Lähettäjä: yksiön emäntä
Päivämäärä: 9.6.25 12:51:55
Mahtaako se keskusteluapu auttaa... ehkä siihen että tulee nähdyksi, mutta auttaako ydinongelmaan.
Itse kaipaisin sitä entisaikojen toimintaa porukassa, eli oman talon väki ja naapurit yhdessä teki kaikkea. Ehkä se on jotenkin yhä meidän geeneissä ja olo tuntuu orpolta tässä nykyajassa, kun kaikessa pitäisi pärjätä yksin. Ja ihmiset toisaalta uuvuttaakin, se on outo kuvio. Kaikilla on niin kiire, etten jaksa sitä hössötystä ja pinnallisia juttuja.
Samoin itse tunnen oloni aina ulkopuoliseksi, ajattelen liian syvästi ja otan asioita vakavasti. Yritän aina kehittyä ja auttaa toisia myös. Sitä kiltteyttä jotkut pitää tyhmyytenä ja kävelevät yli. Olenkin luovuttanut ihmisten suhteen. 10 vuotta tulee viimeisimmästä pitkän parisuhteen loppumisesta, enkä kaipaa sellaista turvaa kuin toisinaan. Se tulee mieleen kun ajelee sivuteitä yksinään aikansa kuluksi, että olisipa kiva ajella jonkun kanssa eikä aina yksin. Tai olisipa kiva käydä jossain kaupungissa löntystelemässä, eikä aina mörköperällä. Ihan vain katsomassa mitä ihmiset puuhaa ja palaisi sitten oman kämpän rauhaan.
Mun elämästä karsiutui isolla rysäyksellä kaikki ylimääräinen 2022. Aikani ihmettelin miksi, mutta huomasin että sain viimein hengittää. Ei työtä, ei harrastuksia, ei isoa taloa enää. Silti toipumisprosessi on yhä menossa ja siitä arvaan että olin tosi uupunut huomaamattani.
En sano että lopeta luottamustoimet ja muut, mutta karsi jotain. Ennenkuin se iso karsiminen tulee eteen sitten pakosti.
Onnea matkaan!
|