teollisuudessa myyjänä

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   9.6.25 07:29:20

Assarina teollisuudessa. Teen vain, koska en muuta ole saanut ja työttömänä on vaikeampi työllistyä. En pidä aputytön työstä, haluaisin oikeita töitä.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   9.6.25 07:31:01

Yläkoulun ja lukion aineenopettaja, tykkään työstäni etenkin näin kesäisin ;)

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   9.6.25 09:01:19

Puutarhurina kiinteistönhuollossa. Palkka ei päätä huimaa ja työ on monin tavoin raskasta, mutta en mä muutakaan osaisi tehdä. Voi olla että parinkymmenen vuoden päästä tosin on pakko, koska kroppa ei välttämättä pysy ehjänä eläkeikään asti (jos nyt koko eläkesysteemiä edes on silloin enää)...

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   9.6.25 09:04:10

IT-alalla, ihan jees. Hyvä palkka eikä liikaa rasita. Välillä vtuttaa typerät asiakkaat, mutta missäpä niitä ei olisi. Sivuduunina tallinpito, tarkoin valituilla asiakkailla.

Lähettäjä: Viiva 
Päivämäärä:   9.6.25 11:17:12

Asiantuntijana lääketeollisuudessa. Ihan ok työ, ei mikään unelmaduuni, mutta joustavat työajat ja ok palkka. Hyvä työporukka korvaa paljon muita puutteita. Olin ennen hoitoalalla. Tykkäsin todella paljon itse työstä, mutta huono johtaminen, huono henkilöstöpolitiikka ja arvostuksen täydellinen puute ajoi pois alalta. Nyt teen vähemmän tärkeää ja vastuullista työtä, mutta arvostus on ihan eri luokkaa ja työssä on mahdollista vaikuttaa ja kehittyä.

Lähettäjä: Kana 
Päivämäärä:   9.6.25 11:43:42

Olen kehityspäällikkönä rehutehtaalla. Työhön kuuluu viranomaisyhteistyötä, asiakastyötä ja tietysti rehujen kehittämistä ja kanojen ravitsemuksen, kana-alan ja rehualan yleisen kehityksen seuraamista. Lisäksi kaikkea sekalaista, kun on pieni tiimi. En ole kovin kauaa tässä työssä ollut, mutta tykännyt kyllä ja voisin kuvitella jaksavani tässä pitkäänkin. Työporukka on mukava ja työtahti sopiva.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.